Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Enkleste må vel være å måle på innslaget på starteren og jorde multimeteret i blokka, får den strøm når du vrir om nøkkelen er starteren føkt.

Får den ikke strøm følger du kabelen fra starteren mot tenningslåsen på jakt etter feil.

får tak i multimeter i morgen håper jeg...

Skrevet

nå har jeg tatt jord i fra chassi og på blokk, med ingen endring. har koblet mellom polene på startmotore, da startet bilen! =) sjekket reelene ved sikringsboksen, virker som det er et der som kan føkke alt opp? samtidig misstenker jeg at kanskje tenningslåsen er gåen... hva gjør jeg!?

Skrevet

Finner ut hvilken ledn bak tenningslåsen som er til starteren og måler den, om den er i orden finner du ut om det er rele på innslaget og isåfall hvilket og sjekker det, er det også i orden er det vel på tide å lete etter kabelbrudd.

Med mindre det er startsperre på bilen som kødder så klart.

Skrevet
Finner ut hvilken ledn bak tenningslåsen som er til starteren og måler den, om den er i orden finner du ut om det er rele på innslaget og isåfall hvilket og sjekker det, er det også i orden er det vel på tide å lete etter kabelbrudd.

Med mindre det er startsperre på bilen som kødder så klart.

ja, takk akkurat det jeg begynner å bli redd for!

Skrevet

Fant ut av det! Det var defa startsperra som hadde hengt seg oppe!!

Jeg klippte av den hvite legninga med grønn stripe og rød med svart stripe på Defa boksen. avmantla de og tvinte de sammen. Da starta bilen med en gang!

Takk for gode tips og innspill!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...