bmwsel Skrevet September 19, 2011 Skrevet September 19, 2011 Ble påkjørt i dag. Har fyllt ut skademelding. Hva skjer nå? Blir jeg kontaktet av forsikkringsselskapet til dem uheldige føreren. Når kan jeg levere bilen på verksted?
tonyku Skrevet September 19, 2011 Skrevet September 19, 2011 Du kan levere med en gang. Men bare på ett verksted som er godkjent hos det gjeldene forsikringsselskapet.
bmwsel Skrevet September 19, 2011 Forfatter Skrevet September 19, 2011 Hvordan finner jeg ut hvilke verksted som er godkjent da? Hadde sett for meg bavaria. Er srbank som er forsikkringsselskapet som skal dekke skaden.
ogee1 Skrevet September 19, 2011 Skrevet September 19, 2011 Ring til forsikringsselskapet ditt. De forklarer hva du skal gjøre videre.
Mcgyver Skrevet September 19, 2011 Skrevet September 19, 2011 Kontakt selskapet ditt, du får da vite hvilken verksted de godkjenner. Du kan som regel sette inn bilen din samme dag, du får en referanse som du oppgir til verkstedet. Selskapet ditt legger ut for skaden, som de deretter får regress av fra motpartens selskap.
ZhilleN Skrevet September 19, 2011 Skrevet September 19, 2011 Ja ring til forsikringsselskapet ditt, så finner de det verkstedet som er i nærheten av der du bor, får vel svar i løpet av noen dager.
bricks Skrevet September 19, 2011 Skrevet September 19, 2011 Mcgyver skrev: Kontakt selskapet ditt, du får da vite hvilken verksted de godkjenner. Du kan som regel sette inn bilen din samme dag, du får en referanse som du oppgir til verkstedet. Selskapet ditt legger ut for skaden, som de deretter får regress av fra motpartens selskap. forutsetter at han har kasko på sin(og da tenker jeg på at bmwsel har kasko)
Morty999 Skrevet September 19, 2011 Skrevet September 19, 2011 nei.. sålenge han ikke har skyld i skaden så er det motpartens forsikringsselskap som betaler for skaden. selv om motparten kun har ansvar.. men motparten får ikek dekket sin bil om han kun har ansvar
snappy79 Skrevet September 19, 2011 Skrevet September 19, 2011 Så lenge føreren som kjørte inn i din bil signerte nederst på at han påtok seg all skuld blir det ikke noe problemer. Jeg forlanger alltid at motparten signerer på dette om de er skyldige. Mye enklere å få dem til å gjøre det på stedet da de som regel er flaue, og beklager hendelsen. Kommer de hjem, prater med ektefelle, kjæreste, familie eller forsikringsselskap blir saken gjerne annerledes. Da vil de spare penger, og slippe unna med minst mulig tap selv. Saken blir ikke personlig.
bricks Skrevet September 20, 2011 Skrevet September 20, 2011 Morty999 skrev: nei.. sålenge han ikke har skyld i skaden så er det motpartens forsikringsselskap som betaler for skaden. selv om motparten kun har ansvar.. men motparten får ikek dekket sin bil om han kun har ansvar ja, der er greit,men du fÅr ikke reparert med en gang hvis du ikke har kasko,og noen selskaper gir f.. i a hjelpe deg hvis du kun har ansvar, da mÅ du fØlge opp mot motpartens selskap
bricks Skrevet September 20, 2011 Skrevet September 20, 2011 snappy79 skrev: Så lenge føreren som kjørte inn i din bil signerte nederst på at han påtok seg all skuld blir det ikke noe problemer. Jeg forlanger alltid at motparten signerer på dette om de er skyldige. Mye enklere å få dem til å gjøre det på stedet da de som regel er flaue, og beklager hendelsen. Kommer de hjem, prater med ektefelle, kjæreste, familie eller forsikringsselskap blir saken gjerne annerledes. Da vil de spare penger, og slippe unna med minst mulig tap selv. Saken blir ikke personlig. En god regel, men går ikke noe automatikk i at skyldspørsmålet er klart, har selv opplevd det.Motparten klagde/ombestemte seg når han kom hjem og jeg endte opp med skylden
wazzap Skrevet September 20, 2011 Skrevet September 20, 2011 Min anbefaling er å fylle ut skademelding på stedet og hvis saken er klar at det motpartens sin skyld tar du kontakt med ditt forsikringsselskap og får godkjent evt verkstedet du ønsker ( skal ikke se bort ifra de har avtale med bavaria siden de er såpass store) og levere bilen inn der hvor du gir dem skadenummer som du får fra selskapet så dekker ditt selskap skaden og ordner opp med motpartensselskap det er veldig enkelt og greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå