Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble påkjørt i dag. Har fyllt ut skademelding. Hva skjer nå?

Blir jeg kontaktet av forsikkringsselskapet til dem uheldige føreren.

Når kan jeg levere bilen på verksted?

Skrevet

Hvordan finner jeg ut hvilke verksted som er godkjent da? Hadde sett for meg bavaria. Er srbank som er forsikkringsselskapet som skal dekke skaden.

Skrevet

Kontakt selskapet ditt, du får da vite hvilken verksted de godkjenner. Du kan som regel sette inn bilen din samme dag, du får en referanse som du oppgir til verkstedet. Selskapet ditt legger ut for skaden, som de deretter får regress av fra motpartens selskap.

Skrevet

Ja ring til forsikringsselskapet ditt, så finner de det verkstedet som er i nærheten av der du bor, får vel svar i løpet av noen dager.

Skrevet
  Mcgyver skrev:
Kontakt selskapet ditt, du får da vite hvilken verksted de godkjenner. Du kan som regel sette inn bilen din samme dag, du får en referanse som du oppgir til verkstedet. Selskapet ditt legger ut for skaden, som de deretter får regress av fra motpartens selskap.

forutsetter at han har kasko på sin(og da tenker jeg på at bmwsel har kasko)

Skrevet

nei.. sålenge han ikke har skyld i skaden så er det motpartens forsikringsselskap som betaler for skaden. selv om motparten kun har ansvar.. men motparten får ikek dekket sin bil om han kun har ansvar

Skrevet

Så lenge føreren som kjørte inn i din bil signerte nederst på at han påtok seg all skuld blir det ikke noe problemer. Jeg forlanger alltid at motparten signerer på dette om de er skyldige.

Mye enklere å få dem til å gjøre det på stedet da de som regel er flaue, og beklager hendelsen. Kommer de hjem, prater med ektefelle, kjæreste, familie eller forsikringsselskap blir saken gjerne annerledes.

Da vil de spare penger, og slippe unna med minst mulig tap selv. Saken blir ikke personlig.

Skrevet
  Morty999 skrev:
nei.. sålenge han ikke har skyld i skaden så er det motpartens forsikringsselskap som betaler for skaden. selv om motparten kun har ansvar.. men motparten får ikek dekket sin bil om han kun har ansvar

ja, der er greit,men du fÅr ikke reparert med en gang hvis du ikke har kasko,og noen selskaper gir f.. i a hjelpe deg hvis du kun har ansvar, da mÅ du fØlge opp mot motpartens selskap

Skrevet
  snappy79 skrev:
Så lenge føreren som kjørte inn i din bil signerte nederst på at han påtok seg all skuld blir det ikke noe problemer. Jeg forlanger alltid at motparten signerer på dette om de er skyldige.

Mye enklere å få dem til å gjøre det på stedet da de som regel er flaue, og beklager hendelsen. Kommer de hjem, prater med ektefelle, kjæreste, familie eller forsikringsselskap blir saken gjerne annerledes.

Da vil de spare penger, og slippe unna med minst mulig tap selv. Saken blir ikke personlig.

En god regel, men går ikke noe automatikk i at skyldspørsmålet er klart, har selv opplevd det.Motparten klagde/ombestemte seg når han kom hjem og jeg endte opp med skylden

Skrevet

Min anbefaling er å fylle ut skademelding på stedet og hvis saken er klar at det motpartens sin skyld tar du kontakt med ditt forsikringsselskap og får godkjent evt verkstedet du ønsker ( skal ikke se bort ifra de har avtale med bavaria siden de er såpass store) og levere bilen inn der hvor du gir dem skadenummer som du får fra selskapet så dekker ditt selskap skaden og ordner opp med motpartensselskap det er veldig enkelt og greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...