Amzoch Skrevet September 25, 2011 Forfatter Share Skrevet September 25, 2011 Dette er jeg ikke så mye inne på... ka som kan foresake tenningsfeil.. hvordan feilsøker jeg det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
molid Skrevet September 25, 2011 Share Skrevet September 25, 2011 hadde samme på min,da var det dynamoen. på det hjulet børstene går kan være mye slitt og da ladder den bare av og til, fordi børstene treffer bare det hjulet av og til, så når du måler om den ladder så kan den ladde og da tror man jo ikke at det er feilen men kan fortsatt være det,du kan nå sjekke vertfall=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amzoch Skrevet September 25, 2011 Forfatter Share Skrevet September 25, 2011 hvordan symtomer hadde du? . nøkka den når du trødde på``??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
molid Skrevet September 25, 2011 Share Skrevet September 25, 2011 hvordan symtomer hadde du? . nøkka den når du trødde på``??? jepp og til slutt døde ut. og av og til funket den perfekt og av og til ikke.så du kan jo sjekke det,e jo muliheten for at det bare er dynamoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amzoch Skrevet September 26, 2011 Forfatter Share Skrevet September 26, 2011 åh deven.. børstebro til 80 ampers dynamo koste 1900 kr.. ikke som i gammledaga dem kosta noen hundre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet September 26, 2011 Share Skrevet September 26, 2011 Men har du målt spenningen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amzoch Skrevet September 27, 2011 Forfatter Share Skrevet September 27, 2011 Har kun målt direkte på batteriet. Der var det 12,35v når biln var av... og 14,01v når han gikk på tomgang,, Har tenkt litt rundt det,, men klare ikke se koffer dynamoen har noe å si koffer den nøkker ved 4-4500 rpm og oppover, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killarinc Skrevet September 27, 2011 Share Skrevet September 27, 2011 Veivsensoren din kan være "sliten" og da kommer den ikke opp som feil på diagnose. Feilene kommer kun opp vis den er helt ødelagt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
molid Skrevet September 27, 2011 Share Skrevet September 27, 2011 1900??satan:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schtein Skrevet September 28, 2011 Share Skrevet September 28, 2011 Hei, har akkuart samme på min 523, har ny veivaksel sensor, har nettopp kjørt diagnose og ingen feil. Men mekanikern trodde den var dårlig med bensin, sannsynligvis pumpen. Har bestilt nytt bensin filter bare for å utelukke det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amzoch Skrevet September 28, 2011 Forfatter Share Skrevet September 28, 2011 Bensinfiltre har jeg byttet.. Nu har eg bestillt veivaksel sensor..... Trykk e det i slangan.. når man bytta filtre så må man jevne ut trykke,,, og der va det bra med trykk.. Får se på fredag.. da får jeg sensorn.. er det ikke det.. så vet jeg ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schtein Skrevet Oktober 1, 2011 Share Skrevet Oktober 1, 2011 Bensinfiltre har jeg byttet.. Nu har eg bestillt veivaksel sensor..... Trykk e det i slangan.. når man bytta filtre så må man jevne ut trykke,,, og der va det bra med trykk..Får se på fredag.. da får jeg sensorn.. er det ikke det.. så vet jeg ikke... man må nesten ha barometer på for å se trykkfall når bilen fjusker. Men du må skrive om det funker eller ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amzoch Skrevet Oktober 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2011 Ser ut som feilen e løst nu... hva som killarinc tenkte.. var veiaksel sensor som kødda selv om man ikke fikk noe opp noe feil melding. Probleman ser ut som er borte nu ja.. TAkker før alle svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå