hland Skrevet September 25, 2011 Share Skrevet September 25, 2011 Hei, folkens! Har en e46 med manuelt klima, altså med vribrytere. Har sett litt på Dynavin og lurer på om det er mulig å flytte de manuelle klimakontollene et hakk ned slik mange har gjort med auto-klima? Noen som har snøring på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet September 25, 2011 Share Skrevet September 25, 2011 Det går fint. Kan bare bytte til elektroniks styr panel også. Bare pluggi i det gamle ledningene, så funker alt. Har gjort det på facelift bil, og mener det er likt på alle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet September 25, 2011 Share Skrevet September 25, 2011 Hvordan bytter man til elektrisk på e36 da? Om det er manuelle vridere fra før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet September 26, 2011 Share Skrevet September 26, 2011 Det går fint. Kan bare bytte til elektroniks styr panel også. Bare pluggi i det gamle ledningene, så funker alt. Har gjort det på facelift bil, og mener det er likt på alle. Jeg gjorde akkurat det på en 2001 modell med manuell AC, det fungerte greit i 2 uker. Problemet som kom var at jeg ikke fikk styrt hvor den skulle blåse luft. Den satte tilslutt alt ned på gulvet. Dette var jo litt kjipt midt på vintern hehe. Dette var da en pre-facelift. Jeg sjekket det opp og fant ut at jeg måtte bytte motorer til spjeldene på luft dysene. Koed har et sett for dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet September 26, 2011 Share Skrevet September 26, 2011 Det går fint. Kan bare bytte til elektroniks styr panel også. Bare pluggi i det gamle ledningene, så funker alt. Har gjort det på facelift bil, og mener det er likt på alle. Jeg gjorde akkurat det på en 2001 modell med manuell AC, det fungerte greit i 2 uker. Problemet som kom var at jeg ikke fikk styrt hvor den skulle blåse luft. Den satte tilslutt alt ned på gulvet. Dette var jo litt kjipt midt på vintern hehe. Dette var da en pre-facelift. Jeg sjekket det opp og fant ut at jeg måtte bytte motorer til spjeldene på luft dysene. Koed har et sett for dette. Kjekt å vite Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hland Skrevet September 28, 2011 Forfatter Share Skrevet September 28, 2011 Det går fint. Kan bare bytte til elektroniks styr panel også. Bare pluggi i det gamle ledningene, så funker alt. Har gjort det på facelift bil, og mener det er likt på alle. Jeg gjorde akkurat det på en 2001 modell med manuell AC, det fungerte greit i 2 uker. Problemet som kom var at jeg ikke fikk styrt hvor den skulle blåse luft. Den satte tilslutt alt ned på gulvet. Dette var jo litt kjipt midt på vintern hehe. Dette var da en pre-facelift. Jeg sjekket det opp og fant ut at jeg måtte bytte motorer til spjeldene på luft dysene. Koed har et sett for dette. Takker for svar! Forøvrig fant jeg en annen tråd (http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=390460&page=3) om dette å gjøre en fullverdig konvertering fra manuelt til automatisk klima. Slik jeg forstår det, må hele dashbordet tas ut for at man skal kunne komme til og bytte motorene på spjeldene. Hvis det er mulig, som M3 Yngve sier, å bare flytte de manuelle kontrollene et hakk ned, så blir det løsningen for meg. Har ingen problemer med hvordan vribryterne funker, men de står ganske enkelt i veien for en eventuell installasjon av en 2 DIN-stereo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå