Kekkonen Skrevet Oktober 10, 2011 Skrevet Oktober 10, 2011 Noen som har no råd på skikkelig bra sted i oslo traktene forresten? Jeg skjønner at kvalitet koster høvdinger, men så er jeg jaggu nøye på hva jeg skal få igjen for penga og..
Runar-CSi Skrevet Oktober 10, 2011 Skrevet Oktober 10, 2011 Tja, det er godt mulig? Jeg har ikke noe særlig snøring på hverken priser, tid eller hva det koster i produkter og shine en bil. Var i Molde for noen uker siden, og da kom han og så på bilen, så han viste hva han gikk til.Sitat fra detailer som skal ta min bil Jeg har ca 90 biler bak meg nå, på 3 sesonger, og bruker i snitt 20-30 timer pr bil. Som du skjønner må jeg derfor ha bilen i minst 2 dager bare for å rekke det utvendige, og jeg prøver så langt det er mulig (ikke på kassebiler og svære amerikanske pickups) å holde meg til en fastpris på 3000kr pr bil. Da inngår: -2 stegs polering med grov og fin polish, fjerner 90% av defekter på de fleste biler. Omtrent alle biler jeg har hatt inne har hatt skader som ikke lar seg fjerne. Ofte tar jeg bilene inn en uke i forveien for å legge lakk i steinsprut, som jeg så våtsliper underveis. -avslutter lakken med voks, i 90% av tilfellene en petroleumsbasert voks fra Collinite, nr 845. Den har jeg veldig gode erfaringer med siste to årene, både hva gjelder glans, hydrofobi og holdbarhet. Har du egen voks du vil bruke, gjør jeg gjerne det. -Nanolotus glassforsegling (primært) på siderutene foran og frontruten. Vil du ha på alle ruter kan du også få det, men ikke alle liker at vannet (og evt skitt) perler seg på de bakre rutene. -gummifornyer på viskerblader, gummilister, dekksider. -korrigering og polering av slitte lykteglass, foran og bak. -går også over felger og avslutter med Swissvax Autobahn felgvoks. Da jeg traff han, sa jeg at han kunne ha bilen til han var ferdig, og ikke stresse med jobben. Da svarte han: "Du er den første som sier dette! De fleste ringer gjerne før avtalt leveringstidspunkt og må ha bilen. ". Skulle jo bare mangle at han ikke fikk ha bilen til han var ferdig. Gleder meg i alle fall til og se, og kommer til å spørre om han evt gidder og ta bilder av jobben, og legge ut på DCN.. Hvem er dette? skulle hatt en sånn behandling selv...
Kekkonen Skrevet Oktober 10, 2011 Skrevet Oktober 10, 2011 +1 ...jeg kjører gjerne noen mil for å få bra resultat... Bilen min er generelt veeeldig bra i lakken egentlig, men er en del steinsprutskader jeg kunne tenkt meg å fått fylt med lakkstift og behandlet med våtsliping...har fylt noen småskader selv men tørr ikke gå på med våtsliping etc selv da jeg har NULL erfaring med det... Dog er Molde veeeeldig langt vekk
spruddel Skrevet Oktober 10, 2011 Skrevet Oktober 10, 2011 Hvis noen har noen erfaringer med folk i Oslo traktene, så kom gjerne med anbefalinger. Trenger vel ikke noe med det første, men er alltid greit å ha en man kan holde seg til som er flink. Brukte en til rubbing, polering og voksing av bilen min for 2000 rett utenfor Oslo, men det var ingen detaling, bare rub, polish og voks. Men ble bra resultat da bilen var ganske bra fra før av også.
todleif Skrevet Oktober 10, 2011 Skrevet Oktober 10, 2011 Gå inn på dcn. Der er det ein tråd som heiter "Jobb ønskes utført" Gi info om kva du ønsker, kva slags bil og lakk det gjelder og kor du bur.
Bradbury Skrevet Oktober 11, 2011 Skrevet Oktober 11, 2011 Sitat fra detailer som skal ta min bil Jeg har ca 90 biler bak meg nå, på 3 sesonger, og bruker i snitt 20-30 timer pr bil. Som du skjønner må jeg derfor ha bilen i minst 2 dager bare for å rekke det utvendige, og jeg prøver så langt det er mulig (ikke på kassebiler og svære amerikanske pickups) å holde meg til en fastpris på 3000kr pr bil. 30 timer på en bil for kr 3000. Man trenger ikke å være veldig smart for å forstå at dette er bullshit. Han overdriver selvfølgelig tidsbruken veldig for å rettferdiggjøre prisen. Kr 3000 er nok en helt ok pris for en skikkelig polering, så jeg forstår ikke hvorfor han gjør dette. Det er ingen som gjør en slik jobb for kr 100 pr time.
wicky124 Skrevet Oktober 11, 2011 Skrevet Oktober 11, 2011 tror jeg skal legge inn forespørsel der....
stian1990_2 Skrevet Oktober 11, 2011 Skrevet Oktober 11, 2011 Sitat fra detailer som skal ta min bil Jeg har ca 90 biler bak meg nå, på 3 sesonger, og bruker i snitt 20-30 timer pr bil. Som du skjønner må jeg derfor ha bilen i minst 2 dager bare for å rekke det utvendige, og jeg prøver så langt det er mulig (ikke på kassebiler og svære amerikanske pickups) å holde meg til en fastpris på 3000kr pr bil. 30 timer på en bil for kr 3000. Man trenger ikke å være veldig smart for å forstå at dette er bullshit. Han overdriver selvfølgelig tidsbruken veldig for å rettferdiggjøre prisen. Kr 3000 er nok en helt ok pris for en skikkelig polering, så jeg forstår ikke hvorfor han gjør dette. Det er ingen som gjør en slik jobb for kr 100 pr time. Kjenner sinet mitt koke litt her jeg sitter. Nå er ikke jeg proff som mange av gutta der inne, men har polert nok bil til å vite bedre. 30 timer på en bil er IKKE urealistisk, det skal vaskes nøye, det skal clayes, inspiseres, finne rette kombinasjon, teipes, trinn 1 gjerne trinn 2, vokses, vaskes igjen, interiør i tilegg. Jeg har selv brukt mer en 30 timer på en bil jeg har selv, og jeg var ikke fornøyd med resultatet akuratt.. Selv om det ble mye bedre.. Må huske at mange har dette kun som hobby, og prisen er for det meste til produkter dem bruker, og litt for jobben. Vet man kan bruke vesentlig mindre tid, men nå er det jo akuratt det gutta der inne og jeg driver med DETAILING, ligger i detaljene og da tar ting tid. Har man fått tilbud på 3000, slå til.. Gå på en vanlig butikk og spørr hva dem tar, gjerne prisen gange 2 og da er resultatet ikke like bra.
KireS Skrevet Oktober 11, 2011 Skrevet Oktober 11, 2011 Sitat fra detailer som skal ta min bil Jeg har ca 90 biler bak meg nå, på 3 sesonger, og bruker i snitt 20-30 timer pr bil. Som du skjønner må jeg derfor ha bilen i minst 2 dager bare for å rekke det utvendige, og jeg prøver så langt det er mulig (ikke på kassebiler og svære amerikanske pickups) å holde meg til en fastpris på 3000kr pr bil. 30 timer på en bil for kr 3000. Man trenger ikke å være veldig smart for å forstå at dette er bullshit. Han overdriver selvfølgelig tidsbruken veldig for å rettferdiggjøre prisen. Kr 3000 er nok en helt ok pris for en skikkelig polering, så jeg forstår ikke hvorfor han gjør dette. Det er ingen som gjør en slik jobb for kr 100 pr time. Ta en titt på DCN.no i show-off tråden så finner du fort ut at 30 timer ikke er for mye!
Odd-M Skrevet Oktober 11, 2011 Skrevet Oktober 11, 2011 Det er ENORMT tidkrevende sammenlignet med samlebåndsproduksjonen er forhandler klarer på noen få timer. Alle kan få opp glansen til 80-90%, men for å få den virkelige speilrefleksjonen (altså blankere enn det blir levert fra fabrikk) og for å få bort alt av vaskeriper og generell slitasje tar det laaang tid. Jeg la ned 34-35 effektive arbeidstimer i min forrige E39 for å få den noenlunde. Da med grov rubbing, polering og avsluttende finishpolering. Maskering, grov rubbing i 2-3 runder på knallhard tyskerlakk osv. En forhandler, da særlig det jeg har sett fra våre nye landsmenn, gjør ikke på noen måte en tilsvarende jobb. Bare prosessen med å legge en god sealer/voks i 2-3 lag og gi den tilstrekkelig herdetid tar fort 4-5 timer. Da pleier jeg å utnytte tiden til litt innvendig pusk, polering av krom og eksos samt plast- og gummifornyer rundt omkring. 3000,- for en slik jobber B-B-B-BILLIG!
wicky124 Skrevet Oktober 11, 2011 Skrevet Oktober 11, 2011 Husker jeg leverte sjuern til Hiva bil på ensjø...MØKKAFIRMA til grader...knakk blinklyset, slipte ned viskerarmen, swirls all over, ingen riper forsvant, poleringsrester overalt i kanter og støv her og der.. ser hologrammer MER nå enn før...men den blei glatt... Selv om glattheten forsvant to-tre dager etterpå... Så er klar over at en fullstendig jobb tar minst 30timer med nøye jobbing...
Dufniall Skrevet Oktober 11, 2011 Skrevet Oktober 11, 2011 +1 HIWA på Ensjø må ha hjelp til det meste, merket det under bytte av dekk/felg på min. Ang. din opplevelse, det var AKKURAT på samme måten hos M A Tøyen Bilvask og Bilpleie. Tror ikke de har skadet noe, men innvendig var det ikke støvsugd skikkelig, interiør veldig tilfeldig tørket over og utvendig var det masse poleringsrester. Selvfølgelig ikke fjernet noe som helst riper, det regnet jeg vel ikk med heller.
Jørgen Lie Skrevet Oktober 11, 2011 Skrevet Oktober 11, 2011 Sitat fra detailer som skal ta min bil Jeg har ca 90 biler bak meg nå, på 3 sesonger, og bruker i snitt 20-30 timer pr bil. Som du skjønner må jeg derfor ha bilen i minst 2 dager bare for å rekke det utvendige, og jeg prøver så langt det er mulig (ikke på kassebiler og svære amerikanske pickups) å holde meg til en fastpris på 3000kr pr bil. 30 timer på en bil for kr 3000. Man trenger ikke å være veldig smart for å forstå at dette er bullshit. Han overdriver selvfølgelig tidsbruken veldig for å rettferdiggjøre prisen. Kr 3000 er nok en helt ok pris for en skikkelig polering, så jeg forstår ikke hvorfor han gjør dette. Det er ingen som gjør en slik jobb for kr 100 pr time. Du har peiling på hva du uttaler deg om ser jeg! Som flere sier, ta en titt på www.dcn.no og se hva folk skriver ang tidsbruk. Han skriver fra 20 TIL 30 timer. Min bil er relativt ny, så er ikke sikkert det er nødvendig med 30 timer der. Ut i fra hva jeg kan tenke meg, så har nok den prisen noe med at det skal være overkommelig og betale en sum for en slik jobb. Et "bilpleie-firma" ligger mye på rundt 2-2500kr for en "behandling", men da er det ikke halvparten så for-seg-gjort som en detailing her. Tror også at mange som driver med dette gjør det pga at halvparten er hobby, men de tar på seg andre jobber, mot betaling, for å drive med det. Er egentlig enig i at 3000kr høres lite ut hvis man tenker at man bruker 30timer, stiller alle produkter osv, men samtidig så skal det som sagt være en pris som kunden skal kunne betale også. Jeg skal be vedkommende ta tiden på hvor lang tid han bruker, samt håper på at han gidder og ta bilder underveis, så skal du få se at dette ikke er gjort på en kveld etter jobben. I mellomtiden foreslår jeg at du leser på DCN til du skjønner hva dette går ut på
Jørgen Lie Skrevet Oktober 11, 2011 Skrevet Oktober 11, 2011 Og til dere andre, jeg har slått til Gleder meg til og levere den inn om en liten mnd!!
stian1990_2 Skrevet Oktober 11, 2011 Skrevet Oktober 11, 2011 Vel, har lest innom noen tråder der, men har snubblet over dem som sier dem har brukt mer og gjerne har hatt bilen noen dager. Jeg bruker gjerne opp mot 30 timer på min bil i mitt eget tempo og gjør jobben skikkelig, skal sies at bilen min begynner og dra på åra og får som regel bare en ordentlig shinings i året.. Men for 3000 ville jeg slått til uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå