HLund Skrevet September 29, 2011 Skrevet September 29, 2011 har bare 0,2 bar med MV turbokit stage2 og 535 dyser. tips? er en facelift m20b20
HLund Skrevet September 29, 2011 Forfatter Skrevet September 29, 2011 har bare mulighet til å justere bensintrykk:( er ny ang turbo)
Concep Skrevet September 29, 2011 Skrevet September 29, 2011 Har du Ekstern eller intern Wastegate ? 0.2 bar virker uansett altfor lite til å være grunntrykk. Har du sjekket etter lekasjer i trykkrørene ? Evt om det lekker ifra fra wastegate ?
Concep Skrevet September 29, 2011 Skrevet September 29, 2011 Har den ladet høyere enn 0.2 tidligere ?
Concep Skrevet September 29, 2011 Skrevet September 29, 2011 Og det har den gjort hele tiden, siden du monterte ? Skal du skru opp trykket og ikke har noen annen fjør til WG kan du skru opp wastegaten og shimse den med noe som passer godt nedi der.Her er det bare å prøve seg fram til ønsket trykk. Jo mer du legger inn jo høyere trykk får du for fjøra blir hardere for eksosen å komprimere !
HLund Skrevet September 29, 2011 Forfatter Skrevet September 29, 2011 samme trykk ja.byttet netopp til 535 dyser å nå hører jeg ikke wg når jeg slipper gassen engang får det gjorde jeg med 325 dysene. har ei tightere fjær jeg kan sette i ja. så jeg kan bare prøve andre fjæra så blir det mer trykk?
Rogern Skrevet September 29, 2011 Skrevet September 29, 2011 Kjøp en "turbobooster". Manuelle selges for 200,- og oppover på div nettbutikker. Elektroniske koster vel fort ett par tusen. Jeg betalte 2100,- for en greddy profec b-spec 2 på ebay for noen år siden
Concep Skrevet September 29, 2011 Skrevet September 29, 2011 ja, men med en booster kan du kun regulere med det trykket du har fra før, så la oss si han har 0.3-0.4 i trykk så kan man ikke kommer OVER det med en boostcontroller, men kun regulere alt under det. WG hører du ikke, den lyden du hører er når du slipper gassen så lukker spjeldet seg, så det overflødige trykket har ingen sted å gå, så det går tilbake og bremser turboen og lyden du hører er luften som skjærer seg igjennom bladene på turbinen! ved veldig lavt trykk hører du såklart ikke dette. Ville sjekket om WG har hengt seg, eller om det lekker ved den, hvis trykket har vært høyere enn dette. Att du byttet dysene skal ikke ha noenting å si på dette.
Rogern Skrevet September 30, 2011 Skrevet September 30, 2011 ja, men med en booster kan du kun regulere med det trykket du har fra før, så la oss si han har 0.3-0.4 i trykk så kan man ikke kommer OVER det med en boostcontroller, men kun regulere alt under det.quote]Feil. Regner med turboen greier å lade mere enn 0,3-0,4 bar. Jeg kjører med 0.4 bars grunntrykk, altså 0,4 bars fjær. Ladder nå 0,9 med boostcontroller
HLund Skrevet September 30, 2011 Forfatter Skrevet September 30, 2011 så viss det ikke er lekkasje noe sted så er det nok med en boostcontroller?
Concep Skrevet September 30, 2011 Skrevet September 30, 2011 ja, men med en booster kan du kun regulere med det trykket du har fra før, så la oss si han har 0.3-0.4 i trykk så kan man ikke kommer OVER det med en boostcontroller, men kun regulere alt under det.quote]Feil. Regner med turboen greier å lade mere enn 0,3-0,4 bar. Jeg kjører med 0.4 bars grunntrykk, altså 0,4 bars fjær. Ladder nå 0,9 med boostcontroller Hvordan får du til det ? en boost controller blir vell/jo satt på en nippel i trykkrøret, og inn på over membranen på WG. den kan jo kun holde igjen til og med det trykket som er i røret ? Eller er jeg helt på jordet nå ?
Kvasi Skrevet September 30, 2011 Skrevet September 30, 2011 Er i grunn så enkelt mekanikk som det kan bli. Hvis du setter på en dings som kan justere ned gjennomstrømningen fra turbo til wg "ser" ser wg lavere turbotrykk og åpner senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå