Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du Ekstern eller intern Wastegate ?

0.2 bar virker uansett altfor lite til å være grunntrykk. Har du sjekket etter lekasjer i trykkrørene ?

Evt om det lekker ifra fra wastegate ?

Skrevet

Og det har den gjort hele tiden, siden du monterte ?

Skal du skru opp trykket og ikke har noen annen fjør til WG kan du skru opp wastegaten og shimse den med noe som passer godt nedi der.Her er det bare å prøve seg fram til ønsket trykk. Jo mer du legger inn jo høyere trykk får du for fjøra blir hardere for eksosen å komprimere !

Skrevet

samme trykk ja.byttet netopp til 535 dyser å nå hører jeg ikke wg når jeg slipper gassen engang får det gjorde jeg med 325 dysene. har ei tightere fjær jeg kan sette i ja. så jeg kan bare prøve andre fjæra så blir det mer trykk?

Skrevet

Kjøp en "turbobooster". Manuelle selges for 200,- og oppover på div nettbutikker.

Elektroniske koster vel fort ett par tusen. Jeg betalte 2100,- for en greddy profec b-spec 2 på ebay for noen år siden

Skrevet

ja, men med en booster kan du kun regulere med det trykket du har fra før, så la oss si han har 0.3-0.4 i trykk så kan man ikke kommer OVER det med en boostcontroller, men kun regulere alt under det.

WG hører du ikke, den lyden du hører er når du slipper gassen så lukker spjeldet seg, så det overflødige trykket har ingen sted å gå, så det går tilbake og bremser turboen og lyden du hører er luften som skjærer seg igjennom bladene på turbinen! ved veldig lavt trykk hører du såklart ikke dette. Ville sjekket om WG har hengt seg, eller om det lekker ved den, hvis trykket har vært høyere enn dette. Att du byttet dysene skal ikke ha noenting å si på dette.

Skrevet
ja, men med en booster kan du kun regulere med det trykket du har fra før, så la oss si han har 0.3-0.4 i trykk så kan man ikke kommer OVER det med en boostcontroller, men kun regulere alt under det.quote]

Feil. Regner med turboen greier å lade mere enn 0,3-0,4 bar. Jeg kjører med 0.4 bars grunntrykk, altså 0,4 bars fjær. Ladder nå 0,9 med boostcontroller

Skrevet
ja, men med en booster kan du kun regulere med det trykket du har fra før, så la oss si han har 0.3-0.4 i trykk så kan man ikke kommer OVER det med en boostcontroller, men kun regulere alt under det.quote]

Feil. Regner med turboen greier å lade mere enn 0,3-0,4 bar. Jeg kjører med 0.4 bars grunntrykk, altså 0,4 bars fjær. Ladder nå 0,9 med boostcontroller

Hvordan får du til det ? en boost controller blir vell/jo satt på en nippel i trykkrøret, og inn på over membranen på WG. den kan jo kun holde igjen til og med det trykket som er i røret ? Eller er jeg helt på jordet nå ?

Skrevet

Er i grunn så enkelt mekanikk som det kan bli. Hvis du setter på en dings som kan justere ned gjennomstrømningen fra turbo til wg "ser" ser wg lavere turbotrykk og åpner senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...