Gå til innhold

Thewiz's E36 Coupé - Tips?


downshift
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk gjort litt i dag også. Bytta taklukepakningen og prøvemonterte en felg :)

Tok endel bilder når jeg bytte pakningen da jeg tenkte å lage en DIY på dette.

Link til DIY: http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=255432

Så var det prøvemontering av felgene. Ser ut som fjæra har fått litt juling av vinterfelga mine.

pgu5hbvmn53lxeu7cdko.jpg

Prøvemonterte felgen og ble egentlig fornøyd med looken. Tror det kommer til å bli fint :)

g3bdf8fviqomr9k1hwy4.jpg

Felgene har også "god" klaring fra fjær, så det blir ikke noe problem. Tror faktisk jeg skal space 10mm på hvert hjul, slik at jeg får en ET på 25. Tror det kan bli bra ;)

cfpz0f18siedfphha5to.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde helt glemt at jeg hadde et lite problem med bilen før jeg satte den bort. Når jeg gir gass kommer det en uling fra motor / eksos. Det kommer kun når bilen er i fart og når jeg har gasspådrag. Slipper jeg gassen helt forsvinner lyden. Når man sitter inne i lyden høres det ut som det kommer bakfra, men stikker man huet ned i motorrom høres det ut som det kommer derifra.

Hva slags deler kan lage en sånn lyd? Viftereimene begynner å bli dårlige, kan det være de? Eksos, dynamo, lekk? Noen som har noen tanker?

Lyden er høyfrekvent pipelyd. Kun når bilen er i fart og man har gasspådrag, ikke ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde helt glemt at jeg hadde et lite problem med bilen før jeg satte den bort. Når jeg gir gass kommer det en uling fra motor / eksos. Det kommer kun når bilen er i fart og når jeg har gasspådrag. Slipper jeg gassen helt forsvinner lyden. Når man sitter inne i lyden høres det ut som det kommer bakfra, men stikker man huet ned i motorrom høres det ut som det kommer derifra.

Hva slags deler kan lage en sånn lyd? Viftereimene begynner å bli dårlige, kan det være de? Eksos, dynamo, lekk? Noen som har noen tanker?

Lyden er høyfrekvent pipelyd. Kun når bilen er i fart og man har gasspådrag, ikke ellers.

Prøvd å koble fra cd spilleren? Dynamostøy kan veldig lett forvekslest med lager/reimlyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville sjekket dynamo, luftslanger/innsug, støy fra anlegget? tror ikke det kan være eksosen, den vil jo bromme mer.

Lyden varierer litt, men kan høre den av og til når man har bilen på tomgang og ruser motoren. Prøvde å høre hvor lyden kom fra, men det er vanskelig. Skal sjekke litt mer.

Steve-o du har overtalt til å stikke huet ned i motorrommet under fullt pådrag og bilen i fart?

:lol:

Prøvd å koble fra cd spilleren? Dynamostøy kan veldig lett forvekslest med lager/reimlyd.

Nei, det har jeg faktisk ikke prøvd. Tingen er at dynamoen ble overhalt med nye spoler, lager og diverse i begynnelsen av 2012. Hmm.

En kamerat tipset meg om at det kunne være luftfilteret som lagde sånn lyd? Jeg har jo konfilter, og det har vel sittet på bilen i 1,5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konfilter lager jo litt suselyd, brummelyd, innsuglyd. Merkes ikke så mye med rusing i fri, men ved pådrag. Må nesten belaste motoren litt så den suger litt luft for å få fram lyden. Prøv med org luftfilterboks og filter om det forsvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går vel fint med en tur uten filter så lenge det er klart og lite støv i lufta. Men innsugslyden vil være der da også, tror heller bare det blir enda mer markant om det skulle være lyd fra innsuget. Ser for meg at konfilter demper lyden litt, mens org filter demper lyden mye/helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går vel fint med en tur uten filter så lenge det er klart og lite støv i lufta. Men innsugslyden vil være der da også, tror heller bare det blir enda mer markant om det skulle være lyd fra innsuget. Ser for meg at konfilter demper lyden litt, mens org filter demper lyden mye/helt.

Ja, men utelukker / bekrefter om lyden kommer fra selve filteret om det er gammelt. Får prøve i løpet av de kommende dagene. Prøver også det med spilleren.

Om du vil utelukke reima, så er det jo bare å ta av den å prøve å starte uten :P er ikke farlig det i en liten periode ?:P

Var det en spøk? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått sjekka litt. Koble ut CD spilleren først og kjørte en tur. Lyden var der fremdeles. Koble av konfilteret og lot bilen stå på tomgang mens jeg ga den litt turtall, fortsatt samme lyd. Man hører det veldig svakt når man ikke kjører, men lyden er der.

For meg høres det veldig ut som det er dynamoen som uler når man gasser / motor har belastning. Hva kan gjøres? Det er et verksted her i fredrikstad som driver med startere / dynamoer, kanskje ta turen dit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...