Gå til innhold

Thewiz's E36 Coupé - Tips?

Thewiz
 Share

Anbefalte innlegg

Vmaxx sport, M3 sideskjørt, M5 felger..

Dette blir så sykt bra! :D

Ja, det kommer seg! :) Takk ;)

Ifra parts and retards?:)

Det stemmer!

Gleder meg til å se felgene på bil :D Knallbra!

Gleder meg til det selv, tror det blir knall med polert kant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått gjort litt i dag også. Fikk tatt oljeskift og filterskift. Henta meg 5 liter med Castrololje. Filter hadde jeg liggende. Var egentlig ganske knirkefritt å bytte olje og filter. Tok også av m3 fangeren da det var noen småting jeg skulle fikse, samt at det ble lettere å komme til under bilen.

21brdd.jpg

Helt ny castrol olje handlet!

2cp2d74.jpg

Nytt vs gammelt filter.

c88as.jpg

Gammel olje som takker for seg!

n5op60.jpg

Et random bilde av "arbeidsplassen".

21n0i88.jpg

Fikk pusset opp en felg til, bilde av pusseplassen.

2hgfgjq.jpg

Grovpusset. Det er grovpussinga som tar tid gitt. Den snart ferdige 9"er felgen i bakgrunnen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok noen step by step bilder. Det første bildet er en helt ubehandlet felg. Klarlakken er skikkelig gul og forurenset.

2vuiipi.jpg

Bilde nummer 2 er klarlakken borte og grovpusset med 80 våtslipepapir.

i1ag6d.jpg

På det tredje bilde er felgen pusset videre med 400, 800 og 1200. Polerte litt grovt, den er ikke ferdig enda.

33xtwr7.jpg

Hadde disse tre felgene som er på forskjellige stadier, litt morro å se hvor mye bedre det blir med oppussing. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å se at felgene blir så bra :) hvor mange timer arbeid tror du det vil ta for å få de bra? er jo litt av et prosjekt.

Jepp, 2 felger er ferdige nå. Tja, jeg brukte 2-3 timer for å grovpusse 1 felg. Så tar det vel 2-3 timer å finpusse og polere. Det er endel jobb kan man si. Jeg regner ca 6 timer på hver felg.

Ellers så skjer det ikke så mye med bilen, den venter på sommerdekk og felg. Den ene ventilen på vinterdekka tok kvelden i dag. Lakk så mye at man hørte sive lyden når man sto 2 meter unna bilen. Så nå står bilen på 185/65/15d dekk med stålfelg :lol: Får igjen vinterdekket i morra.

Dekkbestilling er ikke langt unna heller :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså kjører på vinterhjul enda, har du ikke sommerhjul liggende til bilen? er vell ikkeno snø i fredrikstad nå?

Kjører på vinterdekk enda ja, er piggfritt så det er ikke noe stress :) Her er det full sommer gitt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update:

Nå har jeg bestilt dekk fra dekkonline.com, samt noen andre småting som forblir en overraskelse fram til treff / bilder ;)

Fikk igjen vinterdekket mitt i dag, med helt ny ventil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...