///Mysild Skrevet November 3, 2012 Share Skrevet November 3, 2012 Et lite tips. Sjekk rundt det dreneringshullet ca det passasjerføttene til de bak er. Mye snikrust eller tynne plater der, og siden du har alt ute, er det fort å fikse jeg fant et hull på størrelse med en knytteneve under asfaltmatten :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet November 3, 2012 Forfatter Share Skrevet November 3, 2012 hvilket ratt er det? Helt standard 3 spoke ratt uten airbag. Et lite tips. Sjekk rundt det dreneringshullet ca det passasjerføttene til de bak er. Mye snikrust eller tynne plater der, og siden du har alt ute, er det fort å fikse jeg fant et hull på størrelse med en knytteneve under asfaltmatten :/ Må man fjerne asfaltmattene for å sjekke dette eller? Siden du fant hull under asfaltmattene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet November 3, 2012 Share Skrevet November 3, 2012 Jeg så mitt hull fra undersiden av bilen... hadde begynt i bakkant der som "veggen" opp mot baksetet går fra føttene. Når jeg tok ut teppe og pirket, var det ikke noe annet en asfaltmatte og rett i bakken :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet November 3, 2012 Share Skrevet November 3, 2012 Ang. Lekkasje fra takluka, så tror jeg du hadde sett det med engang, typisk med lekkasje i e36 karosseriet, nok med en rift i pakninger rundt dører/ bagasje er nok, ville nok tatt en titt på disse først.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet November 3, 2012 Forfatter Share Skrevet November 3, 2012 Jeg så mitt hull fra undersiden av bilen... hadde begynt i bakkant der som "veggen" opp mot baksetet går fra føttene. Når jeg tok ut teppe og pirket, var det ikke noe annet en asfaltmatte og rett i bakken :/ Ok, da skal jeg undersøke dette på min bil også Ang. Lekkasje fra takluka, så tror jeg du hadde sett det med engang, typisk med lekkasje i e36 karosseriet, nok med en rift i pakninger rundt dører/ bagasje er nok, ville nok tatt en titt på disse først.. Det skal jeg gjøre. Takk for tips. Angående gulvmatta, denne skumgummien på undersiden har fått i seg mye vann. Noen som har noen tips til å tørke denne? Har nå lagt den ut på et bord med en varmovn stående i nærheten. Har også presset mye vann ut av den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet November 3, 2012 Share Skrevet November 3, 2012 Om du har tilgang på en byggtørk, så gjør vel den susen tenker jeg. Bare ikke legg teppet for nære inntil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet November 3, 2012 Share Skrevet November 3, 2012 Om du er vågal, kan du poke gulvet med et skrujern Da finner du iaf ut om du har tynne plater i gulvet og at det nok hadde blitt hull om en liten stund Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet November 4, 2012 Forfatter Share Skrevet November 4, 2012 Nå har jeg fått tørket skikkelig opp inni bilen, men jeg måtte fjerne asfaltmattene foran, da de var helt kjeks. Kunne plukke dem enkelt ut med hånda. Såvidt jeg vet må asfaltmatter fjernes med varmepistol, så det sier jo litt. Heldigvis var det kunn litt overflate rust under asfaltmattene, som jeg har våtslipt bort nå Så da blir det å kjøre uten asfaltmatter, letta sikkert bilen 2-3 kilo Gulvmatta kommer seg veldig også, har stått på i hele går med varmovn i nærheten, mye av fuktigheten er ute, så et per døgn til så blir det knall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet November 6, 2012 Forfatter Share Skrevet November 6, 2012 Bilen har nå stått 2 døgn med demontert interiør og gulvteppe. Jeg lot den stå slik, da jeg ville se om det kom mer vann inn i bilen. Passasjerbrønnen var helt tørr, men det var bittelittvann i sjåførbrønnen. Rett over en liten plastplugg. Jeg prøvde å se hvor vannet kom fra, men fant ikke ut så mye. Noen tips? Ruta og rutepakning er byttet, så der skal det være helt tett. Siden det er kun vann i sjåførbrønn, kan det vel ikke være soltak? Da vannet renner alle veier når det er lekk? Jeg tenker fuktsperre i førerdøra, noen som vet hvor denne sitter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet November 6, 2012 Forfatter Share Skrevet November 6, 2012 Noen som har noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet November 10, 2012 Forfatter Share Skrevet November 10, 2012 Lite respons her :/ Jeg kan vel oppdatere med å si at jeg byttet hjulager i dag, det var sykt deilig å få byttet det. Ikke noe mer ulyder når man kjører Har også montert gulvteppet, alle deksler, midtkonsoll, hanskerom, seter ++. Tok også en liten motorsjekk, da det var på tide. Hadde lite olje på motor, lite servoolje og lite kjølevæske. Så fant jeg ut at bunnpluggen lekker litt olje, så skal få bytte denne og fylt på litt. Vet ikke helt hvorfor det er lite kjølevæske og servoolje, men det ser ut som det er pga svetting. Så da blir det en god service snart. Følgende ting skal byttes: x Tennplugger x Luftfilter x Olje og filter x Bensinfilter Det er også en veldig markant lyd fra diffen min. Den hyler / piper når jeg har gasspådrag, slipper jeg gassen så hører jeg heller ikke lyden, når jeg såvidt røren gasspedalen kommer pipelyden igjen. Det er vel diffen dette? Hjelper det å bytte olje? Fant et bilde fra min forrige fotoshoot: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet November 10, 2012 Share Skrevet November 10, 2012 Pipelyden er der kun under pådrag med ikke ellers? Min laget en nokså ugjevn lyd hele tiden. Spes når den rullet og jeg ikke hadde mye motorlyd. Den var det ca 1.5 cm slark på :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet November 10, 2012 Forfatter Share Skrevet November 10, 2012 Ja, kun ved pådrag, jeg må altså være nær gassen for at lyden skal være der. Slipper jeg gasspedealen hører jeg ingen ulyder eller piping. Hvordan sjekker jeg slakk i diff? Kan det være noe annet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet November 10, 2012 Share Skrevet November 10, 2012 løft opp bakenden og vri på et hjul frem og tilbake og se på diffen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet November 10, 2012 Forfatter Share Skrevet November 10, 2012 Ok, takk Tok et raskt googlesøk og fant ut at flere har hatt pipelyd ved gasspådrag. Hos han ene var det sprekk i grenrøret, men jeg er nesten sikker på at lyden kommer fra bak i bilen / bakstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå