Pidi Skrevet Oktober 3, 2011 Share Skrevet Oktober 3, 2011 Hei! Jeg bruker nå per dags dato enn BMW E36 316i... Beklager for kvaliteten på bildet =/ Skal begynne å spare opp til ny bil så lurer derfor på hva jeg burde gå for? Skal være ærlige og si at jeg alltid har hatt lust på en rekkesekser Men vurderer også en 318is da denne er litt billigere og går nesten like godt så en 320i som jeg har hørt. Kjente av meg mener jeg enten burde velge 318is eller 325i men finner jeg enn 320i til en rimelig pris så går jeg heller for den da jeg elsker rekkesekser lyden Noen formeninger eller erfaringer med disse bilene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Oktober 3, 2011 Share Skrevet Oktober 3, 2011 Er egentlig enig med deg ang. is kontra 320. Har selv hatt is og meget fornøyd med den til veibruk. Skal du først ha deg sekser, ikke engang vurder 320 fremfor 325. Det er etter min mening to forskjellige verdener. Mtp holdbarhet osv vil jeg si begge stiller bra, så da er det bare å velge ut fra lommebok og hva hjerte banker mest for Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pidi Skrevet Oktober 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2011 Skal du først ha deg sekser, ikke engang vurder 320 fremfor 325. Det er etter min mening to forskjellige verdener. Det er det jeg også har hørt Skal på intervju snart, slik at jeg har 2 jobber + en datasupport jobb så håper jeg greier å få spart fram noen kroner fram til Sommeren Jeg lurer på om du har noen formeninger angående 325i som har rullet over 200000km? Har hørt at det er litt mer trygt å kjøpe bil som har rullet over 240000km. For hvis eieren er oppegående og tatt regelmessig service + skiftet hovedslitsetedeler skal bilen rulle 100000 - 200000km uten store problemer. Er ikke noe expert eller erfaren innen bil dessverre =/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Oktober 3, 2011 Share Skrevet Oktober 3, 2011 He,he, ang det er svært vanskelig å si på disse bilene da de begynner å bli noen år. Ang. hva som er byttet eller ikke er vel veldig induviduelt føler jeg. Folk ordner somregel på disse bilene selv eller noen de kjenner som fikser osv, så om du finner en med komplett servicehefte er du rimelig heldig. Men må vel bare prøve å finne en som generelt virker velholdt og fremtrer bra på alle måter. Og disse m50 og m52 motorene (sekser) er veldig holdbare og stabile, dog om de har fått det stellet alle motorer skal ha selvfølgelig. Kunne virkelig tenkt meg en 328 selv, men alltfor mange jern i ilden så blir nok ikke noe, får bare klare seg med tregatten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pidi Skrevet Oktober 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2011 Fikk komplett servicehefte på bilen min da jeg kjøpte den men har dessverre ikke hat økonomi til det da jeg bor for meg selv som Lærling Har hørt at de skal være ganske så stabile og holdbare ja, om de har fått stellet sitt som du sier Kunne selv tenkt meg en 328 men syns jeg sikter høyt nok allerede etter en 325 Er vel lettere å ta et prosjekt om gangen men er jo ikke alltid det som frister Men kan jeg tør spørre hva enn Tregatten er for noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-Coupe Skrevet Oktober 3, 2011 Share Skrevet Oktober 3, 2011 Fikk komplett servicehefte på bilen min da jeg kjøpte den men har dessverre ikke hat økonomi til det da jeg bor for meg selv som Lærling Har hørt at de skal være ganske så stabile og holdbare ja, om de har fått stellet sitt som du sier Kunne selv tenkt meg en 328 men syns jeg sikter høyt nok allerede etter en 325 Er vel lettere å ta et prosjekt om gangen men er jo ikke alltid det som frister Men kan jeg tør spørre hva enn Tregatten er for noe? 318 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pidi Skrevet Oktober 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2011 Takker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Oktober 3, 2011 Share Skrevet Oktober 3, 2011 Skal du først opp på sekser så kjør 325 eller 328, manuell selvfølgelig! Og kjøp heller is framfor 320, bedre kjøreegenskaper grunnet lavere vekt, og en morsom 4'rer som går like bra som 320 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spaix Skrevet Oktober 3, 2011 Share Skrevet Oktober 3, 2011 318 IS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pidi Skrevet Oktober 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2011 Skal du først opp på sekser så kjør 325 eller 328, manuell selvfølgelig!Og kjøp heller is framfor 320, bedre kjøreegenskaper grunnet lavere vekt, og en morsom 4'rer som går like bra som 320 Takker for tips! Får nesten vente og se humøret på lommeboken min Kanskje litt off-topic men motor bytte på bilen min til en 318is, er det mulig? Min er en 98 Mod, ville det Automatiske Klima anlegge mitt vert et problem for en eldre motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Oktober 3, 2011 Share Skrevet Oktober 3, 2011 Bare å sette i en 318is M44 motor så er det meste plug and play. Bare sørg for å få med tilhørende ews (startsperre) nøkkel og hjerne så slipper du mye tull med programering osv Det som er værre er vel å få tak i en m44 Om du lurer vil m44 si 318 is motor til den som ble levert til facelift e36. motoren på prefacelift er m42. Edit: ble noen skriveleifer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-Coupe Skrevet Oktober 3, 2011 Share Skrevet Oktober 3, 2011 Skal du først opp på sekser så kjør 325 eller 328, manuell selvfølgelig!Og kjøp heller is framfor 320, bedre kjøreegenskaper grunnet lavere vekt, og en morsom 4'rer som går like bra som 320 Jeg personlig ville heller kjøpt en 320, enn en 318is. Sikkert fordi jeg elsker rekkeseks lyden, bmw er liksom ikke helt det samme uten. 320 drikker endel mer suppe, men verd hver ei krone spør du meg! 325/328 er sprekere ja, men husk at forsikringa også stiger vesentlig. Spesielt på 325'n. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 3, 2011 Share Skrevet Oktober 3, 2011 Fikk komplett servicehefte på bilen min da jeg kjøpte den men har dessverre ikke hat økonomi til det da jeg bor for meg selv som Lærling Har hørt at de skal være ganske så stabile og holdbare ja, om de har fått stellet sitt som du sier Kunne selv tenkt meg en 328 men syns jeg sikter høyt nok allerede etter en 325 Er vel lettere å ta et prosjekt om gangen men er jo ikke alltid det som frister Men kan jeg tør spørre hva enn Tregatten er for noe? 318 Skiller det så mye da?... E36 318is klarer 0-100 Km/t på 10,2 sekunder og E36 320i klarer disiplinen på 9,9 sekunder. 0,3 sekunder er mindre enn man merker for å si det på den måten. Det skiller heller ikke mer enn 1 (en) kilometer i topphastighet (213 vs. 214 Km/t). M52B20 motoren i bl.a E36 320i er momentsvak og svært spiss i karakteren. Kun 190 Nm ved høye 4200 rpm er ikke hva man normalt forbinder med en rekkesekser. E36 318is ligger ikke mye tilbake med 175 Nm ved 4500 rpm... og en mangel på 15 Nm i forhold til E36 320i merker man ikke. Mitt råd er derfor å kjøpe den E36´en som fremstår som best vedlikeholdt og med minst rust. 316i eller 328i... kjøp den bilen som er best vedlikeholdt og med minst rust. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Oktober 3, 2011 Share Skrevet Oktober 3, 2011 Skal man ha rekkeseks lyd,kjøper man aldri 320i for å si det sånn.Men gjør som Fredrik skriver,gå etter vedlikehold å minst mulig rust,men noe må man regne med på disse gammle bilene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-Coupe Skrevet Oktober 3, 2011 Share Skrevet Oktober 3, 2011 Skal man ha rekkeseks lyd,kjøper man aldri 320i for å si det sånn.Men gjør som Fredrik skriver,gå etter vedlikehold å minst mulig rust,men noe må man regne med på disse gammle bilene. Vis du leser hva tråd starter har skrevet, så er han opptatt av det ikke skal bli for dyrt, og at han elsker rekkesex lyden Fin låte i m50b20 syns jeg. Men ja, mange gode tips fra Fredrik her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå