Bjørner Skrevet Desember 2, 2011 Forfatter Skrevet Desember 2, 2011 Sitat Var i garasjen i kvell og koblet fra kontakten til LMM. Kjørt testtur og bilen oppfører akkurat som huldra66 antydet. Noe sløv, men ok pådrag og ikke noe 'rykking'. Har hatt slike testurer før så tar ikke helt av enda. Skal kjøre 12 mil i morgen så regner med at jeg får svar da. Har kjørt til og fra jobb idag, ca 12 mil og ingen lugging, så er temmlig overbevist om at der lmm som er synderen! Tenker jeg kjøper ny her: http://www.maf-shop.com/advanced_search_result.php?keywords=13622246084+&categories_id=&manufacturers_id=&pfrom=&pto=&x=52&y=9 som blir billigere enn å kjøpe brukt på GS
pedro Skrevet Desember 3, 2011 Skrevet Desember 3, 2011 Hei Følte ikke at denne gav andre svar på problemet enn remapping eller å "blende" EGRventilen? http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtop ... c204590e5c Min 530dat 99 er nå helt "umulig" å kjøre da jeg aldri vet om turboen girnok skyv i gitte situasjoner. Min dør ut ved 25-2600 og det kommer ikke trykk igjen før ved ca 3000. Trykket forsvinner eller avtar ved 4000 som regel. Dette gjør bilen lite kjørbar, spesielt på lange turer eller med tung last. Alt er byttet i motorrommet på drittbilen min og jeg føler at jeg står helt fast her. Turbo Ny Ecu, div reprogrammeringer, Vakumklokken ved turboen Trykkventil Egr LMM(tre ganger) trykkvakten på innsuget(Kjøpt en brukt av TRF) vakumslange fra turbo opp til innsug osv, byttet innsugspakninger, men ingenting hjelper. What to do? Blinde EGR? P
Bjørner Skrevet Desember 3, 2011 Forfatter Skrevet Desember 3, 2011 pedro skrev: Hei Følte ikke at denne gav andre svar på problemet enn remapping eller å "blende" EGRventilen? http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtop ... c204590e5c Min 530dat 99 er nå helt "umulig" å kjøre da jeg aldri vet om turboen girnok skyv i gitte situasjoner. Min dør ut ved 25-2600 og det kommer ikke trykk igjen før ved ca 3000. Trykket forsvinner eller avtar ved 4000 som regel. Dette gjør bilen lite kjørbar, spesielt på lange turer eller med tung last. Alt er byttet i motorrommet på drittbilen min og jeg føler at jeg står helt fast her. - Turbo - Ny Ecu - div reprogrammeringer, - Vakumklokken ved turboen - Trykkventil Egr - LMM(tre ganger) - trykkvakten på innsuget(Kjøpt en brukt av TRF) - vakumslange fra turbo opp til innsug osv, - byttet innsugspakninger, men ingenting hjelper. What to do? Blinde EGR? P På min tds er det mulig å ta av vakumslangen på EGR ventilen. Hvis det er samme på din kan du kanskje ta av den slange og blinde den godt da skal ikke EGR åpne teoretisk sett, med vindre den blir presset opp av eksostrykket. Men du skal i alle fall kunne merke noe forskjell.
TRF Skrevet Desember 3, 2011 Skrevet Desember 3, 2011 "presset opp av eksostrykket", det er dette som er problemet når man får effekt/røyk feil. Prøv å montere en slik by pass jeg viste deg. skal ikke si jeg nødvnedigvis har så veldig tro (for mottrykket er høyere på høyere turtall). Si ifra om du skal ha fra meg.
Bjørner Skrevet Desember 3, 2011 Forfatter Skrevet Desember 3, 2011 pedro skrev: Hei Følte ikke at denne gav andre svar på problemet enn remapping eller å "blende" EGRventilen? http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtop ... c204590e5c Min 530dat 99 er nå helt "umulig" å kjøre da jeg aldri vet om turboen girnok skyv i gitte situasjoner. Min dør ut ved 25-2600 og det kommer ikke trykk igjen før ved ca 3000. Trykket forsvinner eller avtar ved 4000 som regel. Dette gjør bilen lite kjørbar, spesielt på lange turer eller med tung last. Alt er byttet i motorrommet på drittbilen min og jeg føler at jeg står helt fast her. Turbo Ny Ecu, div reprogrammeringer, Vakumklokken ved turboen Trykkventil Egr LMM(tre ganger) trykkvakten på innsuget(Kjøpt en brukt av TRF) vakumslange fra turbo opp til innsug osv, byttet innsugspakninger, men ingenting hjelper. What to do? Blinde EGR? P Jeg er ingen ekspert men liker å 'debugge' og finne ut av slike problemstillinger. Tenker dette er må være elektriskfeil av noe slag, siden bilen fungerer under gitte turtall. En cam/veiv sensor som gir ville signaler for gitte deler av turtallsregistret ? Bare gjetter, mulig at TRF-Racing kan si noe om det ?
TRF Skrevet Desember 4, 2011 Skrevet Desember 4, 2011 tror bilen din enkelt og greit går i erstatningsprogram fra tid til annen, dette vil gi noe redusert effekt. Brått "kutting" av effekt kan komme av flere ting, som lmm som gir feil signaler (vil gjøre at ecu treffer røyk begrenseren), høyt map, ++ nå snakka jeg om tds, pedro sin bil har jeg sett på en søndags ettermiddag, men må nok mer tid til for å finne utav den der. motorene fungerer akkurat som før (begrenserene også), det styres bare elektrisk, og med mulgiheten for mange flere parametere, slik at det blir finere kontroll. ("lda" ventilen sitter ikke lengre på ei dieselpumpe, men inni styreenheten, innsp styres ikke lengre av ei kamplate eller kam, men av ecu osv).
pedro Skrevet Desember 4, 2011 Skrevet Desember 4, 2011 Ja, Hadde vært greit om du "fant" litt tid nå. Irriterende, forbruket har gått opp igjen og ligger nå på 09,2 og det er temmelig høyt. Da jeg kjørte fra Rena lå den på 0,56 - 0,62, så ble ett eller annet galt igjen og forbruket lå lenge på 0,86. Etter skifte av trykksensor på innsuget har bilen vært veldig variabel. Har ikke rørt noe annet.
TRF Skrevet Desember 4, 2011 Skrevet Desember 4, 2011 det vil nok gå en stund, det drøyer vanvittig med å få rulla på plass
huldra66 Skrevet Desember 4, 2011 Skrevet Desember 4, 2011 Bjørner skrev: Sitat Var i garasjen i kvell og koblet fra kontakten til LMM. Kjørt testtur og bilen oppfører akkurat som huldra66 antydet. Noe sløv, men ok pådrag og ikke noe 'rykking'. Har hatt slike testurer før så tar ikke helt av enda. Skal kjøre 12 mil i morgen så regner med at jeg får svar da. Har kjørt til og fra jobb idag, ca 12 mil og ingen lugging, så er temmlig overbevist om at der lmm som er synderen! Tenker jeg kjøper ny her: http://www.maf-shop.com/advanced_search_result.php?keywords=13622246084+&categories_id=&manufacturers_id=&pfrom=&pto=&x=52&y=9 som blir billigere enn å kjøpe brukt på GS Var jo en greiere pris det ja , tidligere var orginalen priset til 7000kr , men alikevel hvorfor ikke prøve og lodde den gamle ? Kjenner du noen med litt loddekunskaper så går dette greit. Viss ikke så kan du sende til meg så skal jeg prøve Hilsen Terje.
pedro Skrevet Desember 4, 2011 Skrevet Desember 4, 2011 Har to stykker liggende jeg, men jeg er fortsatt ikke overbevist om at LMM er årsaken. Noen ganger så er jo feilen enkel. PS. min måtte "kodes inn" før den fungerte skikkelig. P
Bjørner Skrevet Desember 4, 2011 Forfatter Skrevet Desember 4, 2011 pedro skrev: Har to stykker liggende jeg, men jeg er fortsatt ikke overbevist om at LMM er årsaken. Noen ganger så er jo feilen enkel. PS. min måtte "kodes inn" før den fungerte skikkelig. P Får håpe at det er nok å bytte LMM for min del . Hvis ikke kjører jeg uten til jeg leverer den til spiker. Har lest om tilfeller med liknede feil som har byttet alt tenkelig og gitt opp. Når det gjeler koding så er det vel 'adaption values' som lagres i hjernen som må slettes eller kjøres inn over tid ? Har carsoft, mulig å få det til der ?
Bjørner Skrevet Desember 18, 2011 Forfatter Skrevet Desember 18, 2011 Har kjørt et par uker nå med LMM frakoblet og bilen har fungert som forventet. Bytta til ny LMM i dag og har kjørt et par testturer og bilen har fungerte helt utmerket. Lover å oppdaterer tråden her hvis problemet kommer tilbake, bak i (dash)bordet for at det ikke skjer Takk for hjelpa
pedro Skrevet Desember 18, 2011 Skrevet Desember 18, 2011 Jeg skal baNke i bordet for deg Fint når problemet er enkelt og LØST. P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå