Gå til innhold

"kraftig" vibrasjon ved 85-100 kmt 5serie e34

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, som tittlen sier. Bilen begynner å vibrere kraftig i rattet ved 85-100 kmt, kan sies at det høres nesten ut som noe er løst rett bak rattet et sted. Vet ikke om dette har noe med vibrasjonen å gjøre. Noen som har peiling på hva det kan være? Bærearm forran er byttet og bilen ble nylig eu godkjent. Vibrasjonen har vært der siden jeg kjøpte bilen for en måned siden.

Skrevet

Har du uoriginale felger?

Isåfall kan det være at navhullet er for stort slik at du ikke får sentrert felgen.

Dette gir symptomer slik du beskriver. Løses med sentreringsringer som fås på de fleste bilrekvisitaforhandlere.

Skrevet

Urunde dekk gir også slike symtomer,kjører du på nankang,nexen,sava eller andre billigdekk så er det en mulighet,kumho har også hatt mange reklamasjoner på urunde dekk.Vibererer passasjersetet så kan det være bakdekk.Regner med du ikke har balansert hjulene den tiden du har eid den.

Skrevet

Har byttet dekk og felger, men problemet er der fremdeles, kan vel ikke ha vært så uheldig å få 2 dårlige sett på rad? Uansett, vill en 4hjuls kontroll muligens hjelpe meg i mitt tilfelle?

Skrevet

Tipper casterstag foran! Er det nedre eller øvre bærearm som ble byttet i forbindelse med EU? Slakk i øvre bærearm (casterstag ) er nemlig sværrt vanskelig å dømme "for mye" eller "for lite" slakk, men utgjør stor forskjell hvis det er for mye.

Skrevet
Tipper casterstag foran! Er det nedre eller øvre bærearm som ble byttet i forbindelse med EU? Slakk i øvre bærearm (casterstag ) er nemlig sværrt vanskelig å dømme "for mye" eller "for lite" slakk, men utgjør stor forskjell hvis det er for mye.

Casterstag brukes og å merkes om vibrasjonen kommer i kombinasjon med bremsing. Siden det er disse som tar mye av støyten ved nedbremsing.

Skrevet

Får senteringene neste uke. Så da får vi se hva som skjer, håper og ber for at dere har rett.

Takk for hjelpen så langt!!! :):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...