goty Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Hei, som tittlen sier. Bilen begynner å vibrere kraftig i rattet ved 85-100 kmt, kan sies at det høres nesten ut som noe er løst rett bak rattet et sted. Vet ikke om dette har noe med vibrasjonen å gjøre. Noen som har peiling på hva det kan være? Bærearm forran er byttet og bilen ble nylig eu godkjent. Vibrasjonen har vært der siden jeg kjøpte bilen for en måned siden.
Skilbert Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Regner med at du har sjekket felger for kast osv?
Stonescream Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 slitne foringer i casterstaga? Søker du på forumet finner du mange som har hatt lignende problem og hva de har gjort for å fikse
goty Skrevet Oktober 5, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2011 Skal søke rundt, vill få ordnet det snarest da det er ekstremt irriterendes
S.Hafsmo Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Har du uoriginale felger? Isåfall kan det være at navhullet er for stort slik at du ikke får sentrert felgen. Dette gir symptomer slik du beskriver. Løses med sentreringsringer som fås på de fleste bilrekvisitaforhandlere.
bjalle Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Urunde dekk gir også slike symtomer,kjører du på nankang,nexen,sava eller andre billigdekk så er det en mulighet,kumho har også hatt mange reklamasjoner på urunde dekk.Vibererer passasjersetet så kan det være bakdekk.Regner med du ikke har balansert hjulene den tiden du har eid den.
goty Skrevet Oktober 5, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2011 Har byttet dekk og felger, men problemet er der fremdeles, kan vel ikke ha vært så uheldig å få 2 dårlige sett på rad? Uansett, vill en 4hjuls kontroll muligens hjelpe meg i mitt tilfelle?
scoot Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Tipper casterstag foran! Er det nedre eller øvre bærearm som ble byttet i forbindelse med EU? Slakk i øvre bærearm (casterstag ) er nemlig sværrt vanskelig å dømme "for mye" eller "for lite" slakk, men utgjør stor forskjell hvis det er for mye.
Tor ///Magne Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 har bilen nylig blitt tectylert? kan være så enkelt som for mye tectyl på ene siden av mellomakslingen som vil føre til ubalanse, dette er jo lett å skrape vekk.
S.Hafsmo Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Tipper casterstag foran! Er det nedre eller øvre bærearm som ble byttet i forbindelse med EU? Slakk i øvre bærearm (casterstag ) er nemlig sværrt vanskelig å dømme "for mye" eller "for lite" slakk, men utgjør stor forskjell hvis det er for mye. Casterstag brukes og å merkes om vibrasjonen kommer i kombinasjon med bremsing. Siden det er disse som tar mye av støyten ved nedbremsing.
goty Skrevet Oktober 5, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2011 Er kun ved vanlig kjøring i 80-120 kmt, spesiellt mye ved 100kmt. Ved 80kmt merker jeg ingen ting.
S.Hafsmo Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Holder ei krone på manglende sentrering på felger.
scoot Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Så du har ingen eskalerende vibrasjon ved brems? Isåfall så slenger jeg meg fint etter Hafsmo!
goty Skrevet Oktober 5, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2011 Får senteringene neste uke. Så da får vi se hva som skjer, håper og ber for at dere har rett. Takk for hjelpen så langt!!! :)
bmw-E30 Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 Svigers hadde miste ett/flere lodd på v.dekk framme på sin 520ia, og når vi nærma oss 100km/t i den så rista det ganske bra..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå