Raichor Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Bilen begynte å koke under kjøring og vannet forsvant ganske raskt uten at jeg fant årsaken. Til slutt måtte jeg gi opp og håpet på det beste da jeg satte igjen bilen på verksted hos strandveien auto i trondheim. Jeg fryktet topp pakningen men håpet så klart på noe mindre.... Dette er hva jeg fikk tilbake: Topp pakning skifte: 17800 ASC Wire: 330 Beltestrekker førerside: 950 Traversforinger 6045 Casterstag HS Fram 3000 Støtdempere fram 5430 Øvre bakre stag 5945 Opphengskule v. Bak 1906 Bremserør over tank. 4279 Diverse verksteds materiell osv.... Summa sumarium: ca. 59000. Bilen kostet 48000 og jeg har knapt hatt den i 2 måneder ved kjøpstidspunkt fremsto den som i god teknisk stand og skulle få skiftet foringene fram før levering det ble gjort. Fikk mer enn bakoversveis og mye hvitt hår når jeg fikk mailen med denne listen. Hva gjør jeg nå, det er langt hinsides hva jeg har råd til. Topp pakning og bremser ba jeg de om å skifte, må få den på veien igjen. Må ta opp lån privat for å betale for det. Har hørt med kjente og de som tar på seg sånt på kveldstid, ingen av de sa seg villige til å gjøre jobben på en bmw da det tok for mye tid. (topp pakning). Forslag til hvor jeg kan skaffe deler, om det er noe jeg kan gjøre selv av dette? Har begrenset med utstyr og tilgang til verksted eller bukk finnes ikke. Beste fall har jeg olje jekker og ei gammel grav. Erfaringer med strandveien auto? Sitter virkelig i beit her og vet ikke hva jeg skal gjøre, er avhengig av bil for levering til barnehage og komme meg til arbeid.
jolly Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Toppen er greit å sette bort ...la andre gjøre det. Resten burde du kunne greie selv...hvis du har skrudd litt før. Nå står det vel ikke noe om hva slags bil det er...men likevel så tror jeg dette er forholdsvis enkle operasjoner.Kanskje støtdemper skifte er den verste jobben ?
Brian Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Som nevnt over her, hva slags bil er det snakk om? Kan skru mye av det der selv hvis du bare får litt veiledning.
Raichor Skrevet Oktober 8, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2011 Beklager glemte modell. Er en 98 E39 523i
stian1990_2 Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Bremserør finnes DIY til her inne om du bare leter litt. Du kan legge ut jobben på anbud, så kan du få en pekepinn på om du kunne/kan spare noe..
S.E Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Er jo billigere å bytte motor en å bytte topp pakning jo Men er som flere sier her at det er jo en del av feilene du kan fikse selv ev med "rettleding" av en litt kyndig person. Har du ikke noen kompiser som kan hjelpe til litt da ?
Robin L Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 dæven, detta va dyrt. her bør du absolutt sjekke om noen vil hjelpe deg uten kvittering men du klarer sikkert å bytte mye av dette selv! e39 er ikke ille å skru på i heletatt.
Tronstad Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 altså, du må ikke finne på og bruke penger på og bytte toppakning på den der, kjøp en hel delebil i svergie, (koster typ ikkeno for en 523) og få noen til og bytte over de delene du trenger. det er nødt til og være billigere enn det der ! også selger du alt du ikke trenger fra delebilen så skal du fort se at det ikke har kostet deg annet enn arbeids timene du har måttet betale / nedlegge !
Simpel Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Kombinasjonen koed.no+bimmers.no+en plass å skru vil senke regningen beeeetydelig... En kompis av meg sier alle som har BMW er jævlig flinke til å skru. Det tvinger seg fram. Trasige greier, uff.
Raichor Skrevet Oktober 8, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2011 Er ikke redd for å skru selv, men er mer det at jeg er i en situasjon hvor jeg hverken har utstyr, verktøy, penger eller tid til å gjøre det selv. Hadde det ikke vært kritisk å få bilen på veien igjen rimelig snart ville jeg ikke stått tilbake for å prøvd å tatt topp pakningen selv på noen dager. Fjærene derimot er jeg skeptisk til å begynne med, har dårlig erfaringer med de fra tidligere biler.
LarsBMW Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Skifte toppakning er lurt, da vet du at den er ny og går 200.000 til. Skift motor og blås pakning igjen om kanskje seks mnd.. Alle feilene på bilen din er standard E39 feil og skjer med alle. Det er dyrt med BMW. Med fare for å være stygg.. Har man ikke råd til det bør man kjøre noe annet evnt kunne skru selv.
aottesen Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Slik jeg forstår det, så leverte du inn bilen for å få start på den igjen. http://www.schmiedmann.no/show-as-origi ... 27826.aspx <-- Der har du pakingssett til din motor. 1900,- Legg ut en tråd på bimmers med "Ønsker hjelp til skifte av toppakning i nærheten av [sett inn sted]". Jeg og min bror skiftet på 520'en jeg hadde, og det var overraskende "lett" gjort, bare man (som nevnt flere ganger oppover her) får de rette anvisningene. Vi gikk steget fullt ut, og skiftet topp i samme slengen, hvor vi også justerte ventilene for å slippe tikking. I samme slengen byttet vi også vannpumpe, registerreim (var det på den), osv. Totalt, med alle deler og noen kasser øl til min bror, så kom ikke gildet på stort mer enn 15.000 (det inkluderer da L A N G T mer enn det du skal ha for å få bilen din til å starte igjen). Alt det andre kan du jo ta på sikt, gjerne kjøpe brukte deler på http://www.koed.no eller http://www.finndel.no og så kjøper du deg en Haynes-bok Evt. så KAN du jo selge den som den står, og kjøpe en nyere bil (som garantert kommer til å koste deg mindre over tid, dersom du ikke er lysten på å skru selv). Det ér dyrt å ha gammel bil, om man ikke skrur selv/kjenner noen :-/
Hauso Skrevet Oktober 13, 2011 Skrevet Oktober 13, 2011 Kombinasjonen koed.no+bimmers.no+en plass å skru vil senke regningen beeeetydelig...En kompis av meg sier alle som har BMW er jævlig flinke til å skru. Det tvinger seg fram. Trasige greier, uff. Jeg er ikke enig med det der, men ser poenget ditt ;P 59.000 er latterlig, du kan fint klare alt dette (bortsettfra toppakning) selv, så sant du har vet opp og ned på en skralle. Let litt her inne, pluss en haynesbok, noen pils og et sted å stå, så er mye gjort:) Skulle vært dårlig med bilen om jeg hadde satt den på verksted til den prisen! Bare spør her inne, så får du ofte veldig gode svar:)
ISBjörn Skrevet Oktober 13, 2011 Skrevet Oktober 13, 2011 Er ikke redd for å skru selv, men er mer det at jeg er i en situasjon hvor jeg hverken har utstyr, verktøy, penger eller tid til å gjøre det selv. Hadde det ikke vært kritisk å få bilen på veien igjen rimelig snart ville jeg ikke stått tilbake for å prøvd å tatt topp pakningen selv på noen dager. Fjærene derimot er jeg skeptisk til å begynne med, har dårlig erfaringer med de fra tidligere biler. Selg bilen og kjøp en annen billig bruksbil? E39 er tross alt en gammel bil, og slitasjedeler som dette må du bare regne med fremover (kanskje ikke fullt så ekstremt, så ut som du fikk alt på engang der..) Som en annen her skriver, du finner DIY på å gjøre alt selv på nettet. Men selv om du gjør alt selv er det nok fortsatt 10-20.000 kun i deler her...
Hauso Skrevet Oktober 13, 2011 Skrevet Oktober 13, 2011 Tipper du greier deg under 10 lapper om du handler uorginale deler.. Og en god helg på jobben, så er mye gjort:) Lykke til anyways! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå