Simpel Skrevet Oktober 9, 2011 Skrevet Oktober 9, 2011 Eller er det bare mer sporing og dekkstøy? Sånn rent bortsett fra at store felger og breie dekk ser jævla tøft ut da...
Sjøbuse Skrevet Oktober 9, 2011 Skrevet Oktober 9, 2011 kommer litt an på egentlig. jeg hadde 20" på min E38. syns ikke det var noe og klage på i det heletatt. ikke verken støy eller sporing. hadde 19" før 20" og de spora litt. så er nok ikke noe fasit svar på dette. kommer veldig an på dekk, vei og bil tror jeg.
haakon85 Skrevet Oktober 10, 2011 Skrevet Oktober 10, 2011 Du vil få bedre veigrep p.g.a økt kontaktflate.
Aroid Skrevet Oktober 10, 2011 Skrevet Oktober 10, 2011 Vist du skal ha store felger så må man ha bra dekk. Ellers får du mye dekk støy og sporing som setter ned comforten i bilen din.
Hawkon88 Skrevet Oktober 10, 2011 Skrevet Oktober 10, 2011 I tillegg vil bilen akslerere noe dårligere pga felgene veier mer, og i mange tilfeller også ha et høyere forbruk pga økt friksjon.
Hansh Skrevet Oktober 10, 2011 Skrevet Oktober 10, 2011 Du vil få bedre veigrep p.g.a økt kontaktflate. Med mindre underlaget er ujevnt, da vil du få dårligere grep pga. høyere uavfjæret vekt og mindre ettergivende dekk som følger underlaget dårligere.
Stonescream Skrevet Oktober 10, 2011 Skrevet Oktober 10, 2011 Store felger med lavprofildekk sliter også mer på understellet da dekket ikke tar opp like mye ujevnheter som et godt gammaldags ballongdekk Sporing er veldig avhengig av dekk, så du trenger ikke få noe voldsomt av det. Jeg kjører mye i Oslo, og ser ingen grunn til hvorfor jeg skal gå ned fra min ballongdekk i 195/65 eller deromkring på originalfelgene.
rekorden Skrevet Oktober 10, 2011 Skrevet Oktober 10, 2011 Du vil få bedre veigrep p.g.a økt kontaktflate. Med mindre underlaget er ujevnt, da vil du få dårligere grep pga. høyere uavfjæret vekt og mindre ettergivende dekk som følger underlaget dårligere. En vil også få dårligere grep på snøføre da en får redusert marktrykk (per cm2). På vinterføre er det bedre med noe smalere dekk.
Muztang289 Skrevet Oktober 10, 2011 Skrevet Oktober 10, 2011 Jeg kjører 275/35/19 bak på 740'n, dekkmerke er Nankang og er storfornøyd med bredden og dekkmerket ( sålenge det ikke regner ). Sporer litt der veien er meget slitt og lite støy i bilen..
koll Skrevet Oktober 10, 2011 Skrevet Oktober 10, 2011 Du vil få bedre veigrep p.g.a økt kontaktflate. Med mindre underlaget er ujevnt, da vil du få dårligere grep pga. høyere uavfjæret vekt og mindre ettergivende dekk som følger underlaget dårligere. En vil også få dårligere grep på snøføre da en får redusert marktrykk (per cm2). På vinterføre er det bedre med noe smalere dekk. Breiere dekk på snøføre vil dog få deg lettere opp bakker. Jeg kjører 255/35/18 bak 235/3518 foran på min E34, og jeg elsker det. Er en fryd å kjøre i forhold til mine ballong-vintrdekk
Hansh Skrevet Oktober 10, 2011 Skrevet Oktober 10, 2011 En vil også få dårligere grep på snøføre da en får redusert marktrykk (per cm2).På vinterføre er det bedre med noe smalere dekk. Breiere dekk på snøføre vil dog få deg lettere opp bakker. Likevel hevder de fleste det motsatte..
Muztang289 Skrevet Oktober 10, 2011 Skrevet Oktober 10, 2011 Jo breiere dekk på snøføre, jo dårligre kommer du deg frem.. = større kontakt, men mindre tyngde i kontaktflaten. Jo smalere dekk på snøføre, jo bedre kommer man seg frem.. = mindre kontakt, men mye tyngde i kontaktflaten. Er en grunn til at rally bilene har sykkel dekk når dem kjører på snø.. ?
Tronstad Skrevet Oktober 10, 2011 Skrevet Oktober 10, 2011 man får selvføgelig dårliger fremkommelighet / grep med bredere dekk på våt&glatt veibane, mer sporing får du også selvfølgelig, trenger ikke være så ille, men verre en smale dekk er det uansett. som han over meg skriver, det er ikke tilfeldig at rally gutta kjører med "sykkeldekk" på bilene sine !
rekorden Skrevet Oktober 10, 2011 Skrevet Oktober 10, 2011 Breiere dekk på snøføre vil dog få deg lettere opp bakker.Jeg kjører 255/35/18 bak 235/3518 foran på min E34, og jeg elsker det. Er en fryd å kjøre i forhold til mine ballong-vintrdekk Er jo ikke noe snø i Stavanger?
kanon Skrevet Oktober 10, 2011 Skrevet Oktober 10, 2011 tja... fordelen er vel kjekt å se på... ulempen er jo litt verre.. økt slitasje på understell som eks. dempere.styrestag.tannstang.hjullagre...osv friksjon er prøvet ut og med mindre du fikser litt bedre dempere/fjører/foringer er det som orginalt dekkutstyr ( test naf) en annen ting er vel føreren som tror detta er jo en skikkelig rasarbil no så då skal da gå i hundreoghelvete gjennom svingen.... eller ikke. jeg shoppet dekk og felg etter å fiksa resten av bilen knuste driten allikavell med tyfon drita dekkene på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå