Gå til innhold

kjøleproblem 540 e34

torbfer
 Share

Anbefalte innlegg

Har ett lite problem på 540en. Etter litt kjøring fosser det kjølevæske ut ekspansjonstanken..

Det kommer litt ut fra den tynne slangen som kommer fra radiatoren, men mest fra hovedslangen.

kan det være trykk fra toppakningen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en lekkasje vil trykket falle, og vannet vil koke. Ventilen i lokket på exp. tanken kan og være defekt.

Kjenn på radiatoren for å sjekke om varmen kommer seg dit (vannpumpe/termostatsjekk).

Ellers kan du sjekke om du har lekkasje på sirkulasjonspumpa til klimaanlegget og lokket over termostat (begge i plast).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mangen liter går de på kjølevæske tanken?

Har sjekket litt i dag å de virka som den kommer inn ene slangen til radiator så virker de som de stopper i termostathuse får de virker helt tørt i den andre slangen som kommer etter termostaten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@martinwenberg, det der er faktisk ikke sant. eller på en måte ja du kan sjekke om termostaten åpner seg, MEN termostaten i min bil var gåen + Termostathuset, og der skjedde det AKKURAT det samme som han, vi tok ut termostaten og den åpnet seg rett før koking, MEN fjærene blir ødelagte, dvs at fjærene på termostaten blir myke når termostaten er dårlig.. så sjekk at den IKKE svetter rundt termostathuset.. og forresten, jeg betale 400 kr for termostat + 200 kr for termostathus på bavaria, er ikke dyre saken å bytte + VELDIG enkelt......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@martinwenberg, det der er faktisk ikke sant. eller på en måte ja du kan sjekke om termostaten åpner seg, MEN termostaten i min bil var gåen + Termostathuset, og der skjedde det AKKURAT det samme som han, vi tok ut termostaten og den åpnet seg rett før koking, MEN fjærene blir ødelagte, dvs at fjærene på termostaten blir myke når termostaten er dårlig.. så sjekk at den IKKE svetter rundt termostathuset.. og forresten, jeg betale 400 kr for termostat + 200 kr for termostathus på bavaria, er ikke dyre saken å bytte + VELDIG enkelt......

Kjøpte meg ny termostat i dag :) den kosta 1000 kr på bavaria men på mekonomen kosta den 450 kr :)

termostat huse va fullt i sprekker og fuktigt, til og med et lite hull i den, ikke løye den har brukt litt kjølevæske :lol:

rekne me de er dette som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg ny termostat i dag :) den kosta 1000 kr på bavaria men på mekonomen kosta den 450 kr :)

termostat huse va fullt i sprekker og fuktigt, til og med et lite hull i den, ikke løye den har brukt litt kjølevæske :lol:

rekne me de er dette som er problemet.

Bra du fikk fiksa det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...