torbfer Skrevet Oktober 10, 2011 Share Skrevet Oktober 10, 2011 Har ett lite problem på 540en. Etter litt kjøring fosser det kjølevæske ut ekspansjonstanken.. Det kommer litt ut fra den tynne slangen som kommer fra radiatoren, men mest fra hovedslangen. kan det være trykk fra toppakningen?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Oktober 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2011 Ingen som har tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Oktober 10, 2011 Share Skrevet Oktober 10, 2011 Trenger ikke være mer komplisert enn termostat. Men den har du selvfølgelig byttet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Oktober 10, 2011 Share Skrevet Oktober 10, 2011 Hvis du har en lekkasje vil trykket falle, og vannet vil koke. Ventilen i lokket på exp. tanken kan og være defekt. Kjenn på radiatoren for å sjekke om varmen kommer seg dit (vannpumpe/termostatsjekk). Ellers kan du sjekke om du har lekkasje på sirkulasjonspumpa til klimaanlegget og lokket over termostat (begge i plast). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Oktober 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2011 hvor mangen liter går de på kjølevæske tanken? Har sjekket litt i dag å de virka som den kommer inn ene slangen til radiator så virker de som de stopper i termostathuse får de virker helt tørt i den andre slangen som kommer etter termostaten.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Oktober 10, 2011 Share Skrevet Oktober 10, 2011 Blir ikke vann der før det bli varmt ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Oktober 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2011 De blir varmt der. men virker som de ikke er vann i den siste slangen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet Oktober 10, 2011 Share Skrevet Oktober 10, 2011 Kan hende det er termostaten ja. Prøv å legge den i en kjele i kokende vann. Hvis den da åpner seg, så funker den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erxzn Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 @martinwenberg, det der er faktisk ikke sant. eller på en måte ja du kan sjekke om termostaten åpner seg, MEN termostaten i min bil var gåen + Termostathuset, og der skjedde det AKKURAT det samme som han, vi tok ut termostaten og den åpnet seg rett før koking, MEN fjærene blir ødelagte, dvs at fjærene på termostaten blir myke når termostaten er dårlig.. så sjekk at den IKKE svetter rundt termostathuset.. og forresten, jeg betale 400 kr for termostat + 200 kr for termostathus på bavaria, er ikke dyre saken å bytte + VELDIG enkelt...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 Hehe hører du har peiling men du kan sjekke det på den måten Jeg gjorde det å den er enda ikke gåen hehe. Er jo flere måter å finne ut om det kan være termostaten som er gåen men dette er en av de enkleste synes nå jeg. Veit at det er mange som bruker den metoden og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Oktober 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2011 @martinwenberg, det der er faktisk ikke sant. eller på en måte ja du kan sjekke om termostaten åpner seg, MEN termostaten i min bil var gåen + Termostathuset, og der skjedde det AKKURAT det samme som han, vi tok ut termostaten og den åpnet seg rett før koking, MEN fjærene blir ødelagte, dvs at fjærene på termostaten blir myke når termostaten er dårlig.. så sjekk at den IKKE svetter rundt termostathuset.. og forresten, jeg betale 400 kr for termostat + 200 kr for termostathus på bavaria, er ikke dyre saken å bytte + VELDIG enkelt...... Kjøpte meg ny termostat i dag den kosta 1000 kr på bavaria men på mekonomen kosta den 450 kr termostat huse va fullt i sprekker og fuktigt, til og med et lite hull i den, ikke løye den har brukt litt kjølevæske rekne me de er dette som er problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 @martinwenberg, det der er faktisk ikke sant. eller på en måte ja du kan sjekke om termostaten åpner seg, MEN termostaten i min bil var gåen + Termostathuset, og der skjedde det AKKURAT det samme som han, vi tok ut termostaten og den åpnet seg rett før koking, MEN fjærene blir ødelagte, dvs at fjærene på termostaten blir myke når termostaten er dårlig.. så sjekk at den IKKE svetter rundt termostathuset.. og forresten, jeg betale 400 kr for termostat + 200 kr for termostathus på bavaria, er ikke dyre saken å bytte + VELDIG enkelt...... Kjøpte meg ny termostat i dag den kosta 1000 kr på bavaria men på mekonomen kosta den 450 kr termostat huse va fullt i sprekker og fuktigt, til og med et lite hull i den, ikke løye den har brukt litt kjølevæske rekne me de er dette som er problemet. Bra du fikk fiksa det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Oktober 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2011 Får ikke delene før i måro:) men rekner me de er det som er problemet:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Oktober 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2011 Testa termostaten i dag å den åpner seg fint .. Men har nå bestilt ny termostat å hus så får bare bytte de... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Oktober 12, 2011 Share Skrevet Oktober 12, 2011 Du kan sette på termostathuset uten termostat. Har du trykk i systemet før den er koker, da er det ganske enkelt toppen/pakningen som er gåen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå