bjarthil Skrevet Oktober 10, 2011 Skrevet Oktober 10, 2011 Har fått en veldig intens og høy bankelyd fra motoren. Banker fortere og fortere itakt med turtallet. Noen som vet hva dette er??
kenna9k Skrevet Oktober 11, 2011 Skrevet Oktober 11, 2011 Tror ikke du bør kjøre så mye lenger da gitt.. er det en grov dunke lyd tyder det litt på rådebank
bjarthil Skrevet Oktober 11, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2011 Offda, det hørtes ikke bra ut:( håper ikke at det er det som er greia. kan det være noe med ventil justeringen eller at det er en ødelagt sylinder?
Tronstad Skrevet Oktober 11, 2011 Skrevet Oktober 11, 2011 kan være rådebank, evt en ødelagt cylinder som du selv foreslo ja, nå vet ikke jeg hvem motor du har men det mest gunstige så sant du ikke har en m5 er vel og hente en hel bil i sverige, bytte motor og selge resten du ikke trenger
haakon85 Skrevet Oktober 11, 2011 Skrevet Oktober 11, 2011 Er det slik at den "holder kjeft" på visse turtall? Fikk rådebank i første bilen min, en 89 mod. Chevy Beretta m. 2.8 V6. Klarte å liste den hjem ved å holde den på ca. 2000 rpm., da banket den ikke.
Snusfenrik Skrevet Oktober 11, 2011 Skrevet Oktober 11, 2011 Hadde bankelyd selv i 530'en i dag, M54B30 motoren... minnet veldig mye om rådebank videoene jeg fant på nett. Men så kom jeg over en som hadde fikset problemet, var rett og slett tennplugg(er) som ikke var skrudd helt inn. Tok en tur ut og gikk over samtlige selv, var tegn på lekkasje på minst 1-2 av dem. Skrudde forsiktig til på pluggene en etter en og voila, stygge bankelyden var borte! Verdt et forsøk... var helt sikker på at det var noe alvorlig i veien selv!
bjarthil Skrevet Oktober 17, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2011 Takk for tipset snusfenrik:) tenkte å gå over å se om det er det som kan være problemet nå etterpå
Netlandet Skrevet Oktober 17, 2011 Skrevet Oktober 17, 2011 Samme problemet hadde jeg selv når jeg nettopp hadde kjøpt bilen min. Forrige eier hadde byttet plugger Skrudde de til og lyden var borte. Men denne lyden minnet ikke spesielt om rådebank iom at den var så lav/tung. Dessuten var det veldig tydelig at den kom fra høyt oppe på motoren/toppen. Mistenkte gåene ventilløftere, men jeg var passe lettet når det kun var løse plugger
bjarthil Skrevet Oktober 20, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2011 Var bare løse plugger hos meg også heldigvis. Var en del olje i den ene så vet ikke om jeg kan ha fått noe overslag. kjører en liten stund til med det nå også eventuelt bytte toppdekselpakning hvis denne pluggen fyller seg med olje igjen.
m tech Andreas Skrevet Oktober 21, 2011 Skrevet Oktober 21, 2011 På min e36 trodde jeg hadde fått rådebank. Men så jeg på vann pumpa lagerene som hadde tatt kvelden. Monterte ny vann pumpe og ulyden forsvant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå