Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Offda, det hørtes ikke bra ut:( håper ikke at det er det som er greia. kan det være noe med ventil justeringen eller at det er en ødelagt sylinder?

Skrevet

kan være rådebank, evt en ødelagt cylinder som du selv foreslo ja, nå vet ikke jeg hvem motor du har men det mest gunstige så sant du ikke har en m5 er vel og hente en hel bil i sverige, bytte motor og selge resten du ikke trenger :)

Skrevet

Er det slik at den "holder kjeft" på visse turtall? Fikk rådebank i første bilen min, en 89 mod. Chevy Beretta m. 2.8 V6. Klarte å liste den hjem ved å holde den på ca. 2000 rpm., da banket den ikke.

Skrevet

Hadde bankelyd selv i 530'en i dag, M54B30 motoren... minnet veldig mye om rådebank videoene jeg fant på nett. Men så kom jeg over en som hadde fikset problemet, var rett og slett tennplugg(er) som ikke var skrudd helt inn. Tok en tur ut og gikk over samtlige selv, var tegn på lekkasje på minst 1-2 av dem. Skrudde forsiktig til på pluggene en etter en og voila, stygge bankelyden var borte! Verdt et forsøk... var helt sikker på at det var noe alvorlig i veien selv!

Skrevet

Samme problemet hadde jeg selv når jeg nettopp hadde kjøpt bilen min. Forrige eier hadde byttet plugger :)

Skrudde de til og lyden var borte. Men denne lyden minnet ikke spesielt om rådebank iom at den var så lav/tung. Dessuten var det veldig tydelig at den kom fra høyt oppe på motoren/toppen.

Mistenkte gåene ventilløftere, men jeg var passe lettet når det kun var løse plugger :)

Skrevet

Var bare løse plugger hos meg også heldigvis.

Var en del olje i den ene så vet ikke om jeg kan ha fått noe overslag. kjører en liten stund til med det nå også eventuelt bytte toppdekselpakning hvis denne pluggen fyller seg med olje igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...