Janthomas Skrevet Januar 19, 2012 Share Skrevet Januar 19, 2012 blir fort sånn i noen prosjekttråder, er nok mange som er innom å titter uten å skrive:) ser det selv i min egen tråd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tynes944 Skrevet Januar 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2012 Begynte på skifte av registerreim å strammer idag, skal gjøre det ferdig imorra Aner ikke når den ble bytta sist så er greit å være på den sikre siden.. Så blir vel delene fra Koed sendt snart så det blir servo også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Januar 21, 2012 Share Skrevet Januar 21, 2012 Har du vært på biltilsynet og sagt det jeg sa til deg? Er nyskjerrig på hva som skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tynes944 Skrevet Januar 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2012 Har time på Tirsdag klokken 14.30. Skal gi deg beskjed hvordan det gikk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tynes944 Skrevet Januar 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2012 Fått bytta reg.reim idag, var 6-7cm slarke på den gamle. Gikk faktisk endel bedre nå Å har fått bytta kjøleveske å lufte kjølesystemet 100%, så nå er alt helt topp. Får satse på det går bra på visning på Tirsdag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tynes944 Skrevet Januar 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2012 Nei jeg må visst ha tilleggsdokumentasjon fra TUV på at TUV har testet fjørene, uavhengig av supersport. Er nesten mer fristende å bare kjøpe et nytt senkesett som er godkjent, har jo vært der nede 3 ganger nå! Men men, får satse på at det ordner seg etterhvert. Skal ihvertfall på etterkontroll imorra for å få sletta alle feilene, bortsett fra: Forevises til trafikkstasjon. Så da er det bare å få godkjent senkesettet, så er den klar for 2 nye år. Får delene fra Koed imorra, så om jeg har tid til overs, blir det nok montert servo da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tynes944 Skrevet Januar 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2012 Parts and retards sender 2 nye fremfjærer, med ny dokumentasjon, så da ordner det seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tynes944 Skrevet Januar 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2012 Montert e36 tannstang på den idag, med nye ledd å ny servoreim. Var godt med 3 runder istedet for 4 ja! Eneste jeg ble litt usikker på, var at e36 tannstanga hadde 2 runder i sikksakk på det ene servorøret, som et kjølerør. Det måtte jeg ta vekk, da det tok borti bunnpanna. Andre som har montert e36 tannstang på e30, som har erfaringer med dette? Er da interessert i tilbakemelding fra de med 6'er, da dette sannsynligvis ikke er et problem på 4'er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tynes944 Skrevet Januar 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2012 Fikk pengene for Opelen jeg vraka for 3 uker siden igår, så har nå bestilt NY kupevifte å NY venstre nærlykt med Koed. Er sprekk i den lykta, så får det ikke godkjent. Om jeg får tid skal jeg få tatt 4-hjulskontroll på den idag, da skal jeg få knipsa noen bilder av tannstang o.s.v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minigris Skrevet Januar 27, 2012 Share Skrevet Januar 27, 2012 Ser du skriver at du har montert E36 tannstang. Var dette bolt on? eller måtte du modify noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tynes944 Skrevet Januar 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2012 Som jeg nevnte lengre oppe, måtte ta vekk kjølerøret, da dette tok borti bunnpanna. Også brukte jeg 7 m10 skiver som shims på hver innfesting på tannstanga, da e30 tannstang-innfestinga er litt høyere enn e36. Bortsett fra dette var det bolt on ja Bruker også e36 styreledd, om dette er interessant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minigris Skrevet Januar 27, 2012 Share Skrevet Januar 27, 2012 Takk for svar, Skal montere e36 tannstang på min jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tynes944 Skrevet Januar 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2012 Digg med e36 tannstang, blir kort styring da 3 runder istedet for 4! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tynes944 Skrevet Januar 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2012 Holder i disse dager på med bytte av 2 bremserør(Rørene som går fra fordeleren over bakakselen og ut til hjulene), ny 4-hjulskontroll da spissinga ble helt på tryne etter bytte av tannstang, å bytte av bunnpannepakning på grunn av munntlig beskjed fra biltilsynet. Når det er gjort, blir det bytte av framfjærer til noen som tåler 865kg, som også senker 60mm, men dette er nødvendig for å få det godkjent på biltilsynet. Har også vært på etterkontroll for å få sletta alle feila på mangellappen, men må bytte lykt å de 2 bremserøra jeg nevnte, da jeg hadde oversett dette. Men får satse på den blir gokjent senka å eu ok iløpet av 1-2 uker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tynes944 Skrevet Januar 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2012 Beklager at det blir tatt lite bilder, men mobilen er på reperasjon å kameraet glemmer jeg alltid å ha med. MEN igår fikk jeg bytta begge bremserøra på den, å dagen idag har gått med på vask å polering! Imorra skal jeg bort til en kompis å plukke deler av bilen hans, da han kræsja for noen dager siden. Delene jeg skal ha fra den er: Bagasjeromslås, dørlås på førerdør, tenningslås, bryter til grøftelys, bryter til varme i bakruta(min er sprukket), verktøysettet i bagasjeluka, hanskerom å bakfjærene på den Skal prøve å få tatt noen bilder av siste nytt, om jeg husker å ta med kamera neste gang jeg skal arbeide på den. Da blir det bytte av vifte å nærlykt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå