Fuzzy Skrevet Oktober 13, 2011 Share Skrevet Oktober 13, 2011 Vurderer å kjøpe en 2007 modell 320DAT med 150hk motoren. Er dette greie biler eller er det mye trøbbel? Bilen har gått 71.000 km og har greit med utstyr. Norsk bil med alle servicer. Akkurat EU-godkjent og byttet turboen, som vistnok er vanlig på disse? MEN; er turbo og dyseproblemer så vanlig at dette blir plagsomme biler å eie, eller er de jevnt over greie? Erfaringer og synspunkter mottas med stor takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Oktober 13, 2011 Share Skrevet Oktober 13, 2011 Jevnt over greie biler uten mye problemer, er ikke normalt med turbohavari på 2007mod heller. Sikker på at det ikke er en 2002? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fuzzy Skrevet Oktober 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2011 Helt sikker på at det er en 2007... Produsert februar 2007... Chassis number KZ20697 Vehicle code VU31 Series E91 Model 320d ( 320d M47N2 ) Body type Tou Catalog model ECE Production date 2007 / 02 Engine M47N2 Transmission Unknown Steering Left Catalyzer YES Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fuzzy Skrevet Oktober 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2011 Turboen er vist gått fordi veivhusfilteret var tett? Ble uansett fikset på garanti sammen med bytte av veivhusfilter siden alle servicer er fulgt på merkeverksted... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fuzzy Skrevet Oktober 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2011 Får man en "bedre" bil om man velger en 318iAT ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chrissstian Skrevet Oktober 13, 2011 Share Skrevet Oktober 13, 2011 Turboen er vist gått fordi veivhusfilteret var tett? Ble uansett fikset på garanti sammen med bytte av veivhusfilter siden alle servicer er fulgt på merkeverksted... Desverre mangen som glemmer dette filteret, veldig lett og bytte. Er vel 163hk i 2007 320D. Har hørt om noe tull med parklyspære på disse modellene.. Vet ikke om det er et utbredt problem men.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fuzzy Skrevet Oktober 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2011 Sånn... da er bilen kjøpt. Får stelle godt med den, gi den ny olje litt oftere enn den trenger og bytte veivhusfilteret minst annenhvert år så går vel dette bra... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chrissstian Skrevet Oktober 13, 2011 Share Skrevet Oktober 13, 2011 Det er faktisk anbefalt at det byttes ved hver 3. oljeskift eller ved skifte av luftfilter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fuzzy Skrevet Oktober 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2011 Dissen bilene med LL olje har jo oljeskiftintervall på 30.000 km? Ser for meg å bytte hver 10.000 km jeg; er det fornuftig, eller er det overdrevent? Bytter vel filter også hver gang man bytter olje, eller holder det med annenhver gang eller at man kun bytter filter på "hovedoljeskift" og ikke de ekstra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chrissstian Skrevet Oktober 14, 2011 Share Skrevet Oktober 14, 2011 Du kan godt følge service intervallen. Du kan skifte olje og filter på hver 10.000 som du sier, bytter du olje så bytter du filter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå