Gå til innhold

E39 kødder med meg! FIKSET :=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde ingen feil på min 97mod 528, men så stod jeg å polerte bilen og da var tenning på første hakk slik at jeg hadde radio, etter det så lyste airbag lampen konstant

Skrevet
Hadde ingen feil på min 97mod 528, men så stod jeg å polerte bilen og da var tenning på første hakk slik at jeg hadde radio, etter det så lyste airbag lampen konstant

airbag lampen min lyste også. det som var litt rart med mitt problem var at det ikke var konstant. så om jeg kjørte litt kunne jeg få radio, og alt var som normalt, og plutselg forsvant radio, lys i ratt osv. og da tente airbag lampa. etter byttet av den boksen, i tenninga så er alt normalt igjen :) ikke noe airbag lampe :) skal sies at jeg har bare kjørt i 2 dager med den Nye (brukte) boksen. men ser ut til og funke en så lenge iallefall :) om feilen til airbag lampa ikke sitter i den boksen, så kan du nok se det om du får tatt en test på bilen. (kobla den opp mot datan)

Skrevet

Nightmare :!:

Er bilen din blitt bra nå :?: Jeg har selvfølgelig samme problem som din, da bilen min går i stykker på alle tenkelige måter fra støtfanger til støtfanger. Etter påkost på rundt 190,000kr på halvannet år er bilen min blitt ett økonomisk mareritt av størrelsesorden halve lønnen min.

Håper dette el problemet ikke blir for dyrt [-o< .

Kom bare dager etter knirkeforing, nye vinterhjul, baklukelås og bytte av vindusviskergjennomføring #-o

P

Skrevet

Både på den jeg har nå og forrige e39 lyser lampen, men alt annet er ok.

Vis du har måtte legge ut 190 tusen på en e39 må det vær noe alvorlig galt både med bil og eier(er)

Skrevet

Var vel en kombinasjon av vrien feil og ELENDIG arbeid fra merkeverkstedet. Det begynnte med skifte av turbo, så intercooler innsugs pakninger dyser egr motor styringsenhet flusching av girkasse Service på konverter div programmeringer, mer feilsøk og at det i tillegg kom mange "naturlige slitedeler" på en gang + en lakkejobb.

Jeg kjøpte bilen nesten ny og har UHELDIGVIS fulgt merkeverkstedets råd om service.

Det var ikke før salige Alf Lie tok tak i det og bilen senere havnet hos TRF at ting begynnte å gå seg til. Tror du det var mange runder med: Nå skal vi bare skifte dette så blir det bra!? Skal love deg at også merkeverkstedet har tapt penger og litt renome på denne bilen.

OG tror du denne historien er enestående skal jeg fortelle at hos ATS på Fetsund, Bjørn Martinsen Maskin osv står det X5er og 530 dieseler i fleng med 70 80 90,000 i påkost. Og jeg forstår at hverken kunder eller verksted ikke vil skrive om dette! Til kjørte 221,000 var 530en en nesten helt feilfri bil. Min vurdering da påkostet lå på 36,000 var at dette ville stoppe og at det ikke var mer i tap på dette enn rentetapet på en ny F11 første år. Nå i ettertid ser jeg at det var en feilvurdering og at jeg skulle droppet merkeverkstedet hvor jeg kjøpte bilen og dratt til TRF LENGE FØR. Sånn i etterpåklokskapens lys. Så kan du jo si at det er noe i veien med eier. Kan ihvertfall si at jeg har en meget påkostet og greitt strekkt 530 dat!

P

Skrevet
Nightmare :!:

Er bilen din blitt bra nå :?: Jeg har selvfølgelig samme problem som din, da bilen min går i stykker på alle tenkelige måter fra støtfanger til støtfanger. Etter påkost på rundt 190,000kr på halvannet år er bilen min blitt ett økonomisk mareritt av størrelsesorden halve lønnen min.

Håper dette el problemet ikke blir for dyrt [-o< .

Kom bare dager etter knirkeforing, nye vinterhjul, baklukelås og bytte av vindusviskergjennomføring #-o

P

Jeg tror mitt problem er over nå. Men vet jo selvfølgelig ikke. Enn så lenge har alt vært stabilt. 800,- tror jeg den delen koster ny. Jeg kjøpte en brukt en, da jeg tenkte at det er jo vært og prøve. Er ikke så veldig vanskelig å bytte heller, litt trangt da.

Skrevet

Nei. En vet jo aldri med gammle biler. Må si jeg sliter med motivasjonen ang BMW som bruksbil etter dette! 530en må ikke vare lenger for mitt vedkommende. Jeg er ut av den vranglåsen der nå. Mer tull i år, så blir "nybilen" tatt i bruk. Det ble IKKE diesel!

800kr skal jeg vel klare hvis feilen kommer tilbake med det første. Den er tålelig strekt opp nå og en vask og polish så skulle den være klar for Oslo Bilauksjon eller Finn.no.

Men etter at TRF kikket på den og jeg har byttet noen deler, går den forbausende pent igjen. Kasseproblematikk når den er kald, dette poltergeist

Skrevet
Nei. En vet jo aldri med gammle biler. Må si jeg sliter med motivasjonen ang BMW som bruksbil etter dette! 530en må ikke vare lenger for mitt vedkommende. Jeg er ut av den vranglåsen der nå. Mer tull i år, så blir "nybilen" tatt i bruk. Det ble IKKE diesel!

800kr skal jeg vel klare hvis feilen kommer tilbake med det første. Den er tålelig strekt opp nå og en vask og polish så skulle den være klar for Oslo Bilauksjon eller Finn.no.

Men etter at TRF kikket på den og jeg har byttet noen deler, går den forbausende pent igjen. Kasseproblematikk når den er kald, dette poltergeist

Huff da, virker som om du har vert meget uheldig. Håper nå at du får en ordnings på detta :) når biler får noen år på baken blir det altid noen problemer, få tak i en brukt en i fra en hogger eller noe da, så betaler du sikkert rundt 200kr og da vil jeg si at det definnetivt er verdt et forsøk.

:)

Skrevet

Jepp, Blir bilen bra igjen etter bytte av del nr 2 her skal jeg være fornøyd!

svkh1lfjns8clup7wgum.png

Pussige er at nå er alt tilsynelatende i orden igjen. Men det varer vel ikke, så får dra innom en hugger i dag for å se etter en slik.

P

Skrevet
Var vel en kombinasjon av vrien feil og ELENDIG arbeid fra merkeverkstedet. Det begynnte med skifte av turbo, så intercooler innsugs pakninger dyser egr motor styringsenhet flusching av girkasse Service på konverter div programmeringer, mer feilsøk og at det i tillegg kom mange "naturlige slitedeler" på en gang + en lakkejobb.

Jeg kjøpte bilen nesten ny og har UHELDIGVIS fulgt merkeverkstedets råd om service.

Opplevde noe av det samme med 530d'en jeg hadde også. Inn og ut av verksted(merkeverksted) ingen fant feilen på 1 år. Endte opp med å levere tilbake til forhandler etter å ha hatt bilen i 2 år med 220K mindre på bok :/ Dette var ink verditap som var ganske heavy på en E39..

Må si jeg er blitt litt mer skeptisk til BMW diesel etter å ha hatt den E39en.

Skrevet

Er over normalt interessert i BMW og mekking, men bruksbilen min var og er ment til å frakte unger til og fra aktiviteter og meg selv på jobb. Var ALDRI en bil jeg skulle skru på eller sette meg teknisk inn i eller gjøre noe med. Vanlig service har jeg heller ikke tatt selv. Kun småting som bytte av veivhusventilasjon og motorolje en gang i blandt. Har tatt oppgradering av bremser til M5 + diverse småplukk også etterhvert som jeg lærte bilen å kjenne i løpet av de mer enn ti årene jeg har hatt den. Men jeg har aldri "skrudd" på den. Den har fått service der hvor jeg kjøpte den og thats it.

At den fram til 221,000 km var en NULLFEILSBIL er sikkert like mye flaks som dyktig mekanikerarbeide fra merkeverkstedet. De siste 28,000 har bilen vært ett "sant hælvette" med påkost på påkost i en endeløs rekke av krangling og irritasjoner, også pengesorger og diskusjoner på hjemmefronten med fruen. Hun har vært utrolig tolmodig med meg og BMW. Siden hun er litt over gjennomsnits tolmodig og endel mer bilinteressert enn damer flest har det gått uten de store smellene, men hun har nå i snart to år kjørt Corolla og heller ikke hatt BMW sommerbil.

På disse 10 årene har vi sikkert hatt 9 BMWer ved siden av hver vår bruksbil, selv om jeg også har hatt 3 japsevinterbiler da vi nesten ikke har vinterkjørt 530en. I etterpåklokskapens lys ser jeg at å stole på merkeverkstedet har vært feil. De har manglet kunnskap og erfarne mekanikere og gitt MANGE dårlige råd på veien. Den tekniske siden av servicen har det også vært dårlig med. Har også hatt E60 523ia en tid og der var det også noe plukk, bla motorbytte på 56,000 pga oljeforbruk og div oppgraderinger. Denne ble byttet inn i større bolig.

Jeg er overrasket over att privatpersoner + div fora har sittet på mye spesialkompetanse på BMW som merkeverkstedene tilsynelatende ikke sitter på.

Det er feks. merkelig å komme opp til TRF på en søndags SENkveld og få fikset en bil som har stått ett halvt år på merkeverksted og blitt fram til da påkostet 120,000kr uten bedring og attpå til å få låne deler av bruksbilen hans for i alt 1900kr etter timer med kveldsarbeid. Hadde jeg ikke fått hjelp av Terje Raymond da hadde jeg ikke giddet ta i en BMW igjen.

Jeg kan ihvertfall ikke se hvor jeg som kunde har feilet her.

At merkeverkstedet nå i etterkant tilbyr meg 08 E61 520Dat til nettopris hjelper lite. Nydelig bil forøvrig, men tanken på rust og problematikk rundt diesel og automat og det faktum at alle sparepengene mine er brukt opp, gjorde at jeg sa nei takk og nok ikke kjøper BMW bruksbil etter at 525iaTen min engang blir solgt.

Jeg bør også legge til at veldig mange slitedeler i forstillingen er byttet i denne summen og at bilen har fått nye sommer og vinterhjul og lakkert bakluken. Men alt i alt en tragisk historie i pengebruk på bil som satt opp mot ett nytt kjøkken og bad ikke har vært verdt det.

Nå skal jeg ut og koseskru BMW B3 Alpina :D Kosebytte av hanskerom som slarker.

P

Skrevet
Jepp, Blir bilen bra igjen etter bytte av del nr 2 her skal jeg være fornøyd!

svkh1lfjns8clup7wgum.png

Pussige er at nå er alt tilsynelatende i orden igjen. Men det varer vel ikke, så får dra innom en hugger i dag for å se etter en slik.

P

Min var også tilsynelatende ok, i en perjode på max 1 dag. Er derfor jeg sier at det gjenstår og se :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...