Gå til innhold

chillers 325Ci E46

chiller
 Share

Anbefalte innlegg

For litt over to år siden solgte jeg min E39 for å ha råd til å fullføre studiene, siden har jeg kjørt rundt i en lånt Nissan Sunny :(

Men nå er jeg ferdig med studiene, og har derfor handlet inn en E46 325Ci! Dette er min første 3-serie (Har hatt seks 5-serier tidligere, (E28, E34 og E39)

Her følger det noen bilder:

707584.jpg

984063.jpg

92_-1919096861.jpg

92_-588386855.jpg

Det er låsemuttere på felgene, men det fulgte ikke med noe å løsne de med. Det har jo blitt tid til å legge om til vinterdekk, så er det noen som har et bra dekkverksted i oslo å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Bilen har dratt litt ugjevnt ved full gass, brukt mye bensin, samt vært litt uggen på veldig lave turtall. Bilen har også satt feilkode på CPS på eksossiden, og den feilen kom tilbake selv etter å ha byttet sensoren. Jeg bestemte meg derfor for å bytte VANOS-enheten.

Dette gjorde jeg i går:

416710.jpg

Blir spennende å se hvordan bilen blir å kjøre nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke moro med slik Vanos jobb? =) Gjort denne MANGE ganger, og begynner å sitte i fingra nå :)

Min motor skal ut igjen til vårparten for ny innmat og en sånn liten hårføner :)

EDIT: Hva het feilkoden du fikkpå VANOS CPS?

Fordi du vet at det er pakninger inni der som blir dårlige fort? Dette kan gi utslag på feilkoder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke moro med slik Vanos jobb? =) Gjort denne MANGE ganger, og begynner å sitte i fingra nå :)

Min motor skal ut igjen til vårparten for ny innmat og en sånn liten hårføner :)

EDIT: Hva het feilkoden du fikkpå VANOS CPS?

Fordi du vet at det er pakninger inni der som blir dårlige fort? Dette kan gi utslag på feilkoder :)

Hehe, skulle gjerne ikke ha trengt å gjøre jobben. Litt dårlig av BMW å ikke lage o-ringer som holder.

feilkoden fra vanos var:

18 EWS Signal : not present or faulty / Signal Camshaft (MS43)

og fra obdII:

485815.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...