e30 tic Skrevet Februar 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2012 Makes sence.. Kosejobben venter da ja tar bare 10min å sette det på, så er det ut på en liten test Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Februar 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2012 Da var ny veivaksel sensor montert på 528'en så nå er den feilfri og skal selges viss noen vil ha den. Ix turboen fungerer også meget bra etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Februar 25, 2012 Share Skrevet Februar 25, 2012 Merka du forskjell på effekten med sprutet på ixen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Februar 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2012 Merka du forskjell på effekten med sprutet på ixen? Ikke slik du beskrev det, på annet enn gass responsen. Men siden jeg byttet dump ventil så fjerna jeg forrige eiers "trykkreguleringsventil" den gamle dumpen lakk ut så mye at trykket var stabilt på 0.5 bar. Trykket stiger jevnt og trutt nå med turtallet. Må si LINK/ Vi-pec er helt genialt, bilen gikk litt rufsete på cruise i starten, men med Vi-pec sitt "auto-tune" program er det bare å logge under kjøring for så å opdatere fuel map'et automatisk etter gitt AFR table. Til å med jeg fikk det til (med god veiledning på tlf ifra Integrale8v) Det frister veldig å få til ladetrykksregulering å ta den en tur i dynapack for å hente ut det siste på tennig, men på en annen side er det veldig drivverks vennlig med progressivt ladetrykk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Februar 25, 2012 Share Skrevet Februar 25, 2012 Skal kjøre litt autotune jeg også, sliter litt med "warmup enricthment" som må sorteres ut først. Blir jo så fort varm at man får gjort lite i slengen.. Husk at det er lurt å la sprutet justere lite % i slengen på autotune, vaffal med megasquirt kan det "lese feil" under en viss omstendighet jeg ikke husker i farta, og tro at den går for fett når den egentlig er mager. Og da vil man jo slett ikke at sprutet skal magre ut som f.. Herregud den forklaringa er jeg stolt over kjenner jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Februar 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2012 Skal kjøre litt autotune jeg også, sliter litt med "warmup enricthment" som må sorteres ut først. Blir jo så fort varm at man får gjort lite i slengen.. Husk at det er lurt å la sprutet justere lite % i slengen på autotune, vaffal med megasquirt kan det "lese feil" under en viss omstendighet jeg ikke husker i farta, og tro at den går for fett når den egentlig er mager. Og da vil man jo slett ikke at sprutet skal magre ut som f.. Herregud den forklaringa er jeg stolt over kjenner jeg.. Det er vanskelig å forklare ting man ikke har greie på..hehe, slik er det hvertfall for meg. Jeg leser jo av aktuell afr hele veien, saken her var at på lavt turtall og lite last så gikk den for magert, men med litt logging så var det "provlemet" helt borte. Så snart det er overtrykk er afr helt perfekt hele veien til sperra. Kaldstart og slikt kan være tidkrevende ja, min starter fint både kald og varm slik den er nå, men det skal forbedres litt. I morgen skal Eivind hjelpe meg så da blir det closed loop på både bensin og tomgangsmotor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Februar 25, 2012 Share Skrevet Februar 25, 2012 Har en kompis som er guru på MS og elektronikk men han er i guatemala og kommer ikke hjem før om en mnd, så jeg gjør mitt beste for å lese meg opp og finne ut av det. Men dæven det er tørt stoff altså.. Har du printscreen av AFR tabellen din? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Februar 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2012 Har en kompis som er guru på MS og elektronikk men han er i guatemala og kommer ikke hjem før om en mnd, så jeg gjør mitt beste for å lese meg opp og finne ut av det. Men dæven det er tørt stoff altså.. Har du printscreen av AFR tabellen din? Er derfor eg styrer unna Ms fordi jeg IKKE er noen guru... hater ledninger. Har ikke det nå, men kan sikkert forsøke å få til noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Februar 25, 2012 Share Skrevet Februar 25, 2012 Vært interresant å sett hvor nært vi ligger hverandre, både på afr og tenning når jeg tenker etter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Februar 25, 2012 Share Skrevet Februar 25, 2012 Mine Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Februar 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2012 Vært interresant å sett hvor nært vi ligger hverandre, både på afr og tenning når jeg tenker etter. Ska se hva jeg kan få til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Februar 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2012 hva har du som turtallsperre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Februar 25, 2012 Share Skrevet Februar 25, 2012 Tenningssperre på 6600. Redd for vippene samt at det ikke skjer så voldsomt mye helt på topp. Havna btw på siden av en Volvo V70R awd med tjukke eksosrør på rødt lys i dag. Han var så selvsikker at han glodde på meg helt til det ble grønt. Jeg gjorde som vanlig, tok forsiktig løs i første og lot ham smake litt på seieren før ga på fra andre og knuste ham skikkelig. Det er altså såå gøy med IX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Februar 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2012 Tenningssperre på 6600. Redd for vippene samt at det ikke skjer så voldsomt mye helt på topp. Havna btw på siden av en Volvo V70R awd med tjukke eksosrør på rødt lys i dag. Han var så selvsikker at han glodde på meg helt til det ble grønt. Jeg gjorde som vanlig, tok forsiktig løs i første og lot ham smake litt på seieren før ga på fra andre og knuste ham skikkelig. Det er altså såå gøy med IX Haha ja er morro med litt effekt. eneste jeg har ifra Volvo er dysene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ervik Skrevet Februar 25, 2012 Share Skrevet Februar 25, 2012 Fordelingskassen tar garantert kveld før du har sett snø. Det er en løsning på det, som er ca slik som dette 1; Er bilen effektsvak? Svar JA 2;Kjører eier som en idiot på tørt med rivstarter etc? Svar NEI 3; Har eier tilgang på nødvendige deler i tilfelle havari? svar JA 4; Blir eier lei av å skru ved nok havari? JA 5: blir det da vurdert trekk på hjulene i kun en ende dersom ja på spm 4? Svar JA 6: Finnes det annen disponibelt kjøretøy i det aktuelle tidrommet der IXT er ute av drift? Svar JA se første post. Konklusjon; Vi får se hehehehe, bra svar!! \:D/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå