prohognes Skrevet Oktober 16, 2011 Share Skrevet Oktober 16, 2011 Har en 1995 mod e38 740 6 trinns manuell. I dag så stoppet den bare plutselig. Prøvde å starte den men ville ikke starte. Starter går rundt. Prøvde igjen etter 5 min. Da startet den, men stoppet etter noen sekunder. Fikk slepet den hjem i garasjen. Da fikk jeg start igjen. Gikk på tomgang i 5 min, så stoppet den nesten men hentet seg inn igjen. Slik gjorde den et par ganger i løpet av 5-6 minutter. Noen som kan sjønne va d er som er feil her? Bensin pumpe? Kamsensor(er)? Forslag? Mvh Runar Moderatoredit (S.Hafsmo): Endret topic og slo sammen trådene om emnet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Oktober 16, 2011 Share Skrevet Oktober 16, 2011 min 730 stoppet på samme viset. da var det bensinpumpa. ikke så uvanlig at disse går på e38. til meg røk sikringa, og den røk når jeg satt i ny, så det var åpenbart at pumpa var gåen. hører du den går om du skrur tenninga på nr.2 da? prøvd med startgass? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prohognes Skrevet Oktober 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2011 min 730 stoppet på samme viset. da var det bensinpumpa. ikke så uvanlig at disse går på e38. til meg røk sikringa, og den røk når jeg satt i ny, så det var åpenbart at pumpa var gåen. hører du den går om du skrur tenninga på nr.2 da? prøvd med startgass? Takk for raskt svar! Sto at bensinpumpe sikringer er nr 17 og 57. Fant ikke 57 men bare 17. Nr 17 var hel. Men er nok ikke sikringen, når den starter men stopper noen ganger. Kan nok være bensinpumpa som du sier ja. Skal prøve med startgass. Syntes ikke at jeg hørte bensin pumpa når jeg satt på tenninga på nr.2 nei, men skal se på den i dag. Dette skjedde i natt så jeg skal ta en titt på d i dag. Finner jeg ut dette på diagnose hvis d er pumpa? Står den i tanken eller ligger den under bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Oktober 16, 2011 Share Skrevet Oktober 16, 2011 står i tanken ja. under lokket på pass.siden. baksetet er bare å napp opp ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prohognes Skrevet Oktober 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2011 står i tanken ja. under lokket på pass.siden. baksetet er bare å napp opp ; ) Så d er en enkel jobb å bytte pumpa går jeg ut i fra? Har skrudd bmw i snart 20 år, men aldri byttet tank pumpe kun pumper som ligger under bilen. Hvet du ca pris på pumpa? Kommer meg ikke inn på gs bildeler sin nettbutikk. Har konto hos dem med meget gode rabatt ordninger. Hvor sitter relleet til bensin pumpa? Tenkte jeg kunne sjekke d også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prohognes Skrevet Oktober 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2011 Da har jeg vært en tur i garasjen. Den startet etter et par forsøk. Tok av lokket over bensin pumpa(under baksete på høyre side). Prøvde å måle med multimeteret. Når bilen går så fant jeg strøm på en kabel( ca 13.3volt) Satte den andre ledningen fra multimeteret til jord på bilen. Når den stopper så mister jeg spenningen. Pumpa starter når jeg setter den på 2 hakket på tenninga. Men slår jeg tenninga av og på igjen så starter den ikke. Dette er vell riktig da den har bygd opp trykket som den trenger. Bilen starter. Men når den stopper så mister jeg spenninga igjen. Sikring nr 17 som er bensin pumpa( 10amp) er i orden. Det står at sikring nr 17 og 57 er til pumpa, men 57 mener jeg er relle i bagasje rommet. Prøvde å ta ut et relle omgangen å satt d i igjen. D ene relle er nok til bensinpumpa da den gikk noen sekunder før den stoppet. Prøvde å bytte d men ingen forskjell.(Var et relle som haddde samme nummer som var til noe annet som jeg byttet med) Er d pumpa mi som må byttes, eller kan d være noe el.feil? Jeg håper og tror at d kan være pumpa selv. Hadde vært greit om d var d for da hadde d vært så mye enklere. Er d mye arb å bytte pumpa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Oktober 16, 2011 Share Skrevet Oktober 16, 2011 er ikke så mye arbeid å bytte den nei. men hør hos din lokale bmw forhandler før du ringer gs. jeg sparte 500 på å gjør det. trur den kostet 2800 eller noe. ser schmiedmann har den til 2100, men de har den ikke på lager. veldig smal sak å skift http://www.bimmerboard.com/forums/posts/110475 http://www.bimmerboard.com/forums/posts/754001 ang spenningen du målte, så kan det være tankmåleren også? det er to tanklmålere på denne. en på pass.siden og en på førersiden. pumpa skal vell stoppe når motoren stanser? er vell ett sikkerhetsgreier det. men om den ikke skal gå om du skrur tenningen av og på vet jeg ikke. hva med å koble provisorisk faststrøm på den, slik at den går hele tiden. så ser du om bilen oppfører seg likedan da? er jo litt kjipt å bruke ett par k på ny pumpe unødig.. du må lage post om bilen din forresten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet Oktober 16, 2011 Share Skrevet Oktober 16, 2011 Jeg ville nok tatt en diagnose... dette kan vel så godt være f.eks kamsensor-feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prohognes Skrevet Oktober 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2011 Jeg ville nok tatt en diagnose... dette kan vel så godt være f.eks kamsensor-feil. Kutter den bensin pumpa da da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prohognes Skrevet Oktober 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2011 er ikke så mye arbeid å bytte den nei. men hør hos din lokale bmw forhandler før du ringer gs. jeg sparte 500 på å gjør det. trur den kostet 2800 eller noe. ser schmiedmann har den til 2100, men de har den ikke på lager.veldig smal sak å skift http://www.bimmerboard.com/forums/posts/110475 http://www.bimmerboard.com/forums/posts/754001 ang spenningen du målte, så kan det være tankmåleren også? det er to tanklmålere på denne. en på pass.siden og en på førersiden. pumpa skal vell stoppe når motoren stanser? er vell ett sikkerhetsgreier det. men om den ikke skal gå om du skrur tenningen av og på vet jeg ikke. hva med å koble provisorisk faststrøm på den, slik at den går hele tiden. så ser du om bilen oppfører seg likedan da? er jo litt kjipt å bruke ett par k på ny pumpe unødig.. du må lage post om bilen din forresten Skal sjekke hvilken ledning som d skal stå spenning på til pumpa så d ikke var tank måleren jeg målte. Ser en som skriver at han mener d kan være kamsensor, men da skal ike pumpa kobble ut eller hva? Virker veldig som at d er pumpa som kutter eller at den ikke får spenning. Men skal sjekke d i morgen. Kan jo være at hvis kamsensoren kødder at den da kutter spenning til pumpa. Tenker bare høyt her. Er ikke så veldig flink her inne på forumet enda med tanke på lage post. Får heller ikke til avatar bilde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Oktober 16, 2011 Share Skrevet Oktober 16, 2011 Hvor langt er det bilen har gått? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prohognes Skrevet Oktober 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2011 Hvor langt er det bilen har gått? Den har godt 264.000km Du mener sikkert at pumpa er gåen tenker jeg. Det mente jeg også med en gang. Men når jeg målte spenning inn på pumpa så står den på 2.8volt uansett om tenning er på eller ikke. hmm....... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Oktober 16, 2011 Share Skrevet Oktober 16, 2011 Hehe, jeg bare spurte ang. km med tanke på bilen min selv som har gått 10 tusen mer enn din.. =) Men om det er 2,8 volt om tenning er av eller på, så hjelper det jo lite med en ny pumpe da den heller ikke får samme spenning for at den skal gå.. Ta en diagnose og se om det evnt. er noe feilmeldinger.. Hvor i landet bor du? Har du eget diagnoseutstyr? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prohognes Skrevet Oktober 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2011 Hehe, jeg bare spurte ang. km med tanke på bilen min selv som har gått 10 tusen mer enn din.. =)Men om det er 2,8 volt om tenning er av eller på, så hjelper det jo lite med en ny pumpe da den heller ikke får samme spenning for at den skal gå.. Ta en diagnose og se om det evnt. er noe feilmeldinger.. Hvor i landet bor du? Har du eget diagnoseutstyr? Bor 4mil nord for trondheim. Har ikke eget diagnoseutstyr. Men jobber på mekonomen, har diagnose på verkstede tenker jeg. Jobber i butikken jeg. Men jeg målte på feil ledning når jeg fikk 2.8volt. D var en av ledningene til tankmåleren. Fant d på nett. Skal prøve å måle i morgen. Så får jeg se va jeg får av verdier. Fant d her på bimmers. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prohognes Skrevet Oktober 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2011 Jeg har en e38 740 manuell 1995mod. Bilen stoppet og fikk start igjen men så stoppet den igjen. Har en post til om dette problemet men nå vet jeg at bensin pumpa er i orden. Kobblet ledning mellom 30 og 87 på relleet. Da starter pumpa. Men bilen startet ikke, hadde nesten flatt batteri da jeg prøvde d. Skal prøve igjen om ei stund. Noen som vet hva som kan være feil? Den startet på start gass i går. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå