bjalle Skrevet Oktober 17, 2011 Skrevet Oktober 17, 2011 Regner med at du har ett dårlig batteri,lad det fullt så er nok alt i orden det er mer enn pumpa som trenger bra med strøm for at bilen skal starte.
prohognes Skrevet Oktober 17, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2011 Regner med at du har ett dårlig batteri,lad det fullt så er nok alt i orden det er mer enn pumpa som trenger bra med strøm for at bilen skal starte. Er ikke batteriet. Når den stoppet så var batteriet fullt. Har hold på i flere timer i går å prøvd å få start og lysene står på samtidlig, så da gikk d mye strøm. Skal ta diagnose i morgen på jobb. Satt batteri på lading nå. Jeg personlig tror d er kamsensor eller veivakselsensorn. Eller begge. Blir spennende å se på diagnosen.
klev Skrevet Oktober 17, 2011 Skrevet Oktober 17, 2011 Sitter det ikke et rele ved siden av bensinpumpe releet som gir strøm til styreenhet? (totalt 3stk ??) Hadde samma feilen selv, ikke strøm til bensipumpe, men kom heller ikke inn på styreenhet med tester, koblet litt ved det releet, så startet både pumpa, og fikk kontakt med styreenhet
prohognes Skrevet Oktober 17, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2011 Sitter det ikke et rele ved siden av bensinpumpe releet som gir strøm til styreenhet? (totalt 3stk ??)Hadde samma feilen selv, ikke strøm til bensipumpe, men kom heller ikke inn på styreenhet med tester, koblet litt ved det releet, så startet både pumpa, og fikk kontakt med styreenhet Sjønner ikke va du mener med: Kom heller ikke inn på styreenheten med tester, koblet litt ved det releet? Står 3relle sammen og d i midten er til bensinpumpa. Så står d et relle litt lenger bort på samme skinne. Totalt 4 relle sammens med noen sikringer. Står til høyre i bagasjerommet over batteriet. Var d samme bil du også hadde? Den starter ikke om jeg tvangs kjører bensinpumpa og heller ikke med startgass. Den startet med start gass i går.
prohognes Skrevet Oktober 18, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2011 Sitter det ikke et rele ved siden av bensinpumpe releet som gir strøm til styreenhet? (totalt 3stk ??)Hadde samma feilen selv, ikke strøm til bensipumpe, men kom heller ikke inn på styreenhet med tester, koblet litt ved det releet, så startet både pumpa, og fikk kontakt med styreenhet Sjønner ikke va du mener med: Kom heller ikke inn på styreenheten med tester, koblet litt ved det releet? Står 3relle sammen og d i midten er til bensinpumpa. Så står d et relle litt lenger bort på samme skinne. Totalt 4 relle sammens med noen sikringer. Står til høyre i bagasjerommet over batteriet. Var d samme bil du også hadde? Den starter ikke om jeg tvangs kjører bensinpumpa og heller ikke med startgass. Den startet med start gass i går. Tok diagnose i dag. Feil på oljetrykks sensor og motorstyrings enhet. Den siste kun bær så mangt. Sattse på å bytt kam og veivsensor. Håpe den starte etter på
gkw89 Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 hvis den starter på startgass er det jo ikke noen av sensorene, vel
prohognes Skrevet Oktober 19, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2011 hvis den starter på startgass er det jo ikke noen av sensorene, vel Den starter ikke på start gass. Den startet på startgass når jeg prøvde første gangen, men ikke dagen etter på. Skrev d i innlegge mitt også.
Margido Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 Har du testet bensinpumpereleet da? Ta det ut å sett strøm på det å hør om det klikker.
Muztang289 Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 Har du testet bensinpumpereleet da? Ta det ut å sett strøm på det å hør om det klikker. Dette var problemet på min første BMW E30 316i <3 Betalte 114.50,- for et nytt relee og den startet på første forsøk.. Så ville anbefalt dette Margido sier her for å være sikker på at det ikke er releet som er ødelagt..
prohognes Skrevet Oktober 20, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2011 Har du testet bensinpumpereleet da? Ta det ut å sett strøm på det å hør om det klikker. Dette var problemet på min første BMW E30 316i <3 Betalte 114.50,- for et nytt relee og den startet på første forsøk.. Så ville anbefalt dette Margido sier her for å være sikker på at det ikke er releet som er ødelagt.. Skal prøve d, men setter jeg ledning mellom 30 og 87 på bensinpumpe rele så starter pumpa, men bilen starter ikke for d. Har et nytt rele til styreenheten som også kunne være gåent mente han på GS support. Sitter ved siden av bensin pumpe rele. Har prøvd 2 andre rele til bensinpumpa men ble ikke noe start. Får veiv og kamsensorene til helga. Får håpe den starter da hvis d ikke blir bra med nytt rele.
prohognes Skrevet Oktober 21, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2011 Da starta 740'n!!!!! :D D var veivsensoren!!! Målte den med et multimeter. Fikk 0 ohm! Den nye var 550ohm! Målte kamsensoren også, den var på 1235 ohm mens den nye som jeg ikke valgte å bytte var på 1275 ohm. Da fikk jeg konstantert at kamsensoren var i orden. Får levert den tilbake. Kostet 750.- per stykke på gs. I kveld blir d ut å skli med 7'ern! Takk moderatoredit S.Hafsmo, for litt hjelp her. Ble ryddigere når d vart slått sammen! Er fersk her på forum så ble litt rot for meg. Får heller ikke ordnet med avatar bilde. Noen tips/råd hva jeg må gjøre får å få til d?
Robin L Skrevet Oktober 23, 2011 Skrevet Oktober 23, 2011 bra at du fant ut av det avatarbildet. . dette endres i brukerpanelet som du sikkert vet. men det er noen kriterier " Bredde: 120 pixler, høyde: 90 pixler, og filstørrelse 12 kB." du må endre størrelsen på bildet i paint eller tilsvarende med andre ord. du kan jo sende meg ett bilde så kan jeg minske det om du vil. må få opp post av bilen og
prohognes Skrevet Oktober 24, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2011 bra at du fant ut av det avatarbildet. . dette endres i brukerpanelet som du sikkert vet. men det er noen kriterier " Bredde: 120 pixler, høyde: 90 pixler, og filstørrelse 12 kB." du må endre størrelsen på bildet i paint eller tilsvarende med andre ord. du kan jo sende meg ett bilde så kan jeg minske det om du vil. må få opp post av bilen og Takker for hjelp med avatar. Har du en mail adresse æ kan send bilde te dæ?
oleo Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 Se det ja.... da var jeg ikke så langt unna full score. Godt å se at du fikk det til... og at det ikke var så omfattende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå