e34bmw535i Skrevet Oktober 16, 2011 Skrevet Oktober 16, 2011 En kompis av meg har en bmw 520 e39 med automatkasse. Og det tar så lang tid før den bytter gir, sånn at det virker som at den sliter og trenger høyt turtall før den girer. Kan det være filter til girkassa eller olje? Bilen har bare gått 180 000km. Takker for svar
Muztang289 Skrevet Oktober 16, 2011 Skrevet Oktober 16, 2011 Send bilen inn på verksted for en real flushing av kassa og filterbytte.. Kassa vil fremstå som "ny" igjen..
Thundercoil Skrevet Oktober 17, 2011 Skrevet Oktober 17, 2011 Slenger meg på denne hvis det er greit! Hva tar et verksted sånn ca. for en sånn jobb?
Muztang289 Skrevet Oktober 17, 2011 Skrevet Oktober 17, 2011 Da jeg hadde kassa til overhaling hos STM i Sverige så skulle dem ha 3-3500,- sek for jobben.. I Norge er det vel noe dyrere.. Ta en tlf rundt å hør!
OrjanBmw Skrevet Oktober 17, 2011 Skrevet Oktober 17, 2011 fikk prisoverslag på dette i dag, pris er ca 4-5k prisen kunne øke med ca 1500,- avhengig av hvilken motor du hadde og variasjoner mellom pris på deler mellom disse
Terje79 Skrevet Oktober 17, 2011 Skrevet Oktober 17, 2011 Hvis tid og mulighet så kan du jo gjøre det selv, etter ha sett en del gode DIYs på nett og her på forumet så skal hvertfall jeg prøve. Penger å spare!
Odd-M Skrevet Oktober 18, 2011 Skrevet Oktober 18, 2011 Jeg var borti problemstillingen på E34. Ikke helt samme kasse da, men på den var det feil med en temp-sensor i kassa. Ved lave oljetemperaturer skulle kassen holde på lavere gir og motoren jobbe på litt høyere turtall. Sensoren trøbla og da ville den ikke gire opp like lett som den burde.
Stonescream Skrevet Oktober 18, 2011 Skrevet Oktober 18, 2011 Jeg søkte litt rundt på nett i går og ett av forslagene var at kassa var kald, ganske enkelt. Endrer måten kassa virker etter en stund?
Beamer Screamer Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 E39 vil nøle litt med å gire dersom bilen tror at den kjører gjennom en sving. Måten den finner ut dette på er å måle hastigheten på hvert hjul ved hjelp av ABS sensorene. Ved ulikt lufttrykk i dekkene vil disse rotere med ulik hastighet og bilen tror den svinger. Sjekk lufttrykket først av alt!
bmw-520i Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 E39 vil nøle litt med å gire dersom bilen tror at den kjører gjennom en sving. Måten den finner ut dette på er å måle hastigheten på hvert hjul ved hjelp av ABS sensorene. Ved ulikt lufttrykk i dekkene vil disse rotere med ulik hastighet og bilen tror den svinger. Sjekk lufttrykket først av alt! den var ny. hvordan kan en abs sensor måle hastighetene på vert hjul?
Hankook Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 E39 vil nøle litt med å gire dersom bilen tror at den kjører gjennom en sving. Måten den finner ut dette på er å måle hastigheten på hvert hjul ved hjelp av ABS sensorene. Ved ulikt lufttrykk i dekkene vil disse rotere med ulik hastighet og bilen tror den svinger. Sjekk lufttrykket først av alt! den var ny. hvordan kan en abs sensor måle hastighetene på vert hjul? Dette kan jeg bekrefte at stemmer. En bekjent av meg har en 97 523iat. Den treg med og gire, virket som om den hang igjen. Han kjørte da på ett reservedekk. Raparerte orginal dekket, og vips så fungerte den 100% igjen. Uansett er det en enkel ting og sjekke før en evt. overhaling av girkasse.
rekorden Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 E39 vil nøle litt med å gire dersom bilen tror at den kjører gjennom en sving. Måten den finner ut dette på er å måle hastigheten på hvert hjul ved hjelp av ABS sensorene. Ved ulikt lufttrykk i dekkene vil disse rotere med ulik hastighet og bilen tror den svinger. Sjekk lufttrykket først av alt! den var ny. hvordan kan en abs sensor måle hastighetene på vert hjul? Det sitter en ABS-sensor ved hvert hjul og teller pulser fra en tannkrans montert ved hvert hjul. ABS-systemet vet hvor mange pulser det er ved gitt hastighet, og antall pulser skal være rimelig nær hverandre på alle 4 hjul. Hvis antallet pulser avviker (manglende veigrep), vil systemet som regel koble ut bremsetrykket på dette hjulet, for å få grepet tilbake (meget forenklet fortalt). Hvis en bruker diagnoseprogrammet INPA på bilen, vil en kunne se hastigheten på hvert enkelt hjul.
bmw-520i Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 åja det er sånn det virker, da vet jeg det og
Stonescream Skrevet Oktober 20, 2011 Skrevet Oktober 20, 2011 Alt folk kan, da lærte jeg noe nytt i dag jeg og gitt
OrjanBmw Skrevet Oktober 20, 2011 Skrevet Oktober 20, 2011 har en eller flere defekte abs sensorer. Sliter vel jeg litt da Har en girkasse jeg syns er treg i å gire, når den er kald må den nesten opp på rødt turtall, når den er varm er den OK men føles litt upassende til bilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå