Gå til innhold

E92 M3 import


Tapio
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

NOx avgiften er ny av året og vil komme på 858 kr , mens hestekreftavgiftet vil gå ned fra 556 981 kr til 441 055 kr.

Co2 avgiften vil øke fra 216 082 kr til 233 717 kr samt vektavgiften stiger fra 100 386 kr til 120 699 kr.

Dette ifølge kalkulatoren på statbudsjettet , gjennomsnittstall fra mobile samt dinside's kalkulator for for import av bil.

Dette ser ut til å love godt for de som vil bruktimportere en slik bil, hvor gammel eller hva som vil lønne seg er for tidlig å si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter: Hvor mye tenker du/håper du å kunne gi for en e92 m3?

edit:

Er interessant og se hvor mye folk ønsker å gi for disse bilene. For meg virker det som om de potensielle kjøpere av E92 M3 vil ned på 700-800 tusen. Da finner man jo E92 335 som er billigere..... Det henger ikke på grep. Så dårlig er ikke E92 M3, kontra 335'n altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

NOx avgiften er ny av året og vil komme på 858 kr , mens hestekreftavgiftet vil gå ned fra 556 981 kr til 441 055 kr.

Co2 avgiften vil øke fra 216 082 kr til 233 717 kr samt vektavgiften stiger fra 100 386 kr til 120 699 kr.

Dette ifølge kalkulatoren på statbudsjettet , gjennomsnittstall fra mobile samt dinside's kalkulator for for import av bil.

Dette ser ut til å love godt for de som vil bruktimportere en slik bil, hvor gammel eller hva som vil lønne seg er for tidlig å si..

Det vil si at du EGENTLIG sparer 77120,- på og importere en slik bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for veldig gode og nyttige svar, får smøre meg med tålmodighet ser det ut til :) jeg håper selvfølgelig på å slippe unna billigst mulig, men er forberedt på å måtte betale opp mot 900000

Om du er forberedt på det, så er min til salgs i den prisklassen.

Da jeg så etter E92, så var det ingen av x-antall bilimportører som klarte å få inn bilen til Norge, ferdig reg. til under 1 million. Dette er da ca 1 år siden. Kvalmt om man kan få inn bilen for 800+ nå. Da vil mange M3-eiere tape store penger (I hvertfall de som kjøpte den ny).

Den ene som ligger på finn nå, ligger ute til ca 800tusen UNDER hva den kostet ny. (inkl. ekstra utstyr.)

Det er stygt om verditapet skal fortsette i samme tempo. Det er jo nesten halv pris. . .På 3-4 år.....

Stakkars de som kjøpte den ny, sier jeg bare.

edit: Se bare på denne 335i. Henter du 10tusen ekstra fra lommeboken, får du min m3 med M-understell, V8 med mer hk osv osv. En totalt annerledes bil.

Det er sikkert ingen "upris", men det sier jo bare litt om hvor u-attraktive E92 M3 er blitt. Det er jo markedet som bestemmer og det er tydeligvis svært få seriøse kjøpere på disse bilene om dagen. (Jeg håper det er årstiden som bærer den største innvirkningen..)

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=30780895

Beklager off-topicen, men jeg blir bare litt revet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager opp-topic her også, men 900K kan jeg ikke fatte at de kan få for en snart fire år gammel 335ix. Ser selv på muligheten for å importere en 2008/2009 Alpina B3 biturbo allrad fra Tyskland, og havner da rundt 750 med dagens avgiftsmodell.

Hva bilene ligger ute til på Finn er ikke det mest interessante, men hva de blir solgt for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager opp-topic her også, men 900K kan jeg ikke fatte at de kan få for en snart fire år gammel 335ix. Ser selv på muligheten for å importere en 2008/2009 Alpina B3 biturbo allrad fra Tyskland, og havner da rundt 750 med dagens avgiftsmodell.

Hva bilene ligger ute til på Finn er ikke det mest interessante, men hva de blir solgt for..

Jo, såklart. Jeg viser jo også til at markedsprisen er den reelle prisen.

Dette var for å sette ting litt på spissen, men det er jo tross alt en anerkjent forhandler som høyst sannsynlig ønsker å fremtre som en seriøs aktør på markedet. Derfor ville jeg tro at prisforlangende ikke var HELT i natta, uten å sjekke nærmere i hva denne bilen ligger ifht markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, såklart. Jeg viser jo også til at markedsprisen er den reelle prisen.

Dette var for å sette ting litt på spissen, men det er jo tross alt en anerkjent forhandler som høyst sannsynlig ønsker å fremtre som en seriøs aktør på markedet. Derfor ville jeg tro at prisforlangende ikke var HELT i natta, uten å sjekke nærmere i hva denne bilen ligger ifht markedet.

Enig i det. Tipper en merkeforhandler som Stenshagen ville lagt seg på en drøy mill. for bilen din i dag, de har stor interesse av å holde det norske markedet oppe og rettferdiggjøre en avstand til det kommende lavere prisnivået på bruktimporterte biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Ser ut som om jeg har funnet bil og det blir handlet innenfor "lokalt", eller hvertfall innenfor landegrensene :) skal dra å se på bilen neste uke men håper det ser bra ut i virkeligheten også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...