KingOfBMW Skrevet Oktober 19, 2011 Share Skrevet Oktober 19, 2011 Jeg har brukt felg/dekk 225/45 R17 91V til sommerdekk, men vil benytter felgene til vinterdekk. Vil det går med tanken med snø osv...? Moderatoredit (S.Hafsmo): Endret topic for å inkludere spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 19, 2011 Share Skrevet Oktober 19, 2011 Jeg har den dimensjonen på vinterdekkene på e46en, fungerer fint det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Oktober 19, 2011 Share Skrevet Oktober 19, 2011 Det burde fungere utmerket ja. Skal selv bestille meg 225.45.17 på E91`n min til vinteren. Kompis av meg kjører 18" på sin E90.. Ingenting og utsette på det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Farrukh M Skrevet Oktober 19, 2011 Share Skrevet Oktober 19, 2011 Jeg har bestilt 245 40 18 for vinter på E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbruer Skrevet Oktober 20, 2011 Share Skrevet Oktober 20, 2011 Jeg har bestilt 245 40 18 for vinter på E39 hvorfor så brede? Hva er bredden på felgene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Syse Skrevet Oktober 20, 2011 Share Skrevet Oktober 20, 2011 jeg kjørte med 225/40R18 på min e46 touring, veldig fornøyd med det.. Er vel dekkene det mest kommer ann på? Jeg kjørte på nye Nokian Hakkapelita..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Farrukh M Skrevet Oktober 20, 2011 Share Skrevet Oktober 20, 2011 Jeg har bestilt 245 40 18 for vinter på E39 hvorfor så brede? Hva er bredden på felgene? Felgen skal være 8,5 bred. På min E34 hadde jeg 195 65 15 nokian når jeg kjøpte den, også gikk jeg opp til 225 55 16 nokian og da var bilen mye bedre på alle mulig måter! Hadde bar lyst til å prøve åssen 245 blir siden alle sier det blir for stor, siden alle sa det samme når jeg skulle ha 225 på min e34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orten Skrevet Oktober 20, 2011 Share Skrevet Oktober 20, 2011 Jeg kjøpte brukt E91 på Hamar med Yokohama 225 45 R17 piggfrie dekk, og var spent på hvordan dette skulle bli på vinteren i Molde. Dette viste seg å være å leke med livet, det fungerte ikke i det hele tatt... Vinteren her er mye av og på, og derfor blir det mye isete vei. Derfor bytta jeg ut med Nokian Hakka 5 piggdekk i samme dim, og det fungerer helt strålende. Merker vel kanskje at den "flyter litt oppå" når det er mye løs snø, men ved alle andre forhold er det bare fordeler sånn jeg ser det. Knallbra grep på is og norske vinterveier, og ikke minst bra oppførsel på barmark. Jeg ble også møtt med skepsis hos noen dekkfirma (var på runde for å sjekke priser), mens andre igjen mente at dette var en slags myte som var litt avleggs. Dagens dekk har vel lameller, og ikke knaster som tidligere, og derfor er ikke dimensjonen og det berømte "marktrykket" så viktig lenger. Jeg vet ikke... men jeg kan ihvertfall trygt anbefale 225 bredde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet Oktober 20, 2011 Share Skrevet Oktober 20, 2011 Har selv 225/45 - 17 på min E46 med hakka 5 og kan ikke si noe annet enn at det fungere utmerket. Har enda ikke hatt problemer her oppe i Tromsø. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Oktober 20, 2011 Share Skrevet Oktober 20, 2011 Har 225/50/17 på min og syns ikke det er noe særlig. Dekkbanen er for stor og kombinert med myk gummiblanding, så ruller det for mye ved hurtig filskifte og aktiv kjøring inn og ut av svinger. Men nå har jeg bare kjørt med disse dekkene en uke, så satser på at det bare er en tilvenningssak, og at det i tillegg blir bedre på snø. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå