Gå til innhold

Stjålet E30 i Haugesund. 1000kr dusør. FUNNET!!!

eirikbg
 Share

Anbefalte innlegg

Du har btw en 2 dørs sedan, ingen coupe..:P Men håper bilen blir funnet i god behold, lykke til!

2 dørt sedan?? :lol:#-o En bil med to dører er en coupe, en med 4 er en sedan/limousine.

Håper bilen kommer til svars igjen!

Det er feil. Gidder vanligvis ikke rette på slikt, men når noen retter på andre og det er feil så må jeg bare :P BMW sier selv at det er en todørs sedan, ikke en todørs coupè. At den har to dører betyr ikke automatisk at det er en sedan. Finnes f.eks. 4 dørs coupeèr også. Finnes noen definisjoner på dette men det er jeg for trøtt til å finne fram nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så hva definerer en coupè da?

Edit: Ser ut som vi begge har litt rett her.

Coupé

A 2-door, 2- or 4-seat car with a fixed roof. Its doors are often longer than those of an equivalent sedan and the rear passenger area smaller; the roof may also be low. In cases where the rear seats are very small and not intended for regular use it is called a 2+2 (pronounced "two plus two"). Originally, a coupé was required to have only one side window per side, but this consideration has not been used for many years.

Sedan

A car seating four or more with a fixed roof that is full-height up to the rear window. Known in British English as a saloon. Sedans can have 2 or 4-doors. This is the most common body style[citation needed]. In the U.S., this term has been used[who?] to denote a car with fixed window frames, as opposed to the hardtop style wherein the sash, if any, winds down with the glass.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sedan_%28car%29

http://en.wikipedia.org/wiki/Coup%C3%A9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bare å ta en tur til brekke det å se om du ser en henger elle en Corsa :) Hør litt med roaldJ, han bor i nærheten av brekke så kansje han vet hvem som kjører den bilen.

Du har btw en 2 dørs sedan, ingen coupe..:P Men håper bilen blir funnet i god behold, lykke til!

2 dørt sedan?? :lol:#-o En bil med to dører er en coupe, en med 4 er en sedan/limousine.

Håper bilen kommer til svars igjen!

Der tar du feil Larsen :applause: En coupe har skrått bakvindu. e30 har aldri kommet som coupe. Den heter 2 dørs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett definisjoner så sier BMW selv at det er en todørs sedan. Har også sett forskjellige definisjoner, og wikipedia kan ikke akkurat regnes som en sikker kilde :P Men det der ser ikke så galt ut

Hvis man tar utgangspunkt i definisjonene du har der da. E30 har identisk bakseteplass i firedørs og todørs. Dørene på todørs er dog lenger, men så vidt jeg vet var det todørs som ble utviklet først, og for å i det heletatt få plass til to dører til måtte fordørene være korte. Altså er det av funksjonelle og ikke form-messige grunner :P

Står jo også at et kjennetegn på coupè er at bakseteplassen er liten, trang og ikke ment for mye bruk. I dag vil nok mange si dette om bakseteplassen i E30, men mye har skjedd siden E30 ble lansert for snart 30 år siden. Før i tida var ikke bakseteplassen i E30 regnes som så dårlig, og mange brukte E30 som familiebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bare å ta en tur til brekke det å se om du ser en henger elle en Corsa :) Hør litt med roaldJ, han bor i nærheten av brekke så kansje han vet hvem som kjører den bilen.

Jeg har sendt han en PM. Problemet er vel bare det at om bilen er observert på Brekke så kan den jo liksågodt ende opp på Åkra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sendt han en PM. Problemet er vel bare det at om bilen er observert på Brekke så kan den jo liksågodt ende opp på Åkra...

Aa okda, trodde den svinkte inn til brekke jeg. Men da bør man jo finne utav hvem det er om det var en corsa med jalla soting. å en spesiell farge? ble gira jeg nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det bør være mulig, men det må jo også være sagt at det ikke er 100% sikkert at det var min bil som ble fraktet, men det må iallefall sjekkes. Legger til en dusør på 1000kr for den som måtte finne bilen (ikke mye, men det må lønne seg å hjelpe til). Dette gjelder såfremt bilen ikke er total vrak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg også skrev på Facebook lå jeg bak denne Corsaen på onsdag. Da kom den fra Kopervik i rundkjøringen ved Eide (hvor jeg havnet bak den), og kjørte av ved Brekke. Synes det var litt morsomt at en Corsa B dro på en svær tilhenger.

Hvorvidt det er snakk om samme bil aner jeg ikke. Jeg husker ikke så mye detaljer fra e30-en heller, men husker det var en to-dørs (sedan!) uten skilt, samt at den hadde litt rust i fronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...