Gå til innhold

hjelp med godkjenning av felger/dekk E39 [LØST]

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, skulle godkjenne senkesettet mitt på biltilsynet idag og det gikk forsåvidt smertefritt, men tenkte å få felgene/dekkene i vognkortet samtidig ettersom det er snakk om alternative dimensjoner.. felgene er LM kopiene fra gs.. gs silvertrack med 235/35-19 framme og 265/30-19 bak.. det jeg fikk beskjed om var at jeg måtte ha papirer på at denne bilen kunne ha forskjellig dekkdimensjon framme og bak.. noen som har papirer på dette, eller eventuelt kan hjelpe? Setter stor pris på svar :-)

Skrevet

skulle godkjenne senkesettet og felgene, senkesettet gikk fint etter de begynte å grine om justering men det gikk fint.. men felgene derimot! der klikket han ene fyren og slo seg helt vrang.. var 2 personer som skulle se på den, han var enig med at alt var ok.. han andre slo seg heelt vrang.. bilen skulle aldri godkjennes med 19 tommere.. og jeg hadde papirer fra GS fra delefilmen at dekkene var under 5% forskjell fra original dekkdim. for det er en 5% regel. men neida, her var det ikke snakk om.. og hvis jeg skulle ha godkjent 18 tommere.. så var det med nød.. og da var jeg nødt å ha Bridgestone dekk! fytti katta! er det mulig? noen som har papirer på at bilen deres (E39) er godkjent med 235/35-19 foran og 265/30-19 bak? trenger virkelig hjelp! skal ta knekken på han på biltilsynet! :D

Skrevet

Så fremt TUV papirene dine ikke tilsier at du ikke kan ha 19" så skal det være greit. Innpresset sitt avvik er innenfor lovlig ramme, det samme med rulleomkrets. Jeg godkjente min E39 535iA med 50/50 senkerfjærer og GS Silvertrack i samme dimmensjon som du ønsker.

Skrevet

Men det jeg tydeligvis trenger er papirer på felgene.. at folk har fått godkjent de dimensjonene foran og bak. hvorfor dette skal være så tungvindt aner jeg ikke, men nå jeg kontaktet Jæger, GS og prøver å få kontakt med andre med disse dimensjonene på samme type bil. Så nå må det være håp!

Skrevet

Har snakket med biltilsynet nok en gang, og nå påstår de at de E39ene som er godkjent med 19" har det blitt gjort en feil med.. og at de aldri skulle vært godkjent! må nesten prøve på nytt. Skal snakke med de igjen på mandag.

Skrevet

hva er grunnlaget dems for å ikke godkjenne?

så lenge inpress er innenfor +-7.5mm pr hjul, ikke noe tar ani og at rulleomkrets er innenfor 5% regelen så har dem vel ikek noe å si?

Skrevet

Da har papsen vært på biltilsynet nok en gang og levert papirer.. blir vel 3. Gangen nå, men etter hjelp med papirer fra Saltkjelen og DannyRS ser det ut som å ha ordnet seg :-D tusen takk for all hjelp til hele gjengen! Endelig senkesett og felger i vognkort, venter bare på det nye vognkortet :-)

• 7 months later...
Skrevet

Skal igjennom det samme med min bil og trenger derfor denne dokumentasjonen som du har fått skaffet. Mulig å scanne å legge det ut her evt på pm?

Setter stor pris på det :)

Skrevet

Papirer på 19" med forskjellige dim. til E39 fra BMW norge?

Isåfall kan du sende til meg også?? orjanastrup@hotmail.com

de på biltilsynet her er så forbanna vrange at eg holdt på å skjelle de ut!

Fikk papirer fra BMW forhandleren her i området, alt var innenfor 5% regelen og 7.5mm rulleomkrets, har 225/35/19 og 245/35/19, men nei, ikkje faen.. Han snakka om å søke om ombygning for å bruke de felga.. Så går det ikkje no, viser eg heller bilen med orginale felger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...