Gå til innhold

Hvilken dynamo sitter i 2005 116i E87?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på om noen vet hvilken dynamo som sitter i nevnte bil. Har kikket på GS sine sider og søkt på regnr med følgende resultat: http://nettbutikk.gsbildeler.no/index.php3?page=parts&action=motordeler_sd_starterdynamo

Hvis bildene stemmer så er det 80/150A som er montert, men ingen (ikke GS, eller verktsteed) jeg har spurt vil bekrefte at bildene er riktige - og ingen som vil si hvliken jeg skal ha.

Jeg blir bedt om å demontere dynamo først, men det vil jeg helst slippe. Hva blir konsekvensen om jeg kjøper og monterer 80/150A og så viser det seg at det var 55/110A som var montert på bilen, er det andre konsekvenser (uheldige) bortsett fra hurtigere lading?

:?::?::?:

Skrevet

Dette spørsmålet hadde jeg også for et års tid tilbake på mutter sin '04 116i. Var hos BMW to ganger, og mekanikerne klarte ikke å finne ut hva slags dynamo det var. "Det avhenger av utstyrsnivå" fikk jeg beskjed om. Hva faen hjelper det når de ikke kan finne det ut selv ved å sjekke utstyrsliste? Helt latterlig...

Fikk samme beskjed om at jeg måtte ta ut dynamo for å sjekke. Uansett så fiksa jeg problemet jeg hadde uten å ta ut dynamo osv.

Skrevet

Fikk samme beskjed om at jeg måtte ta ut dynamo for å sjekke. Uansett så fiksa jeg problemet jeg hadde uten å ta ut dynamo osv.

Hva var symptomene du hadde? og hva var det som var galt?

Hos meg er det en rakle lyd som kommer fra dynamoen(mest sannsynlig), lager?

Skrevet

Hva var symptomene du hadde? og hva var det som var galt?

Hos meg er det en rakle lyd som kommer fra dynamoen(mest sannsynlig), lager?

Jeg hadde også raslelyd i dynamo, men det viste seg at det bare var slurekoblinga i det reimhjulet som sitter foran på dynamoen. Helt sikkert samme problem hos deg!

Skrevet

Jeg hadde også raslelyd i dynamo, men det viste seg at det bare var slurekoblinga i det reimhjulet som sitter foran på dynamoen. Helt sikkert samme problem hos deg!

Er det del nr. 3 på bildet som du byttet (priset til 850,- - 12317552352), eller noe annet?:

gs01.png

Skrevet

Det er del nr 3 ja. Prisen stemmer bra.

Men du må ha spesialverktøy for å bytte det reimhjulet(som jeg skrev i den andre tråden din). Tror bare BMW har dette verktøyet. Ellers kan man sjekke hos Mekonomen om de klarer å skaffe.

Raslelyden min gikk plutselig vekk, så jeg slapp å bytte det hjulet. Har ikke hørt noe lyd på ett år nå. Gud veit hvorfor...

Skrevet

Har forresten fått bekreftet av BMW verkstedet at det er 150A dynamoen som sitter på bilen, da er i hvertfal det løst uten å demontere hele saken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...