Gå til innhold

320D E46 går på tre sylindere

Beemve
 Share

Anbefalte innlegg

Min 320D har plutselig begynt å gå på bare tre sylindere og det vibrerer mye i motor. Dette er særlig merkbart ved oppstart og tomgang, så mulig den går på fire sylindere når den får mer turtall/blir varm? Hva kan dette være? Det var en som mente det kunne være feil med innsprøytingen til den ene sylinderen? Noen andre forslag? Hva med glødepluggene - kan dette være en årsak til feilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Bilen er i daglig drift. Det er opplagt at en av sylinderne ikke går, og dette er spesielt merkbart når den går på tomgang. Det virker også som bilen bruker endel mer diesel nå enn normalt. Er dette en komplisert affære å finne ut av - eller er det bare å krype til korset og levere bilen inn på verksted? Eventuelt noe jeg kan sjekke selv (har en kompis som er flink med biler, men han har lite kjennskap til diesel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så "mye" som kan gå galt på en dieselbil. Deter enten en dyse somikke funker, eller så har den slukt et spjeld og mista all komp på en sylinder, men sistnevnte hadde du hørt greit og merka.

Få tatt en diagnose på bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hadde avtale med verksted om å få tatt diagnose, så var jeg jo selvfølgelig MAKS uheldig og fikk ikke start. Dette skulle kanskje vært på en egen tråd, men prøver her..

Dette har skjedd noen ganger før med bilen: Skal vri rundt tenningen for å starte. INGEN ting skjer. Alt er helt dødt. Det er mer enn nok strøm på batteriet og ingen tikking når jeg vrir rundt nøkkel. Prøvde med startkabler - akkurat samme. Helt dødt. Lot bilen stå til dagen etter og prøvde igjen da. Akkurat det samme helt dødt, det vil si, inntil jeg prøvde fem, seks ganger til - da startet plutselig bilen! Kan det være starteren som har tatt kvelden? Eller en dårlig kontakt? Noe feil med startsperre? Får bestille ny time og få tatt diagnose..

Noen som forresten vet hvor mye injektor sånn ca koster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...