Beemve Skrevet Oktober 22, 2011 Share Skrevet Oktober 22, 2011 Min 320D har plutselig begynt å gå på bare tre sylindere og det vibrerer mye i motor. Dette er særlig merkbart ved oppstart og tomgang, så mulig den går på fire sylindere når den får mer turtall/blir varm? Hva kan dette være? Det var en som mente det kunne være feil med innsprøytingen til den ene sylinderen? Noen andre forslag? Hva med glødepluggene - kan dette være en årsak til feilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beemve Skrevet Oktober 31, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2011 Prøver meg igjen.. Ingen som har noen forslag om hva dette kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FritzP Skrevet Oktober 31, 2011 Share Skrevet Oktober 31, 2011 Er dette 136 hk eller 150 hk. Problemet kan jo være feil med en injector. Dette kan sees på diagnose. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beemve Skrevet Oktober 31, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2011 Er dette 136 hk eller 150 hk. Problemet kan jo være feil med en injector. Dette kan sees på diagnose. Det er en 150 hk ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet November 1, 2011 Share Skrevet November 1, 2011 Kan være injektor som tidligere nevnt, men motorfester og vibrasjonsdemperen til reimhjulet er også kjente gjengangere på disse. Fungerer bilen ellers ok? Eller kan du ikke kjøre med den i det hele tatt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beemve Skrevet November 3, 2011 Forfatter Share Skrevet November 3, 2011 Bilen er i daglig drift. Det er opplagt at en av sylinderne ikke går, og dette er spesielt merkbart når den går på tomgang. Det virker også som bilen bruker endel mer diesel nå enn normalt. Er dette en komplisert affære å finne ut av - eller er det bare å krype til korset og levere bilen inn på verksted? Eventuelt noe jeg kan sjekke selv (har en kompis som er flink med biler, men han har lite kjennskap til diesel). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet November 8, 2011 Share Skrevet November 8, 2011 Kansje dårlig kontakt på ei dyse,det vises på diagnose. Eller kansje den har slukt ett av disse artige spjeldene i innsuget? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet November 8, 2011 Share Skrevet November 8, 2011 Det er ikke så "mye" som kan gå galt på en dieselbil. Deter enten en dyse somikke funker, eller så har den slukt et spjeld og mista all komp på en sylinder, men sistnevnte hadde du hørt greit og merka. Få tatt en diagnose på bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet November 8, 2011 Share Skrevet November 8, 2011 Har sett en "mild" versjon av spjeldhavari, Da lå spjeldet oppå innsugsventilen og gjorde at den ikke tetta helt, med urolig gange som resultat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet November 9, 2011 Share Skrevet November 9, 2011 Få tatt en diagnose på bilen Evt få noen til å FEILSØKE på bilen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet November 9, 2011 Share Skrevet November 9, 2011 Få tatt en diagnose på bilen Evt få noen til å FEILSØKE på bilen... Ja, eller bare lese ut feilkodene først? Som går under en diagnose, og SÅ feilsøke bilen Hæ? Vakke det en god idé? Jo visst faen var det det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet November 9, 2011 Share Skrevet November 9, 2011 Få tatt en diagnose på bilen Evt få noen til å FEILSØKE på bilen... Ja, eller bare lese ut feilkodene først? Som går under en diagnose, og SÅ feilsøke bilen Hæ? Vakke det en god idé? Jo visst faen var det det! Høres ut som en plan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beemve Skrevet November 20, 2011 Forfatter Share Skrevet November 20, 2011 Hadde avtale med verksted om å få tatt diagnose, så var jeg jo selvfølgelig MAKS uheldig og fikk ikke start. Dette skulle kanskje vært på en egen tråd, men prøver her.. Dette har skjedd noen ganger før med bilen: Skal vri rundt tenningen for å starte. INGEN ting skjer. Alt er helt dødt. Det er mer enn nok strøm på batteriet og ingen tikking når jeg vrir rundt nøkkel. Prøvde med startkabler - akkurat samme. Helt dødt. Lot bilen stå til dagen etter og prøvde igjen da. Akkurat det samme helt dødt, det vil si, inntil jeg prøvde fem, seks ganger til - da startet plutselig bilen! Kan det være starteren som har tatt kvelden? Eller en dårlig kontakt? Noe feil med startsperre? Får bestille ny time og få tatt diagnose.. Noen som forresten vet hvor mye injektor sånn ca koster? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet November 20, 2011 Share Skrevet November 20, 2011 Dyse er ca 1000 kr stykket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svendis Skrevet November 21, 2011 Share Skrevet November 21, 2011 Dyse er ca 1000 kr stykket. Det må være en stjålet en fra polen.. Innbytte dyse 3630,- fra KOED.NO EU 4 dyse 2955,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå