venture2076 Skrevet Oktober 27, 2011 Skrevet Oktober 27, 2011 Motoren med 184hk mener jeg er laget av vm motori i Italia. Google det evt. Har diskutert dette med BMW mekaniker som var en av mange som dro på kursing i Italia på fabrikken og også lest det.
Alpejohn Skrevet Oktober 27, 2011 Skrevet Oktober 27, 2011 det er jo en minnefunksjon på kassa som lærer seg hvordan du kjører:) Hvordan kan jeg resette denne da? Bare for å ta et OT spørsmål
mbruer Skrevet Oktober 27, 2011 Skrevet Oktober 27, 2011 det er jo en minnefunksjon på kassa som lærer seg hvordan du kjører:) Hvordan kan jeg resette denne da? Bare for å ta et OT spørsmål det vet ikke jeg, men er en her inne som gjorde det leste jeg...
jakobm5 Skrevet Oktober 27, 2011 Skrevet Oktober 27, 2011 Har inge dokumentasjon på dette men jeg har fjærnet spjeldene på disse 3 bilene jeg har hatt;) --- I am here: http://maps.google.com/maps?ll=62.860283,7.166819
Dan Skrevet Oktober 27, 2011 Skrevet Oktober 27, 2011 Kan bekrefte at manuell i 530d er veldig moro. E60 riktignok, men dog litt forskjell fra E39 men... Ja, men det skrev jeg jo og....Manuell på 530d i både E39 og E60 er ikke dagligdags, så sammenligningsgrunnlaget er heller lite.
Aroid Skrevet Oktober 27, 2011 Skrevet Oktober 27, 2011 det er jo en minnefunksjon på kassa som lærer seg hvordan du kjører:) Hvordan kan jeg resette denne da? Bare for å ta et OT spørsmål Slå på tenning og tråkk gassen i bunn i 12sek. Slå av tenning, Slå på tenning og start motoren. Bør gjøres for vær gang man skal ha tilhenger på bilen eller kjør lang turer vist bilen kun kjøres korte turer vær dag.
mbruer Skrevet Oktober 27, 2011 Skrevet Oktober 27, 2011 det er jo en minnefunksjon på kassa som lærer seg hvordan du kjører:) Hvordan kan jeg resette denne da? Bare for å ta et OT spørsmål Slå på tenning og tråkk gassen i bunn i 12sek. Slå av tenning, Slå på tenning og start motoren. Bør gjøres for vær gang man skal ha tilhenger på bilen eller kjør lang turer vist bilen kun kjøres korte turer vær dag. Aaaakkurat... Skal på langtur imorra jeg.. nesten 30 mil.. Skal jaggu gjøre det da.. Skal jeg holde gassen i bunn mens jeg skrur av og på tenning igjen?
Aroid Skrevet Oktober 27, 2011 Skrevet Oktober 27, 2011 Sett på tenning. gi full gass i 12sek. slipp gassen. slå av tenning. slå på tenning og start motoren
Jonass1 Skrevet Oktober 27, 2011 Skrevet Oktober 27, 2011 Sett på tenning. gi full gass i 12sek. slipp gassen. slå av tenning. slå på tenning og start motoren Får man noen bekreftesle når dette er gjort?
Aroid Skrevet Oktober 27, 2011 Skrevet Oktober 27, 2011 Sett på tenning. gi full gass i 12sek. slipp gassen. slå av tenning. slå på tenning og start motoren Får man noen bekreftesle når dette er gjort? Nei. Får ingen bekreftelser at det er utført.
Ivan T Skrevet Oktober 27, 2011 Skrevet Oktober 27, 2011 Sett på tenning. gi full gass i 12sek. slipp gassen. slå av tenning. slå på tenning og start motoren Får man noen bekreftesle når dette er gjort? Tviller på det. På en rå kjørte mersedes, tar det rund 1 uke med pent kjøring, så fungerer kassa mye bedre igjen. Er ikke helt sikkert om det skjer lignende med bimmer kassa.
Odd-M Skrevet Oktober 27, 2011 Skrevet Oktober 27, 2011 Min gamle preface 530dat hadde ikke swirlflaps. Da jeg solgte den etter 3,5 år og totalt 250' km var det byttet løftepumpe i tanken og fødepumpe under bilen. Original turbo, dyser, trykkpumpe og girkasse. Bytta olje og sil på kassa ved 160' km og veivhusventilasjon ved 180' km. Et år etter at jeg solgte den er den still going strong sikkert med km-stand på 270-290' km. Merket ingen svakhetstegn med girkassen til tross for mye kjøring med tung last, henger og campingvogn. Motoren drar som et lokomotiv og jeg kjenner meg ikke igjen i at den slurer så mye. Den adaptive funksjonen tilpasset seg fint på min og den holdt på lock-up i tyngre gir uansett belastning så lenge hastigheten var over 90 km/t. Under slapp den opp ved ganske lett motstand. Jeg har kjørt flere E39 med 2.5 og 2.9 diesel og alle er slik. Ellers bytta en bråte slitedeler da, men det må man regne med på den kjørelengden. Ser det surres med litt 2.9 VS 3.0 her. 184 og 193 hk er samme motor, M57. M57TU, eller M57N som den også blir kalt, med litt større volum ble aldri levert i E39.
Aroid Skrevet Oktober 27, 2011 Skrevet Oktober 27, 2011 Sett på tenning. gi full gass i 12sek. slipp gassen. slå av tenning. slå på tenning og start motoren Får man noen bekreftesle når dette er gjort? Tviller på det. På en rå kjørte mersedes, tar det rund 1 uke med pent kjøring, så fungerer kassa mye bedre igjen. Er ikke helt sikkert om det skjer lignende med bimmer kassa. adaptive på gear skjer ved 15mil på bmw På MB-benz så er adaptive på vær 10mil så lenge det er en gearkasse med elektrisk styrt gearshift
broderaron Skrevet Oktober 27, 2011 Skrevet Oktober 27, 2011 Både 184 og 193 og e60 har swirl flaps:(--- I am here: http://maps.google.com/maps?ll=62.859787,7.167099 min M57 184 har ikke swirl flaps, produsert 11/98.
jakobm5 Skrevet Oktober 27, 2011 Skrevet Oktober 27, 2011 Snodig min hadde d.. Og di to neste:( --- I am here: http://maps.google.com/maps?ll=62.859600,7.167025
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå