Gå til innhold

Soting av ruter E46 2002 touring, hvor mange % ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en mørkeblå 320 dat og ønsker å sote vinduene fra B stolpe og bakover, men for at det ikke skal bli stygt eller for mye, noen som vil anbefale en viss prosent på soting? Legg gjerne ved link. Takker alle for svar.

Skrevet
for mye er ikke fint, ville holdt meg til sotingsfirmaets anbefaling, det er regler for sotingsgrad og, og du vil vel neppe måtte flerre sotingen av etter neste EU?

Så lenge man ikke soter på vinduene foran så har det ikke noe med EU kontroll å gjøre, men det er det at det er ikke alle biler soting blir fint på, fargen på bilen har mye å si, og så skal det ikke bli køll svart heller..

Det som er at når du kommer til det firmaet så får du 10 forskjellige prøver og da skal du utifra de bestemme deg, og DET er ikke enkelt når du da holder noen sotede glassplater foran deg og tenker påå hvordan det vil bli på din bil..

Skrevet

enig i det med vinduene foran, men det fins prosenter for gjennomsyn fra side til side, samme med frontrute og bakover til bakrute. sotingfirmaene kan dette, men gjør hva kunden sier uansett.

Skrevet

Mener jeg fikk pris hos Riis bilglass på soting på min E39, fra b stolpe og bak inkl bakrute, tror det var 5000,- eller noe slikt. Da demonterte jeg dørtrekka og fuktsperra selv bak mener jeg. Vil ikke la dem rote med det, da må jeg GARANTERT ta det oppigjen når jeg får igjen bilen likavel.

Jeg tenker og ha den svakeste, bare for og "dempe" innsyn og "belysning" inn i bilen. Bilen min er svart, så tror ikke det tar seg så bra ut med noe mørkere. Muligens jeg skal ha bakruta middels, det som dem mente stort sett alle tar på sideruter. Men har dog ikke sett noen prøver på dette.

Alt bunner vel ut i hvordan du vil ha det selv, vil du ha det svart inni bilen, om du kun vil som meg og dempe litt innsyn, men ikke blokkere om du skjønner.. :)

Skrevet

har også hørt at bakrute er dobbelt så mørk som sideruter for gjennomsyn da frontruta ikke er sota og man ser gjennom bilen så er dette da like mørkt som å se gjennom to halv-sotede sideruter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...