Gå til innhold

03 E39: Hvor finner jeg LWR modulen? (Hjelp!)


Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Når du koder "factory default" med ncs, så kopierer den fila fra bilen og inn på lcm. Bilen har backup av filer til alle moduler, i tilfelle du må bytte en gang, så vet bilen selv hvordan modulen skal være satt opp. Så da blir den nye lcm4 satt opp på samme måte som din gamle, så langt det går. Og så må du eventuelt aktivere xenon og nivåreg. Etterpå. Men det er veldig enkelt. :)

Har selv byttet lcm, i utgangspunktet til ingen nytte (da jeg trodde min var gåen). Min e39 har lcm4 montert fra fabrikk, så jeg fant også en fra e53. :) Etter koding ble alt bra, med en gang var det mye rart. :P

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det høres bra ut. :) 

 

Jepp, jeg har jo som sagt sett nicket ditt over hele internett, og det var faktisk grunnen til at jeg begynte å sjekke hvorvidt lcm iv var en mulighet for meg. :P

 

Bra du fant ut av det til slutt. :) Men du sier til ingen nytte? Den originale modulen fikk du jo ikke kontakt med vel? Så den var vel en anelse defekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kontakt med den orginale LCM4, funket helt fint, men da LWR slutta å virke, fikk jeg ingen feilkoder i det hele tatt, ikke fikk jeg kobla til LWR modulen, siden den ikke var der, og bmw mente bestemt at den var der, så jeg var fryktelig forvirret en periode. Til jeg begynte og ane uråd og forstod mer og mer, lette i evigheter over hele internett, står faen ikke mye om LCM4 noen plass. Enda opp på et tysk forum med google translate, der var det en kar som hadde samme problem som meg.

 

Jeg mistenkte sensor forran, men hadde jo ikke noe og gå etter. Gambla på og kjøpe ny lcm, fant en som hadde et delenummer nyere en min.
Etter denne var kodet og klar, fikk jeg plutselig feilkode på sensor forran. Bytta sensor og alt var fint. Så nå har jeg en ekstra LCM4 liggende... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...