Gå til innhold

Leifs garasje med det rare i, E30 Pickup, e46m3 og masse e36

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en e30 stasjonsvogn som jeg synes er for gale og kaste får å få 1500,- Pga den har M20 som sveiver veldig bra og ny hjulbuer, kanaler osv.

Så må gjøre noe morsomt utav den, prøve å lage en pickup :) Grunnen til at jeg legger den ut her er får at jeg vil ha ideer av dere. kom gjærne med forslag ;)

Planen er å sveise igjen bakdørene og montere mtech2 å få den lakka. Felger og mye senk er også et must.

IMG_0200.jpg

• Svar 217
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hva med å flytte b-stolpen og montere 2-dørs dører? Det hadde passet bedre på en pickup e30.

Ser for meg at det kommer til å ligne en VW caddy med kun 2 korte dører.

Skrevet
Hva med å flytte b-stolpen og montere 2-dørs dører? Det hadde passet bedre på en pickup e30.

Ser for meg at det kommer til å ligne en VW caddy med kun 2 korte dører.

Du sier noe der Yngve, har sett mange på google som har lange coupe dører. å jeg har en coupe jeg kunne laget pickup av også. Men grunnen til det blir pickup av denne er enkelt å greit at det kanalene, å hjulbuene bak er byttet å bilen er norsk, er bare får å gjøre noe med bilen istede får å kaste den. Jeg gidder ikke å flytte b-stolpen, blir aldri bra da skal jeg gjøre alt selv. Desverre.

Skrevet

Spørsmålet kommer da - skal det godkjennes? Hvis nei, så kan du bygge helt sånn du vil selv. Har planlagt pickup E30 en gang i fremtiden jeg også, men ikke turt å legge planene frem for BT før jeg har noe mer konkret å gå på. De vil nok ganske sikkert ha verifisert at forsterkningene du gjør er bra nok fra en fagmann.

Hvis du titter på prototypen som BMW lagde selv i 1986 så var den i samme lengde som E30 sedan og med coupedører om jeg ikke husker feil. På str med en VW Caddy.

Selv liker jeg designet på denne. Fett å satt på custom M3 bredding og kanskje noe annet morsomt.

09.jpg

Skrevet
Spørsmålet kommer da - skal det godkjennes? Hvis nei, så kan du bygge helt sånn du vil selv. Har planlagt pickup E30 en gang i fremtiden jeg også, men ikke turt å legge planene frem for BT før jeg har noe mer konkret å gå på. De vil nok ganske sikkert ha verifisert at forsterkningene du gjør er bra nok fra en fagmann.

Hvis du titter på prototypen som BMW lagde selv i 1986 så var den i samme lengde som E30 sedan og med coupedører om jeg ikke husker feil. På str med en VW Caddy.

Selv liker jeg designet på denne. Fett å satt på custom M3 bredding og kanskje noe annet morsomt.

Har sett på den bilen der jeg også, rå bil :) Men har funnet et problem så langt. Takluka mi går litt lenger bak på taket en b stoloen. Så enten må luka fjernes eller så må b stolpen bli litt lenger/bredere en vanlig. Men går seff ikke ann å rulle takluka bakover inn i taket, men luka skal stå i vippestilling uanz :)

Nei den skal ikke gokjennes, bare for kjekt så kan den brukes av og til med prøveskilt :)

Skrevet

Bruk D-stolpene, flytt dem fram slik at dem står en 40-50cm eller noe bak Bstolpene:) Så bruker du øverste del v bakluka med vinduet mellom de framflytta D-stolpene, og nederste delen blir igjen bak på bilen:) Da har du litt mer lengde på taket, og litt mer plass i bilen:)

Skrevet
Bruk D-stolpene, flytt dem fram slik at dem står en 40-50cm eller noe bak Bstolpene:) Så bruker du øverste del v bakluka med vinduet mellom de framflytta D-stolpene, og nederste delen blir igjen bak på bilen:) Da har du litt mer lengde på taket, og litt mer plass i bilen:)

Bra forslag, men litt for seint :) Men grunnen til at jeg gjør dette er for det er lett om man gjør det på den måten jeg gjør det, gidder ikke å gjøre mer utav det en dette. Sveiser igjen bakdørene. smeller opp en vegg fra en annen pickup bak b stolpen Så har jeg god plass på planet :)

Skrevet

Dette er gøy :lol:

Fikk kjøpt 2 svære alu plater i dag. og sjært til bunnplata. Fikk ikke tatt resten av platene pga alle sagbladene knakk :evil:

Skal å sjære ut veggen på en skoda i morgen vis den ser bra ut å sveise den på her. Skal også å kjøpe låsemakaniskmen til "bakluka" i mogen, så har vi litt å gjøre på søndag også vis formen tilater det :)

Bilde007-4.jpg

Bilde009-1.jpg

Bilde008-1.jpg

Bilde005-1.jpg

Bilde010-1.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...