Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

har for en stund siden blitt frastjålet blinklys grøftelys og vindusviskere fra bilen til dama, i samme slangen ble m frontfangeren totalt ramponert, denne var riktignok langt i fra strøken, men fult mulig og fikse. (noe den ikke er nå)

i alle fall, detta var ikke noe tyveri av sånn karakter at det var noen vits og anmelde dette til politiet, og ikke var det forsikring på bilen heller da den har stått avskilta en stund.

så kommer dilemmaet. jeg jobber da som postmann, så jeg er mye rundt i området der hvor detta skjedde. og plutselig dukka det opp en bil med like blinkers viskere og grøftelys. så for og være sikker kikka jeg nærmere på det ene blinklyset, og dette hadde samme skaden som på dama sin bil, så jeg er derfor 100% sikker på at jeg har funnet igjen delene. karen har også en hel og pen m frontfanger på bilen. så da lurer jeg på hva jeg skal gjøre. har jo lyst og gå inn til karen og slå til han, men dette vil det jo bare bli problemer av. ikke kan jeg bevise noe heller. så kan jeg jo alltids gå og ta tilbake delene og ta front fangeren for tort og svie. lurer derfor på hva andre ville gjort i tilsvarende sak? burde jeg anmeldt han til politiet, er jo nokså sikker på at de ikke bryr seg og henlegger saken, og da kan jeg hvertfall ikke bare ta delene og jeg skulle komme på den tanken igjen.. hmm

Skrevet

Jeg hadde gitt han en sjanse til å ordne opp etter seg. La han vite at du vet... Skrem han, og han bør ordne opp... Ikke synk like lavt som han!

Skrevet

Du kan aldri være 100% sikker. Jeg ble frastjålet en cosworth for noen år siden, og da dukket det "plutselig" opp en masse deler og biler som jeg trodde hadde mine deler på seg, men det stemte aldri.

Ta det som tap, og vær en erfaring rikere.

Skrevet

Er litt enig med 316, men å gi han en sjanse til å ordne opp hjelper nok lite, med mindre du er kjempe stor :P

Det beste er nok som 316 sier å gi han beskjed om at du har "funnet han" og vet hva han har gjort. Gi han muligheten til å skru av alle delene dine når du er der inkl front fanger for han ødela din :)

Skrevet

Kjøp dere deler ett annet sted.

Kjør så og

knus blink/grøftelysa og brekk av pusserne på den bilen. Avslutt det hele med og feste ett slepetau i fronfangeren når du stikker derifra. Husk og huk slepetauet fast i hengerfeste på egen bil før du stikker.

Skrevet

Før man går finner på noe er det et par ting man bør ha i bakhodet.

For det første, om du ikke har anmeldt det - og finner på noe tull, så er det pr definisjon du som blir kjeltringen. Legger du en ufin beskjed i postkassen til vedkommende kan dette bli ansett som trusler, noe som kan bli veldig utrivelig for deg, spesielt siden du jobber som postmann.

For det andre så er det ikke sikkert at vedkommende er kjeltring i det hele tatt. Han eller hun kan ha kjøpt delene av noen andre i god tro, eller rett og slett ha kjøpt bilen med tyvgodset ferdig påmontert. Om du da finner på noen pøbelstreker så gjør du plutselig en helt uskyldig person like frustrert og misfornøyd som deg selv. Just sayin'.

Nå er vel ikke kjeltringer og tjuvradder spesielt kjappe i hodet i utgangspunktet, men om man er så dum at man stjeler en samling med deler fra en bil i nabolaget og deretter setter de på egen bil kort tid etter, så er man vel blant de som presterer å stryke til urinprøven...

Skrevet

Søk opp regnr først å sjekk han ut på facebook. Også tar du med deg en kompis å ringer på, vær saklig å seriøs, gi han sjansen til å skjønne t han har driti seg ut å kan gjøre opp for seg uten represalier...

Vil han ikke det, så venter du til snøen kommer, også finner du en lang solid kjetting eller wire, fest i bakstillinga hans og i et skilt eller lytkestolpe, gjem det og stå klar med kamera når han skal på jobb ;) hvis han ikke angrer da så bør du passe deg :P

Skrevet
Før man går finner på noe er det et par ting man bør ha i bakhodet.

For det første, om du ikke har anmeldt det - og finner på noe tull, så er det pr definisjon du som blir kjeltringen. Legger du en ufin beskjed i postkassen til vedkommende kan dette bli ansett som trusler, noe som kan bli veldig utrivelig for deg, spesielt siden du jobber som postmann.

For det andre så er det ikke sikkert at vedkommende er kjeltring i det hele tatt. Han eller hun kan ha kjøpt delene av noen andre i god tro, eller rett og slett ha kjøpt bilen med tyvgodset ferdig påmontert. Om du da finner på noen pøbelstreker så gjør du plutselig en helt uskyldig person like frustrert og misfornøyd som deg selv. Just sayin'.

Nå er vel ikke kjeltringer og tjuvradder spesielt kjappe i hodet i utgangspunktet, men om man er så dum at man stjeler en samling med deler fra en bil i nabolaget og deretter setter de på egen bil kort tid etter, så er man vel blant de som presterer å stryke til urinprøven...

Hørtes jo nesten ut som en ekte politimann jo :)

Skrevet

Jeg ville vel brukt litt nettverk for å finne ut om dette er tjuvradden, eller om personen har kjøpt delene i god tro som nevnt tidligere!

Banke på døra hans og true tilbake delene kan funke dårlig, da du aaaaldri vet hvem det er som åpner døra for deg. Mange snakker om fysisk str når det kommer til hvem som er skummel, men det er hva som er oppi hue på folk som avgjør det, dette har jeg nært bekjentskap til, hvor den du aldri hadde trodd skulle være farlig er den værste jævelen du helst ikke vil møte. (nei jeg har ikke vært innblandet i det men har noen nære venner som har opplevd litt).

Finner du ikke ut av det ved å høre litt rundt om hva som har skjedd så ta tapet og kjøp noen nye finere deler! ;)

• 3 weeks later...
Skrevet

Ved å konfrontere han, gir du bare han og vennene hans en god latter..

1. Finn ut hvem han er, og litt hvordan type han er. Sjekk hvordan typer han henger med.

Dette kan gi identifikasjoner på om dette er tyven, eller bare en som er helt uskyldig.

2.Hvem sier at man kun kan ta tilbake hva den andre stjal ifra deg? Ta hele bilen og skru av alt som er verdt å ha.

3.Sett slaktet et sted det blir funnet, og la han bæde på det.

Personlig så hater jeg folk som stjeler. De kan faenmeg jobbe for tingene de også, og prøve å sette seg i offerets situasjon.

Skrevet

2.Hvem sier at man kun kan ta tilbake hva den andre stjal ifra deg? Ta hele bilen og skru av alt som er verdt å ha.

For da er han jo ikke noe bedre selv. :roll:#-o

Skrevet

Er det noen serienumre eller andre måter å bevise at det er dine deler på? Selvtektsmetoden har jeg svært lite tro på, dette kan fort bære galt av sted.

Skrevet

Du vil jo antakelig se det på trynet til karen når du og en kompis dukker opp på døra hans. Han vil jo reagere annerledes om han har kjøpt delene i god tro, enn om han har vært å rappa de sjøl. Det er jo ikke snakk om all verden med penger, men jeg skjønner godt at du blir irritert, oppgitt og frustrert.. Gjerne litt forbanna selv. Angående dette med fysisk størrelse, så er jeg enig i at en svært jævel på 2x2 meter er skumlere enn en liten tass, men det er nå veldig ofte at jo mindre, jo større temprament, kjenner godt til dette selv, da jeg ikke er en av de største du finner:P Uansett, så kan det jo være greit å ta en nærmere titt på delene, for å være sikker på at det er dine, og da heller ta det opp med han på en saklig måte, så langt det evt går;)

Skrevet

For da er han jo ikke noe bedre selv. :roll:#-o

Nevn en god grunn til å "være bedre selv" i dette tilfellet. Blod for blod, og tann for tann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...