Gå til innhold

Tyveri Dilemma

Spiff
 Share

Anbefalte innlegg

En grunn til og gå den "lovlige" veien ved tyverier og lignende er vel i grunn bare at det kreves at forholdet er politi anmeldt dersom eventuell forsikring skal benyttes.

Ellers er det igrunn waste of time og anmelde. Personlig gjøres slikt opp i ettertid da det er minst innlysende for motpart at lynet skulle kunne slå ned.

Livet er for kort til at man skal la andre mennesker kødde til livet, for så og tro at det at ting blir bra til slutt bare man går den lovlige veien. Da er man faen meg naiv dersom man lever slik..

Bøy ett hår på meg, mine og mitt, og du har ett potensielt kommende problem så lenge du lever inntil det smeller.

Har noen år på nakken, og beklageligvis noen få uheldige opplevelser gjennom livet hva angår kriminelle angrep mot meg selv/venner, og noen ble tatt den lovlige veien, med det resultat at ting ble dekket via forsikringsselskap, men aldri avsluttet med noen form for oppklaring/straffereaksjoner annet enn avhør av navngitte personer.

Nei.. Loven funker ikke helt som den var ment og funke dessverre.

Legge til at dette er kun min personlige erfaring/oppfattning av virkelighetens liv, og IKKE ment som oppfordring til sivil ulydighet og andre ulovlige handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er for kort til at man skal la andre mennesker kødde til livet, for så og tro at det at ting blir bra til slutt bare man går den lovlige veien. Da er man faen meg naiv dersom man lever slik..

Livet kan fort bli kort hvis det er rette vedkommede som åpner døra når man banker på for å konfrontere dem med saken.

Tror jeg hadde satset på å ringe vedkommede og spurt hvor han hadde fått delene fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan aldri være 100% sikker. Jeg ble frastjålet en cosworth for noen år siden, og da dukket det "plutselig" opp en masse deler og biler som jeg trodde hadde mine deler på seg, men det stemte aldri.

Ta det som tap, og vær en erfaring rikere.

Hvis du leser innlegget hans litt grundigere, så står det at han sjekket opp blinklys nærmere for å se etter en skade han visste var der! :wink:

Dette er alltid en smart ting å gjøre siden eier ofte vet om en eller annen liten detalj som skiller seg ut.

Når noe slikt skjer, bør man alltid anmelde, uansett om man vet at politiet henlegger saken (ja jeg vet det er kjiipt). For hvis man i etterkant kommer over delene, slik som i dette tilfellet, så er det større sannsynlighet for at politiet beveger på ræva når de allerede har fått inn en anmeldelse på det!

Hvis man allikevel ikke får hjelp av "onkel" (veldig sannsynlig :evil: ), så gjør som noen andre nevnte her; konfrontèr vedkommende og gi denne en sjanse til å gjøre opp for seg!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke gjort noe særlig mer med saken, anser delene som tapt da jeg ikke har lyst og "stjele" deler fra andres biler. men har prata med ungdommer i nærmiljøet der han bor som kan bekrefte at han er typen til det.. jaja, kansje bare ta de innkasso breva han får og kaste de? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen:

Hei splff.

I henhold til loven har du ingen bevis med mindre du har vitner på ripen i lykteglasset.

Jeg tror nok jeg er enig i de som sier nye deler.

Mange snakker om fysisk st
Hm har du møtt meg? Neida jeg er en harmløs skribent men det var en så opplagt sjanse til å tøffe seg :lol:

Jeg er også en av de som mener at den videre løsningen din bør du ikke legge ut her :D

Men at du gir deg til kjenne, nei! La han heller i det stille fortså hva som har skjedd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den perfekte hevn er følgende: Ta 5 bokser med fugeskum, helst de du får kjøpt hos trelastforhandleren, men europris funker også. Teip de sammen og sett sprenglegemet fra en thunderking eller tilsvarende med lang lunte i midten, knus den minste ruta på bilen, tenn på fugeskum bomben og hiv den inn i forsetet. Da får han kjapt andre ting og tenke på. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...