Larsinnj Skrevet November 2, 2011 Share Skrevet November 2, 2011 Du har ikke plass til 10.5 bak.... Og selv om du kjøper ny ytterring så endrer du ikke innpresset. Innpresset er målet fra senter på felgen til flaten som legger seg mot navet. Jaa, vet jo "hvor" innpresset er. Hvis jeg kjøper en ytterring som er 1" breiere enn jeg har nå flytter jeg jo senteret på felgen med 1" og. Da vil jo ETen endre seg. Når jeg kun bytter ytterring blir det ikke noe forskjell innover i hjulbua, så der er det jo plass. Og jeg er rimelig sikker på at jeg har plass til en ekstra tomme ut mot hjulbuen. Det blir dekkstrekk, så det skal gå. Den kanten inni der er valset inn og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet November 2, 2011 Share Skrevet November 2, 2011 har 18 på min syns ikke de mått vært mindre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet November 3, 2011 Share Skrevet November 3, 2011 Du har ikke plass til 10.5 bak.... Og selv om du kjøper ny ytterring så endrer du ikke innpresset. Innpresset er målet fra senter på felgen til flaten som legger seg mot navet. Jaa, vet jo "hvor" innpresset er. Hvis jeg kjøper en ytterring som er 1" breiere enn jeg har nå flytter jeg jo senteret på felgen med 1" og. Da vil jo ETen endre seg. Når jeg kun bytter ytterring blir det ikke noe forskjell innover i hjulbua, så der er det jo plass. Og jeg er rimelig sikker på at jeg har plass til en ekstra tomme ut mot hjulbuen. Det blir dekkstrekk, så det skal gå. Den kanten inni der er valset inn og. Senteret på felgen er festet på inner ringen, så lenge du ikke bytter inner ring så endrer du ikke innpresset. Du vil fortsatt ha 10.5" ET19, noe som ikke går bak på en E30M3 uten at skjermen er valset til du ser det utenpå bilen. Dette vet jeg for jeg har prøvd 10.5"x18 Schmidt PC line på min, og da tok inner ringen borti bærearmen bak og ytter kanten var utenfor bakskjermen. Har bilder av dette, men kommer ikke innpå Photobucket på jobb. Så på en orginal umodifisert E30M3 går ikke dette. De felgene hadde 235/35-18. Mine bak felger er bare 9.5" de også, ET21. Med 10mm spacer på de så var jeg oppe i innerskjermen å hentet understells masse (valsa inner kant). Så jeg dreide av 1mm på spaceren, og etter det så har det gått fint. Dvs at hvis jeg skulle hatt 9.5" bakfelg som skulle stå akuratt slik den står nå, måtte jeg hatt 9.5" ET12. (21-9=12) Men, det jeg også kan gjøre er å "bare" kjøpe to nye ytter ringer som er 0.5" breiere og ta vekk spaceren. Da har man 10" ET21, det går helt fint. Hamann felgene jeg hadde var 10" ET20, og de var oppi å hentet understells masse av og til før jeg byttet til poly foringer. Selvsakt har jo selve oppbyggningen av felgen noe å si i denne sammenheng. Jeg mistenker at en 10" Mito felg er litt breie fra kant til kant enn en 10" Hamann. Dirtydicky har f.eks 11" bak og 9" forran, tror det var 11"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet November 3, 2011 Share Skrevet November 3, 2011 Nja vi kan jo alltids skryte og si det er riktig Larsen. Men de er nok bare 10" bak med 265/30/ 18" og 8.5" fremme med 215/35/18" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet November 3, 2011 Share Skrevet November 3, 2011 Aha, på Felgen-Garage sin side med bilen din står det 9x18ET32 og 10.5x18ET13? Men regner med du har sjekka det etter du fikk bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HypeTraxX Skrevet November 3, 2011 Share Skrevet November 3, 2011 På denne replikaen jeg har står det på 8,5 x 17" foran som er spacet ut 5mm og 10 x 17" bak. Det går akkurat kant i kant. Kun 40 senk bak! Ikke peneste bilen eller felger, men det fyller fint! Hehe Ps. Alt på bildet er tilsalgs! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet November 3, 2011 Share Skrevet November 3, 2011 Mye mulig du har rett Larsen, men jeg bare får ikke det til å gå opp i hodet mitt. Altså, der man deler mine felger ligger senteret bakerst, innerringen og ytterringen ytterst. Når man bytter ytterring vil man ikke endre avstand fra anleggsflaten og midten av felgen, men når man har en ytterring som er 1" breiere er jo ikke det "gamle midten" av felgen noe å bry seg om lenger. Når hele felgen plutselig er 1" breiere vil man jo få ett nytt senter av felgene og dermed vil også ETen endre seg. Klarer ikke å få det til å gå opp på noe annet vis! Hvis jeg har på 1" breiere ytterring vil jo ikke noe fra navet og innover endre seg, så det skal jo bli likedan som i dag, altså det går. Eneste som vil skje er jo at ytterringen bygger 1" mer ut, og etter mine mål mener jeg det skal være plass til. Jeg har tenkt til å kjøre 225 på 10.5" felg, pluss at jeg "kun" har 17" så det vil bli litt mer plass likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet November 3, 2011 Share Skrevet November 3, 2011 Aha, på Felgen-Garage sin side med bilen din står det 9x18ET32 og 10.5x18ET13? Men regner med du har sjekka det etter du fikk bilen har ikke sjekka bare det tore sa så ja kan jo være du har rett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet November 3, 2011 Share Skrevet November 3, 2011 Mye mulig du har rett Larsen, men jeg bare får ikke det til å gå opp i hodet mitt. Altså, der man deler mine felger ligger senteret bakerst, innerringen og ytterringen ytterst. Når man bytter ytterring vil man ikke endre avstand fra anleggsflaten og midten av felgen, men når man har en ytterring som er 1" breiere er jo ikke det "gamle midten" av felgen noe å bry seg om lenger. Når hele felgen plutselig er 1" breiere vil man jo få ett nytt senter av felgene og dermed vil også ETen endre seg. Klarer ikke å få det til å gå opp på noe annet vis! Hvis jeg har på 1" breiere ytterring vil jo ikke noe fra navet og innover endre seg, så det skal jo bli likedan som i dag, altså det går. Eneste som vil skje er jo at ytterringen bygger 1" mer ut, og etter mine mål mener jeg det skal være plass til. Jeg har tenkt til å kjøre 225 på 10.5" felg, pluss at jeg "kun" har 17" så det vil bli litt mer plass likevel. Nå må jeg gå tilbake på hele greiene her! Det du skriver der høres jo aldeles veldig rett ut! Det har ikke streifet meg en gang at når du setter på breiere kant så endrer du senter linjen også. Jeg som trodde jeg endelig hadde funnet ut av dette med innpress og bredde, så er jeg tilbake til square one igjen Slik jeg tenkte var jo at jeg har 9.5" ET21, og setter på 0.5" så blir det 10". Men inner delen av felgen står jo fortsatt på samme plass, så da tenkte jeg at man har jo ET21 fortsatt. Hmmmmmm, her blir det tenking! Men jeg står fortsatt på det at 10.5" ikke går bak uten at du kan risikere å deise kanten på felgen i sjermkanten og ødlegge den. 225 dekk på 10.5" hadde jeg ikke satsa på. Jeg har kjørt bak min egen bil med 225 dekk bak, det ser jo helt idiotisk ut med så smale dekk bak hehe! Mye penere med 245. Jeg hadde 245/35-17 på 10", det var pen strekk da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet November 12, 2011 Share Skrevet November 12, 2011 Ja, jeg mener det der skal stemme! Husker ikke hvilken et det er bak på Hartge-felgene, men fikk låne en Breyton-felg av Rogern her inne. De er 10x17 et11. Får se om de passer. Skal jo av med en felg bak på M3n, så får til å måle innpresset på dem. Mener det skal være et19. Får se hvordan de passer i hjulbuen, og om det eventuelt er plass til mer! Som du ser på bildet her, er det plass til å ha felgen ganske mye mer ut i hjulbuen. Jeg synes forøvrig det strekket der er perfekt! Håper jeg får tid til å prøve dette i morgen. Bilder kommer når det er prøvd vertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet November 12, 2011 Share Skrevet November 12, 2011 Er det 10" på bilde over her? Ser at hjulbuen din er valset så mye at man ser det på utsiden, det er ikke utenkelig at du kan ha 10.5" da nei Min er kun kanten inni hjulbuen valset flat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet November 12, 2011 Share Skrevet November 12, 2011 Er 9,5 på bildet Er bildet som lyver. Er kun valsen inn kanten hos meg og. M3 passer ikke med hjælvalsa hjulbuer synes jeg! Skal mulig kjøre den ut en tur i dag eller i morgen. Kan prøve å få tatt bedre bilder om hvordan det ser ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet November 12, 2011 Share Skrevet November 12, 2011 Sånn ser min ut med 9.5x18 ET21 uten spacer bak. Måtte space ut 9mm for at det skulle se vettig ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet November 12, 2011 Share Skrevet November 12, 2011 Mener det stikker litt lenger inn hos men det kan være for at jeg har 17". Prøvde på de Breyton-felgene ista. Det passa vertfall ikke! Har ikke bilder av min, men tjuvlåner Rogern sine bilder bak på hans E34. Var like ille, om ikke værre på M3'n.. Målte meg fram til at de er 10x17 et11. Spørs om jeg bare må bite i det sure eplet å gå for ytterringer som er "bare" 0,5" breiere likevel.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfvvs Skrevet November 12, 2011 Share Skrevet November 12, 2011 18" passer definitivt best på e30 m3. Har hatt 8.5 og 9.5 17" på min tidligere og for å få hjulene til å passe fint i hjulbuene så måtte jeg ha den såpass lav at undersiden av bilen subbet bare veien krummet litt, så det er ikke å anbefale. Med 18" passer hjulene fint inni hjulbuene, man har akkurat passe lite med gummi på dekkene(8 og 9") og det er veldig kjørbart. 17" passer best på standard e30 men er det ikke laget fremskjermer til evo modellen for dei som vil ha 18" på? jeg har noen 9 og 10 x 17 rh felger ( ligner på porsche cup ) til mitt m3 cab projekt som skulle sitte nice på den. men smaken er som baken... delt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå