OLEZZ Skrevet November 4, 2011 Share Skrevet November 4, 2011 Kom innom Bavaria på Økern. koster, men verdt det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 4, 2011 Share Skrevet November 4, 2011 Kom innom Bavaria på Økern. koster, men verdt det. Hvorfor er det verdt å betale mer og hva ekstra er det som gjøres hos Bavaria kontra f.eks Svein Jensen Bilverksted eller Alf Lie Motor..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcRichard Skrevet November 4, 2011 Share Skrevet November 4, 2011 Kom innom Bavaria på Økern. koster, men verdt det. Hvorfor er det verdt å betale mer og hva ekstra er det som gjøres hos Bavaria kontra f.eks Svein Jensen Bilverksted eller Alf Lie Motor..? De har kunnskap og erfaring med merke, det har faktisk en betydning for arbeidet og merknader på PKK og spesielt service. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet November 4, 2011 Share Skrevet November 4, 2011 Det er det ingen tvil om. I tillegg så ser det bedre ut med Bavaria stempel i serviceheftet, i forhold til Svein Jensen (no offence) mtp videresalg osv. Spesielt dersom det er en nyere bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gurken Skrevet November 4, 2011 Share Skrevet November 4, 2011 Det vil ikke jeg si, vi har hatt MANGE e60/1 med nesten tett luftfilter og bilen var gått 80/90 000km0. For org verkstedene ser ikke på noen ting som de ikke får bet får. Det er jo forskjeld på om en bil går i byen eller på støvete grusveier. Jeg har akuratt kjøp med en E61 som har alle servicer på bmw og det var oxo tett, og den var gått 100 000km. Det er jo ikke rart med mengde med turbo ras med sånne filtere. Dette gjelder de fleste org verksteder med div merker, har mange tilfeller med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 4, 2011 Share Skrevet November 4, 2011 Det ser kanskje bedre ut med Bavaria i stempelet, men jeg lurer fortsatt på hva Bavaria gjør som er annerledes enn f.eks Svein Jensen bilverksted og Alf Lie Motor. Gurken har nok allerede konkludert med hva som er riktig i mange tilfeller. Jeg vil faktisk tørre og påstå at entusiastmennesmer ofte har like god eller bedre og mer utdypende kunnskap om bilmodellen enn det et merkeverksted har som i de aller fleste tilfellene kun er ute etter å suge ut mest mulig penger og dertil gi minst mulig for pengene. Jeg stiller derfor spørsmålet på nytt. Hva er det Bavaria Oslo gjør annerledes og som er bedre enn Svein Jensen bilverksted og Alf Lie Motor som forsvarer den enorme merprisen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcRichard Skrevet November 4, 2011 Share Skrevet November 4, 2011 Ikke misforstå, jeg sier ikke at du (som kanskje jobber/eier verkstedet?) ikke kjenner BMW eller andre bilmerker godt, men ofte så har ikke merkeverkstedene null kunnskap og erfaring med de forskjellige bilmerkene. Det vil kanskje bety at jobben ikke blir utført riktig. Har man råd til en BMW bør man også ha råd til å vedlikeholde en såpass luksuriøs bil. Å velge hvor man skal ta service ut i fra pris er TULL! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet November 4, 2011 Share Skrevet November 4, 2011 Det ser kanskje bedre ut med Bavaria i stempelet, men jeg lurer fortsatt på hva Bavaria gjør som er annerledes enn f.eks Svein Jensen bilverksted og Alf Lie Motor. Gurken har nok allerede konkludert med hva som er riktig i mange tilfeller. Jeg vil faktisk tørre og påstå at entusiastmennesmer ofte har like god eller bedre og mer utdypende kunnskap om bilmodellen enn det et merkeverksted har som i de aller fleste tilfellene kun er ute etter å suge ut mest mulig penger og dertil gi minst mulig for pengene. Jeg stiller derfor spørsmålet på nytt. Hva er det Bavaria Oslo gjør annerledes og som er bedre enn Svein Jensen bilverksted og Alf Lie Motor som forsvarer den enorme merprisen? Ok. Har du jobbet på et verksted før? For meg så virker det ikke slik. De som jobber på Bavaria har veldig ofte entusiasme for merket. I tillegg har de veldig ofte peiling på hva de skal se etter på de forskjellige bilene, for ja: service er ikke bare å skifte olje osv. Man tar en ekstra kikk på bilen, for å evt informere kunden dersom det skulle være mangler på bilen. Ikke nok med det: De har avansert diagnose verktøy til ett spesielt bilmerke, som ofte blir brukt på en service. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 4, 2011 Share Skrevet November 4, 2011 Nei, jeg jobber ikke på et bilverksted, men jeg kjenner flere mekanikere som jobber med blant annet BMW og Renault. Jeg forstår fortsatt ikke hva som er mer verdt ved å ha service hos Bavaria. Her anbefaler du å ikke bruke verksteder som de ovennevnte, men jeg kan ikke se hva som fortsatt er unikt ved å bruke Bavaria. De begge verkstedene har riktige testere for bilen og går over bilen på samme måte som Bavaria. Ergo leverer de samme tjeneste, men til totalt forskjellige priser. Jeg er forøvrig rimelig sikker på at Bavaria ikke smører opp dørene og tar en generell overgang med enkle justeringer og utbedringer som en ekstraservice uten å ta betalt slik som f.eks Alf Lie Motor gjør ved sine servicer. Dette er ting som ikke koster noe, men som skaper et lojalt og godt kundeforhold. Det lille ekstra har jeg enda til gode å få de gangene jeg har hatt noe med Bavaria å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet November 4, 2011 Forfatter Share Skrevet November 4, 2011 Man kan fortsatt ikke ta pkk hos alf, eller? Jeg ser personlig ingen god grunn til å gå for merkeforhandler så lenge de har tilgang på samme utstyr Sent from my Sensation using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 4, 2011 Share Skrevet November 4, 2011 De tar ikke kontrollen selv, men er vel så vidt jeg vet behjelpelig med å få bilen kontrollert via partnere eller liknende. Ring Ole Martin og hør.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet November 4, 2011 Share Skrevet November 4, 2011 Nei, jeg jobber ikke på et bilverksted, men jeg kjenner flere mekanikere som jobber med blant annet BMW og Renault. Jeg forstår fortsatt ikke hva som er mer verdt ved å ha service hos Bavaria. Her anbefaler du å ikke bruke verksteder som de ovennevnte, men jeg kan ikke se hva som fortsatt er unikt ved å bruke Bavaria. De begge verkstedene har riktige testere for bilen og går over bilen på samme måte som Bavaria. Ergo leverer de samme tjeneste, men til totalt forskjellige priser.Jeg er forøvrig rimelig sikker på at Bavaria ikke smører opp dørene og tar en generell overgang med enkle justeringer og utbedringer som en ekstraservice uten å ta betalt slik som f.eks Alf Lie Motor gjør ved sine servicer. Dette er ting som ikke koster noe, men som skaper et lojalt og godt kundeforhold. Det lille ekstra har jeg enda til gode å få de gangene jeg har hatt noe med Bavaria å gjøre. Jeg jobber på bavaria, og vet hva vi gjør og ikke, og hva som blir tatt betalt for. Man følger et gitt serviceskjema, og da blir det meste kontrollert. Man smører opp dører og hengsler (spesielt på vinterstid). Ang testere så har ikke "ikke-merkeverksted" samme system som på et merkeverksted. En tester er ikke bare en tester. Det sier seg litt selv at man får høyere kompetanse på et slik verksted når det er samkjørt med tyskland og sverige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
terfre Skrevet November 4, 2011 Share Skrevet November 4, 2011 Ville vurdert f.eks Bilxtra verksted. Seriøse go godkjente verksteder til fornuftige priser. De følger også serviceskjema til merkeverkstedene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcRichard Skrevet November 5, 2011 Share Skrevet November 5, 2011 Nei, jeg jobber ikke på et bilverksted, men jeg kjenner flere mekanikere som jobber med blant annet BMW og Renault. Jeg forstår fortsatt ikke hva som er mer verdt ved å ha service hos Bavaria. Her anbefaler du å ikke bruke verksteder som de ovennevnte, men jeg kan ikke se hva som fortsatt er unikt ved å bruke Bavaria. De begge verkstedene har riktige testere for bilen og går over bilen på samme måte som Bavaria. Ergo leverer de samme tjeneste, men til totalt forskjellige priser.Jeg er forøvrig rimelig sikker på at Bavaria ikke smører opp dørene og tar en generell overgang med enkle justeringer og utbedringer som en ekstraservice uten å ta betalt slik som f.eks Alf Lie Motor gjør ved sine servicer. Dette er ting som ikke koster noe, men som skaper et lojalt og godt kundeforhold. Det lille ekstra har jeg enda til gode å få de gangene jeg har hatt noe med Bavaria å gjøre. Jeg jobber på bavaria, og vet hva vi gjør og ikke, og hva som blir tatt betalt for. Man følger et gitt serviceskjema, og da blir det meste kontrollert. Man smører opp dører og hengsler (spesielt på vinterstid). Ang testere så har ikke "ikke-merkeverksted" samme system som på et merkeverksted. En tester er ikke bare en tester. Det sier seg litt selv at man får høyere kompetanse på et slik verksted når det er samkjørt med tyskland og sverige. Som sagt, en tester er ikke bare en tester. ''Ikke merkeverkstedene'' har ikke mulighet til å oppdatere styreenheter eller utføre aksjoner. Merkeverkstedene har kunnskap om hva som er vanlige feil på de forskjellige biltypene. Det kan være feil som er vanskelige å finne, eller litt ''gjemt''. Det sier seg selv at merkeverkstedene er best på sitt merke. Dette gjelder selvfølgelige ikke alle verkstedene, det finnes unntak der noen kan være sløve med å utføre rutiner osv. Det kan også være at et ''ikke merkeverksted'' er flink med forskjellige merker. Men i de fleste tilfeller er det ikke slik. Jeg jobber selv som bilmekaniker på et merkeverksted ( Mercedes Benz ), der må vi være veldig nøye med rutiner, følge serviceskjema til punkt og prikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet November 5, 2011 Share Skrevet November 5, 2011 Jeg har ikke noe ny bil å kommer ikke til å ha det på lenge.. Men har jobbet hos merkeforhandler og verksteder som tar alle merker. Å si at alle meknikerene på merkeverkstedet er seriøse og flinke blir vel litt feil å si, det har som regel ikke noe med merkeverksted eller ikke å gjøre! Du vil alltid kunne finne mekanikere som finner feil som ikke er reelle og som kanskje ikke finner faktiske feil, merkeverksted eller ikke. Men noen ikke-merkeverksteder består av folk som kan veldig lite om veldig mye, i stedet for veldig mye om veldig lite. Jeg for min del hadde gått etter pris, men ikke pris alene. Om det skulle være en ørliten slakk i ei bærekule som blir oversett merker man det før eller siden uansett, når det blir verre. Var litt borti en e36 m3 med k-sport understell en gang. Den hadde vært hos alf lie flere ganger for ulyder i forstilling. Løfta den opp på bukken og snudde på hjulet og konstaterte defekt topplager, så vanskelig var det. Mekanikeren hos alf lie kan ikke ha vært særlig våken!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå