Gunnar Skrevet November 2, 2011 Share Skrevet November 2, 2011 Trenger en stor skaphenger til helgen om 1,5 uke (11-13. nov.). Noen som har en til leie, eller vet om en? Skal brukes til flyttelass. Har evt. varehenger i bytte om noen trenger det i stedet. Eeeventuelt høye karmer eller grind til lang type Tysse boggihenger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet November 2, 2011 Share Skrevet November 2, 2011 Det er da mange bensinstasjoner som leier ut store skaphengere, ikke så gale pris heller egentlig. Men er kansje lurt å bestille litt i forveien når du skal låne hele helgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 2, 2011 Forfatter Share Skrevet November 2, 2011 Syns bare de har sånne små jallahengere? Kan jo hende det er noen som har en stor boggi med kapell, men syns det pleier være enakslede de har rundt forbi. Kunne godt vært en sånn gigantisk US style henger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet November 2, 2011 Share Skrevet November 2, 2011 Syns bare de har sånne små jallahengere? Utleiehengere har ofte begrenset totalvekt og/eller størrelse for at de skal kunne trekkes med vanlig B-førerkort. Noen av de større er faktisk Statoils flyttehengere: Med en lasteromslengde på 366cm begynner det å nærme seg brukbar størrelse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet November 2, 2011 Share Skrevet November 2, 2011 Sist jeg flyttet, leide jeg henger på Esso. Dette var da en nokså stor boggi henger. Den var ihvertfall mye større en Blazeren min (hadde sannsynligvis ikke lov til å dra den). Fikk plass til hele flyttelasset i en tur, og prisen kom vel på 8-900,- for 3 døgn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet November 2, 2011 Share Skrevet November 2, 2011 Lite tips: Avhengig av hvem som skal kjøre den, og det kanskje er noe usikkerhet rundt førerkort, så kan man enkelt finne ut svaret her når man først har et tilhengerskilt å teste med: http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+ ... kalkulator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 2, 2011 Forfatter Share Skrevet November 2, 2011 Kalkulatoren er veldig kjekk ja, også når en skal handle bil og er opptatt av hengervekt. Men har BE og mulighet for å låne en SRT-10 til trekkbil hvis det blir nødvendig. Den setter fart på kloden når foten treffer gulvet, så trenger bare stor nok henger. men får jeg ikke tak i stor nok blir det en Transporter, og da er max 2200kg (med 82hk!!!). Den på 3,66 hos Statoil har for lite lastevekt. Har kjørt flere flyttelass med varehengeren min, og den pleier ha like mye på som flyttehengeren til Statoil tar, og det er ikke i nærheten like høy lasting. Har 50 mil å kjøre hver vei, så hadde vært greit å få med mest mulig. Men får ta en runde på bensinstasjonene her og se. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet November 3, 2011 Share Skrevet November 3, 2011 http://www.tilhenger.com/?cat=utleie&pa ... ie_korttid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 3, 2011 Forfatter Share Skrevet November 3, 2011 http://www.tilhenger.com/?cat=utleie&page=utleie_korttid takk for tipset, men har sjekka de. Bare mikrohengere. Er bare sånn ikeasize der.. Sent from my mobile phone using Tapatalk forum app Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 4, 2011 Share Skrevet November 4, 2011 Hadde du bodd i Ålesund kunne du lånt sprinteren min:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet November 4, 2011 Share Skrevet November 4, 2011 Bmwccn Rogalandsavdelingen har jo en skaphenger,vet ikke om den er stor nok men ta en tlf http://www.bmwccnr.com/index.php?option ... ead,3,4569 Her er bilde av den aktuelle http://www.bmwccnr.com/index.php?option ... ead,2,5699 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Random Hero Skrevet November 4, 2011 Share Skrevet November 4, 2011 www.ps-selskapsutleie.no/ Holder til på Randaberg. Har lånt stor skap henger av dem tidligere. Tror ikke alt av hengere sto på lista på nettet, så ring å hør med dem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet November 6, 2011 Share Skrevet November 6, 2011 får jeg ikke tak i stor nok blir det en Transporter, og da er max 2200kg (med 82hk!!!). Den på 3,66 hos Statoil har for lite lastevekt. Har kjørt flere flyttelass med varehengeren min, og den pleier ha like mye på som flyttehengeren til Statoil tar, og det er ikke i nærheten like høy lasting. Har 50 mil å kjøre hver vei, så hadde vært greit å få med mest mulig. Her er noen som leier ut skaphenger i Rogaland med totalvekt 2700 kilo: Link Men volummessig er den mindre enn Statoilhengeren, og da blir det fort fullt. Basert på egen erfaring med å frakte flyttelass 500 km hver veg, anbefaler jeg å bruke en kassebil med en skaphenger bak. Hvis man laster tunge ting som bøker, servise etc. i bilen og de store og volumslukende tingene i tilhengeren, får man med seg svært mye i to vendinger - selv om tilhengeren ikke er sertifisert for mer enn 1000 kilo nyttelast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 8, 2011 Forfatter Share Skrevet November 8, 2011 Er ikke medl i ccn, og tror ikke den er stor heller. Den iforwilliamsen der er en god henger. Har kjørt en del med en slik, bare i høy utgave, med mye vekt i. Har leita på Finn mange ganger tidligere, uten å finne noe, men den er litt liten med kun 8m2. Statoil Forus hadde 9,5 kubikk som jeg egentlig hadde booka, men den hadde bare 750kg nyttelast. Fant en på ca 10m2 i dag med 1500kg nyttelast, så nå er den booka, men tar fortsatt imot tips om enda større. er vel oppe i ca 15m2 nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet November 9, 2011 Share Skrevet November 9, 2011 Men har BE og mulighet for å låne en SRT-10 til trekkbil hvis det blir nødvendig. husk at veldig mange SRT-10 er regget som lastebiler. (C1 førerkort) uten at eierne nødvendigvis har fått det med seg. så det bør du sjekke før du kjører vet om en som hadde en Dodge i 3 år. og fant ut han ikke hadde lov og kjøre bilen da han skulle til svinesund og handle og måtte betale for stor bil i bommen. han ble overrasket. sjekket vognkortet. og dro hjem og la ut bilen på finn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå