Gå til innhold

Noen som vet om en stor skaphenger i Stavanger-området?

Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Trenger en stor skaphenger til helgen om 1,5 uke (11-13. nov.). Noen som har en til leie, eller vet om en?

Skal brukes til flyttelass. Har evt. varehenger i bytte om noen trenger det i stedet. ;)

Eeeventuelt høye karmer eller grind til lang type Tysse boggihenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg flyttet, leide jeg henger på Esso. Dette var da en nokså stor boggi henger.

Den var ihvertfall mye større en Blazeren min (hadde sannsynligvis ikke lov til å dra den).

Fikk plass til hele flyttelasset i en tur, og prisen kom vel på 8-900,- for 3 døgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalkulatoren er veldig kjekk ja, også når en skal handle bil og er opptatt av hengervekt. :) Men har BE og mulighet for å låne en SRT-10 til trekkbil hvis det blir nødvendig. Den setter fart på kloden når foten treffer gulvet, så trenger bare stor nok henger. ;) men får jeg ikke tak i stor nok blir det en Transporter, og da er max 2200kg (med 82hk!!!). Den på 3,66 hos Statoil har for lite lastevekt. Har kjørt flere flyttelass med varehengeren min, og den pleier ha like mye på som flyttehengeren til Statoil tar, og det er ikke i nærheten like høy lasting. Har 50 mil å kjøre hver vei, så hadde vært greit å få med mest mulig. Men får ta en runde på bensinstasjonene her og se. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får jeg ikke tak i stor nok blir det en Transporter, og da er max 2200kg (med 82hk!!!). Den på 3,66 hos Statoil har for lite lastevekt. Har kjørt flere flyttelass med varehengeren min, og den pleier ha like mye på som flyttehengeren til Statoil tar, og det er ikke i nærheten like høy lasting. Har 50 mil å kjøre hver vei, så hadde vært greit å få med mest mulig.

Her er noen som leier ut skaphenger i Rogaland med totalvekt 2700 kilo: Link

Men volummessig er den mindre enn Statoilhengeren, og da blir det fort fullt.

Basert på egen erfaring med å frakte flyttelass 500 km hver veg, anbefaler jeg å bruke en kassebil med en skaphenger bak. Hvis man laster tunge ting som bøker, servise etc. i bilen og de store og volumslukende tingene i tilhengeren, får man med seg svært mye i to vendinger - selv om tilhengeren ikke er sertifisert for mer enn 1000 kilo nyttelast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke medl i ccn, og tror ikke den er stor heller.

Den iforwilliamsen der er en god henger. Har kjørt en del med en slik, bare i høy utgave, med mye vekt i. Har leita på Finn mange ganger tidligere, uten å finne noe, men den er litt liten med kun 8m2. Statoil Forus hadde 9,5 kubikk som jeg egentlig hadde booka, men den hadde bare 750kg nyttelast. Fant en på ca 10m2 i dag med 1500kg nyttelast, så nå er den booka, men tar fortsatt imot tips om enda større. ;) er vel oppe i ca 15m2 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har BE og mulighet for å låne en SRT-10 til trekkbil hvis det blir nødvendig.

husk at veldig mange SRT-10 er regget som lastebiler. (C1 førerkort) uten at eierne nødvendigvis har fått det med seg. så det bør du sjekke før du kjører ;)

vet om en som hadde en Dodge i 3 år. og fant ut han ikke hadde lov og kjøre bilen da han skulle til svinesund og handle og måtte betale for stor bil i bommen.

han ble overrasket. sjekket vognkortet. og dro hjem og la ut bilen på finn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...