Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen! Jeg har "arvet" en BMW 316I 2002 modell! Den har bare gått 80 000 km og er STRØKEN! Siden den var en rar type arv så fikk jeg den kjempe billig! Jeg vil ikke selge den :-) Det er 1.8 liters motor med med 116 hk... Og det er der problemet sitter! Bilen har cruisekontroll og multifunksjons ratt og er kjempe god å kjøre, kanskje litt for breie dekk så den sporer litt men er ikke lille! Den har originale BMW M felger. MEN problemet mitt er at jeg vil piffe den opp litt! Er dette mulig? Jeg har hørt at det er ikke så lett å gjøre gjøre noe med 1.6 liters motoren men dette er jo en 1.8! Hvilke muligheter har jeg?

Turbo?

Chipping?

Supercharger?

Fordi dette i utgangspunktet er en så dyr bil så vil jeg egentlig ha det meste lovlig! Sånn at den dagen uhellet er ute og jeg kanskje krasjer eller noe så er ikke bilen ulovlig chippet så jeg får regress på forsikringen...! Er det noen mulighet for å tune bilen og få det godkjent? ELLER????

Alle svar mottas meg hjertelig takk! :-) :-) :-)

Skrevet

Du kan legge ut i tusenvis og ende opp med 10 hester mer(eksempel) :P Ikke så mye hente på små bensinmotorer desverre.

Eller for og ordlegge meg anderledes, det koster mer enn det smaker!

Skrevet

Alt er mulig - og det koster spenn.

Turbo er vel typ det eneste som er verdt å prøve på den typen motor, får sikkert litt mer sprut av det.

Skrevet

For å si det sånn så betaler jeg heller en del for å få mere hester ut av den enn å selge denne strøkene bilen som ikke har gått langt enn å selge den for nesten ingen ting å kjøpe en enda dyrere BMW 318I som har gått langt og har 143 hk... Og hvis jeg skal ha en 318I som har gått like lite så må jeg ut med sikkert over 50 tuen! Da kan jeg jo kanskje bruke 20 tusen på turbo?? Eller hva vil det koste ??? Og er det mulig å få det godkjent ??

:-) :-)

Skrevet

Hei, jørgen. Det er ikke vits engang å begynne og trimme den motoren :P Skaff deg en 323,325,328 motor o.l Motorbytte er ikke så vanskelig å få godkjent.. ihvertfall en god del lettere, enn å sette inn en turbo.

Så skal du ha ting godkjent, så gå for et motorbytte :)

Skrevet
For å si det sånn så betaler jeg heller en del for å få mere hester ut av den enn å selge denne strøkene bilen som ikke har gått langt enn å selge den for nesten ingen ting å kjøpe en enda dyrere BMW 318I som har gått langt og har 143 hk... Og hvis jeg skal ha en 318I som har gått like lite så må jeg ut med sikkert over 50 tuen! Da kan jeg jo kanskje bruke 20 tusen på turbo?? Eller hva vil det koste ??? Og er det mulig å få det godkjent ??

:-) :-)

Kommer ikkje langt med 20 tusen på et turbobygg nei!! Å få det godkjent er så å si umulig om du ikkje har veldig mykje peng! Som det blir sakt over så er motorbytte enklest og apselutt billigst!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...