jørgen.fossan Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Hei alle sammen! Jeg har "arvet" en BMW 316I 2002 modell! Den har bare gått 80 000 km og er STRØKEN! Siden den var en rar type arv så fikk jeg den kjempe billig! Jeg vil ikke selge den Det er 1.8 liters motor med med 116 hk... Og det er der problemet sitter! Bilen har cruisekontroll og multifunksjons ratt og er kjempe god å kjøre, kanskje litt for breie dekk så den sporer litt men er ikke lille! Den har originale BMW M felger. MEN problemet mitt er at jeg vil piffe den opp litt! Er dette mulig? Jeg har hørt at det er ikke så lett å gjøre gjøre noe med 1.6 liters motoren men dette er jo en 1.8! Hvilke muligheter har jeg? Turbo? Chipping? Supercharger? Fordi dette i utgangspunktet er en så dyr bil så vil jeg egentlig ha det meste lovlig! Sånn at den dagen uhellet er ute og jeg kanskje krasjer eller noe så er ikke bilen ulovlig chippet så jeg får regress på forsikringen...! Er det noen mulighet for å tune bilen og få det godkjent? ELLER???? Alle svar mottas meg hjertelig takk! :-)
codex Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Du kan legge ut i tusenvis og ende opp med 10 hester mer(eksempel) Ikke så mye hente på små bensinmotorer desverre. Eller for og ordlegge meg anderledes, det koster mer enn det smaker!
scoot Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Alt er mulig - og det koster spenn. Turbo er vel typ det eneste som er verdt å prøve på den typen motor, får sikkert litt mer sprut av det.
jørgen.fossan Skrevet November 4, 2011 Forfatter Skrevet November 4, 2011 For å si det sånn så betaler jeg heller en del for å få mere hester ut av den enn å selge denne strøkene bilen som ikke har gått langt enn å selge den for nesten ingen ting å kjøpe en enda dyrere BMW 318I som har gått langt og har 143 hk... Og hvis jeg skal ha en 318I som har gått like lite så må jeg ut med sikkert over 50 tuen! Da kan jeg jo kanskje bruke 20 tusen på turbo?? Eller hva vil det koste ??? Og er det mulig å få det godkjent ?? :-)
bmw-520i Skrevet November 8, 2011 Skrevet November 8, 2011 vis du tror det koster 20k for turbo, bør du heller finne en 325 eller 328 eller noe og heller bruke litt penger på den.
LarsBMW Skrevet November 8, 2011 Skrevet November 8, 2011 Søk om å sette i 2,8l sekser og se hva de sier. Med manuell gir går de bra.
BMWsideways Skrevet November 9, 2011 Skrevet November 9, 2011 Hei, jørgen. Det er ikke vits engang å begynne og trimme den motoren Skaff deg en 323,325,328 motor o.l Motorbytte er ikke så vanskelig å få godkjent.. ihvertfall en god del lettere, enn å sette inn en turbo. Så skal du ha ting godkjent, så gå for et motorbytte
brunsame Skrevet November 11, 2011 Skrevet November 11, 2011 For å si det sånn så betaler jeg heller en del for å få mere hester ut av den enn å selge denne strøkene bilen som ikke har gått langt enn å selge den for nesten ingen ting å kjøpe en enda dyrere BMW 318I som har gått langt og har 143 hk... Og hvis jeg skal ha en 318I som har gått like lite så må jeg ut med sikkert over 50 tuen! Da kan jeg jo kanskje bruke 20 tusen på turbo?? Eller hva vil det koste ??? Og er det mulig å få det godkjent ?? :-) Kommer ikkje langt med 20 tusen på et turbobygg nei!! Å få det godkjent er så å si umulig om du ikkje har veldig mykje peng! Som det blir sakt over så er motorbytte enklest og apselutt billigst!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå