scoot Skrevet November 6, 2011 Skrevet November 6, 2011 Plutselig i går når jeg kjørte og skulle stoppe i et kryss merka jeg at bilen jaga skikkelig, dvs den står og hopper på 1000-1500 omdr. Drittubehagelig å kjøre med, så jeg nappa ut LMM, da ligger den på 750 med skikkelig røff tomgang, høres ut som en snekke Så i dag har jeg rensa tomgangsreg og bytta til en annen LMM, null forandring. Har midlertidig limt innsugsbelgen da den var litt fillete, ingen forandring. Så nå lurer jeg på hva i all verden som er galt? Har bestilt ny belg, da den uansett må byttes. Kan tomgangsreg ha gått til helvete, er null forskjell på om jeg har den koblet i eller ikke
KKise Skrevet November 6, 2011 Skrevet November 6, 2011 Høres ut som defekt lambda. Ta diagnose om du har mulighet til det.
scoot Skrevet November 6, 2011 Forfatter Skrevet November 6, 2011 Takk for tips, men burde det ikke i teorien være tomgangsmotoren? Bilen bør jo reagere på at den blir koplet ut, skjer jo ingen endring på turtallet EDIT: Har i allefall bestilt både innsugsbjelg og tomgangsreg nå, så får vi se.
KKise Skrevet November 6, 2011 Skrevet November 6, 2011 Det kan være det jo, men er skjeldent jeg har vært borti at de tar kvelden på M50, som regel er det lambdafeil. Prøv å plugg ut lambda også mens du er i gang å se om det gjør noen forskjell på motorgangen
scoot Skrevet November 6, 2011 Forfatter Skrevet November 6, 2011 Har lest litt nærmere og lambda virker som en legitim feil. Derfor er nå den også bestilt, så får jeg ta en skikkelig runde på faenskapen til helga! Setter dog pris på alle tips, da det er drittslitsomt å stå i morgenkø med røff tomgang
scoot Skrevet November 6, 2011 Forfatter Skrevet November 6, 2011 Prøvd å kople den ut, hjalp ikke en dritt. Lurer på om det ikke er en sensor av noe slag jeg overser her, men kommer liksom ikke noen vei ;p
KKise Skrevet November 7, 2011 Skrevet November 7, 2011 Hvis det var ingen forskjell når du koblet den fra med motoren i gang(?) så har du jo en mulig synder der.
Mariuse34 Skrevet November 7, 2011 Skrevet November 7, 2011 Hadde det samme på min gamle e34. Da var det lambda. Kobling var dårlig på undersiden på motoren på pass-side
hao Skrevet November 7, 2011 Skrevet November 7, 2011 Det kan være mange ting som er årsaken les litt i disse trådene og du får alle svarene. search.php?keywords=jager+tomgang&terms=all&author=&fid%5B%5D=1&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=topics&st=0&ch=300&t=0&submit=S%C3%B8k
ruben92 Skrevet November 7, 2011 Skrevet November 7, 2011 Hadde samme symptomer på min M50, tok diagnose og da var det Lambda og LMM som hadde kvelda.
hao Skrevet November 7, 2011 Skrevet November 7, 2011 Hadde samme symptomer på min M50, tok diagnose og da var det Lambda og LMM som hadde kvelda. Diagnose er det smarteste. Koster noen kroner men er fort spart inn i stedet for å kjøpe nye deler for å prøve seg frem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå