Gå til innhold

VVME 55W xenon i E60 fjernlys??


aloebiz.net
 Share

Anbefalte innlegg

Er litt jobb og koble opp xenon viss du har det fra før av... du må finne ut hvor du skal hente strøm osv.

jeg har nettopp koblet opp 100w xenon i langlysene på min e38, og koblet opp relékobling og det som trengs... men min bil trodde det var noe galt med langlysene siden det er helt forskjellig motstand på en langlyspære og ett relé, så bilen nektet å sende strøm.

så jeg måtte koble opp en effektmotstand i paralell med den orginale langlyspærekretsen slik at bilen trodde det var ei vanlig lyspære der slik at den sender jevn strøm.

ellers så har jeg jo endel erfaring med vvmw, kjøper du med rett pære så er det bare "plug'n'play" men ballastene har en tendens til å få fukt i seg viss du monterer de med ledningene opp... så må passe på å montere det slik at ledningen henger nedover, men dette burde ikke være så utsatt i motorrommet, er mer utsatt ved tåkelysene.

lysstyrken er helt OK vil jeg si, hadde 55w xenon fra vvme i langlysene på gammelbilen (e34) og syntest det lyste veldig bra.. men må jo da si at jeg synes 100w xenon i nybilen lyser bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer haug523. Men i tillegg er det en halogenpære som tennes for at det i tillegg skal lyse langt :) Det er denne jeg vil bytte til xenon så det lyser som et hælvette isteden ;-)

100W xenon?? Shit.. :o Det må lyse no inni hælvette ja !! Og ødelegge lykta di??

Har hatt 55w xenon i fjernlys på 3 stk E39 og 1 stk E46 og det har fungert fjell.. men da har jeg handla av dybvik trading. Tenkte å prøve VVME nå siden alle skryter så jævlig av det og det koster jo ikke en dritt :) Så er det noen som har erfaringer med E60 og VVME?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer haug523. Men i tillegg er det en halogenpære som tennes for at det i tillegg skal lyse langt :) Det er denne jeg vil bytte til xenon så det lyser som et hælvette isteden ;-)

Ok, da er jo saken biff, om denne pæren er 55w fra før så skal det jo gå greitt uten feilmeldinger og dritt, alt etter hvilken type pære det er så må du nok ha en pæreholder også ja, det følger ikke med noe sånn i vvme sine kit nei.

Må nok ha noen slike i tilegg:

http://www.ebay.com/itm/BMW-520-530-E60 ... 19c3a6575e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da er jo saken biff, om denne pæren er 55w fra før så skal det jo gå greitt uten feilmeldinger og dritt, alt etter hvilken type pære det er så må du nok ha en pæreholder også ja, det følger ikke med noe sånn i vvme sine kit nei.

Må nok ha noen slike i tilegg:

http://www.ebay.com/itm/BMW-520-530-E60 ... 19c3a6575e

Det vil nokk endå komme feilmelding.. dette har jeg erfart selv... men de selger "error cancelers" som du kan koble imellom for å fjerne feilmelding + at du er mer sikkret¨på at lysene tenner hver gang.

http://www.vvme.com/hid-headlights/erro ... capacitors

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hadde vvme kit på men E38 i over 3 år uten store problemer. røk en ballast eller 2 bare. en ballaste er beregnet og vare i ca 3000 timer.

bestillte nytt xenon kit til den nye bilen forrige søndag. + en ballast til en kammerat. dette ble levert hjem på døra av DHL på torsdag.

ikke noe erfaring med E60 desverre. men veldig fornøyd med vvme tinga jeg har hatt.

står også HELLA TECHNOLOGY på vvme delene. så det er sikkert litt brukende :P

lihg982lbgoh3mqeugu5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 7 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...