Gå til innhold

karroseri solgt, laget ny tråd om ny bil :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den ene motoren har en knekt ventil (faceliftmotoren), prefacemotoren har gått snaue 200.000km, kan sikkert få begge for 2 lapper, da det ikke er verdt allverden.

• Svar 252
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

noen som vet om noen sider man får tak i motor deler som tåler masse hk til disse 3 motorene? :)

Skrevet

Hehe, barehyggelig å hjelpe andre :) Det er pris pr råde, skal holde til 700-800hk har jeg hørt.

Skal bruke slike selv på min motor, får håpe de tåler den påkjenninga de skal gå gjennom :P

Blir hvertfall skuddsikkert til ditt oppsett! 8)

Skrevet

ja det blir de nok:) har litt lyst til og gjøre det ordentlig når jeg første skal bygge turbo motor:)

gleder meg til og følge byggetråden din jeg. :)

men i m42 er det veiv som tåler mere hk? mener jeg har hørt det.

Skrevet
ja det blir de nok:) har litt lyst til og gjøre det ordentlig når jeg første skal bygge turbo motor:)

Like så greit å gjøre det skikkelig når man først er i gang.. :) Koster mer, men det får man igjen på driftsikkerhet og rom for mer ytelse!

gleder meg til og følge byggetråden din jeg. :)

Gleder meg veldig til dette selv :D Er spent på hva denne ender opp som tilslutt, godt mulig det tar et par år før den blir ferdig.

Blir dyrt også, tenkte nemlig å bygge opp en grom e21 eller e30 hvor formålet er rundetider :) Nettopp fått godkjent 100kvm garasje på tomta vår akkurat idag også, så da er prosjektet et steg nærmere realisering! :D

men i m42 er det veiv som tåler mere hk? mener jeg har hørt det.

Veiva på M10 tåler mer enn nok til dine hester. Mener å huske at den m10 turbo'n som benka 748whp kjørte med original veiv :-k

Uansett.. en kompis har en m10 turbo som er borra opp til 2.2L, denne kjører med original veiv og har 400hk @2 bar. Den motoren har gått slik i 8 år nå uten ett eneste feilslag 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...