Gå til innhold

P&R: Prosjekt Camilla - 08 BMW 118d

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er i full gang med å forberde neste års sesong, og vi har lenge vurdert å bygge et annet bilmerke for å vise at vi ikke kun er VW og Audi-huer.

Da vi fikk en henvendelse via Dekkskift fra Camilla Mikkelsen (kjent fra Paradise hotell, FHM, Gatebil m.m) om felger og senk til hennes 98 BMW 1-serie så bestemte vi oss for å gå litt lengre enn kun å sponse senk.

386203_262404247139400_142059989173827_708298_972276722_n.jpg

263gx2011946q22084940m_org515.jpg

Planene er ganske omfattende, og siden dette er en bil som det ikke er gjort veldig mye med her på berget så skal det bli spennende å se responsen når den er ferdig.

Litt idèer:

9,5 x 19 ROTIFORM CAST1 Concave i mattsort med struktur

26464641.jpg

Helfoliert bil i Kevlar foilie. (Ekstern sponsor)

92_matte_kevlar_folie_3d_spiegel.jpg

Komplett styling-kit med Carbon-detaljer fra Kerscher Tuning. (lanseres i webshoppen straks)

bmw_e82_3039400_010.jpg

bmw_e87_heck.jpg

bmw_e87_trschweller_re.jpg

Andre lykter:

376674.jpg

143166.jpg

Og senkesett fra Supersport:

311591.jpg

Kommer sikkert endel endringer etterhvert her, men det er dette vi skal jobbe ut ifra.

Prosjektstart over nyttår, felger blir bestillt før jul.

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Tøft! Ikke mange som "bygger" 1-serie...:) Men, hadde jeg vært dere, så hadde jeg droppa den Kerscher-plastikken.. Kjør på med Performance-deler eller noe annet som ikke er sååå overkill ;)

Skrevet
Tøft! Ikke mange som "bygger" 1-serie...:) Men, hadde jeg vært dere, så hadde jeg droppa den Kerscher-plastikken.. Kjør på med Performance-deler eller noe annet som ikke er sååå overkill ;)

Vi skal lansere Kerscher til neste år, men jeg skjønner hva du mener.

Når hele bilen blir mørk så er jeg ikke sikker på at det blir så voldsomt, men det får tiden vise. :)

Målsettingen er at bilen skal synes, både på godt og vondt. :)

Skrevet

Helt enig med Jørgen, i tillegg til at jeg heller ville hatt matt svart istedet for fake carbon.

Jeg tror også den "synes" bedre uten den voldsomme stylingen ;) Each to his own.

Blir nok bra uansett dette, Håkon. Følger med!

• 6 months later...
Skrevet

Da var vi igang... :)

Sammen med Bjørnar Kristoffersen og Andrè Aarmo fra Aarmo Performance så skal vi sette sammen bilen iløpet av et par uker.

Først noen før vi begynner bilder...

IMG_0688.jpg

IMG_0691.jpg

IMG_0692.jpg

Så dukka Andrè opp...-

IMG_0694.jpg

IMG_0695.jpg

IMG_0698.jpg

Prøvemontering av frontfanger:

IMG_0699.jpg

IMG_0700.jpg

IMG_0701.jpg

Som dere ser, ganske bra passform.

Skrevet

Dag 2:

Montering av eksos...

IMG_0702.jpg

Demontering av eksos mente jeg... :P

Og vi pakker ut...

IMG_0703.jpg

Måler...

IMG_0704.jpg

Av mangel på hørselvær og Bjørnar som er HMS ansvarlig stepper inn...

IMG_0705.jpg

Slikleis...

IMG_0707.jpg

Montering:

IMG_0708.jpg

IMG_0709.jpg

IMG_0710.jpg

Vi valgte og beholde den orginale M-tech bakfangeren av flere grunner, mest pga at den ser så mye bedre ut enn den fra Kerscher. Men også av praktiske grunner siden det er hengerfeste på bilen og vi ønsker at bilen skal ha muligheten til å sette på henger festet uten for mye knot.

Det kommer en vri uansett, men det får vi heller komme tilbake til.

IMG_0713.jpg

Grovmontert eksos, må tilpasses for etter at fangerne er på plass igjen.

IMG_0714.jpg

Skrevet

Til slutt ble det montert senk, det fikset Bjørnar mens Andrè dro avgårde med fangere og sideskjørt for å gjøre de klare for lakk.

IMG_0715.jpg

Blir lavt nok dette, skal bli morsomt å få satt på de custom-lakkerte BLQene som er på tur over dammen.

IMG_0718.jpg

IMG_0719.jpg

2 be continued... :)

Skrevet

Dette må man jo følge med på;) var skummelt mye vag utenfor når jeg var innom i dag, så blir bra med noe annet fra dere også! :D

Skrevet
Noen som kan fortelle meg om dette er en facelift eller rett før facelift?

Er regga i 2007 så er litt usikker.

Dette er ihvertfall en facelift mtp. baklyktene(hvis de ikke har vært byttet tidligere).

Skrevet

Hmm...

Håpte virkelig at dere byttet bakfangeren, slik at jeg kunne kjøpt hengerfestet ;)

Jeg synes faktisk den frontfangeren er tøff, så jeg gleder meg til å se bilen ferdig.

Men Supersport? Det hadde jeg virkelig aldri montert på en slik bil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...