Gå til innhold

Hele lysrekka på led-baklykter, e46

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte meg nye led baklykter for en stund siden, og lurer på hvordan jeg kan få tåkelysene til å lyse også :D Har sett mange som har det,, og det ser veldig bra ut syns jeg :)

Noen som vet hvordan det gjøres?

Skrevet
  gullsakar skrev:
kjørelys og tåkelys er ikke tillatt sammen nei.. samme gjelder foran dessverre

Foran er det ikke lov nei, men det er ingen krav om dette bak.

Lovdata.no:

TÅKEBAKLYS

10.5 Lyktene må kunne tennes når fjernlys, nærlys eller tåkelys er tent, og må kunne slukkes uavhengig av disse.

Når tåkebaklys er tent, må betjening av skiftekontakt for nærlys/fjernlys ikke bevirke at det slukker.

Til trådstarter, om det er pærer i tåkebaklyset som lyser med samme styrke som de vanlige baklyktene, må du enten tyvkoble fremme med bryteren, eller trekke en ledning fra baklys til tåkelys. Jeg vil anbefale det siste.

Skrevet
  awt skrev:
  gullsakar skrev:
kjørelys og tåkelys er ikke tillatt sammen nei.. samme gjelder foran dessverre

Foran er det ikke lov nei, men det er ingen krav om dette bak.

Lovdata.no:

TÅKEBAKLYS

10.5 Lyktene må kunne tennes når fjernlys, nærlys eller tåkelys er tent, og må kunne slukkes uavhengig av disse.

Når tåkebaklys er tent, må betjening av skiftekontakt for nærlys/fjernlys ikke bevirke at det slukker.

Til trådstarter, om det er pærer i tåkebaklyset som lyser med samme styrke som de vanlige baklyktene, må du enten tyvkoble fremme med bryteren, eller trekke en ledning fra baklys til tåkelys. Jeg vil anbefale det siste.

Takk, skal prøve det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...