Alex1812 Skrevet November 13, 2011 Skrevet November 13, 2011 Jeg kjøpte meg nye led baklykter for en stund siden, og lurer på hvordan jeg kan få tåkelysene til å lyse også Har sett mange som har det,, og det ser veldig bra ut syns jeg Noen som vet hvordan det gjøres?
gullsakar Skrevet November 13, 2011 Skrevet November 13, 2011 det er ulovlig lysbruk... 2000 i bot faktisk.. er det SÅ fint..??
SweetBMW Skrevet November 13, 2011 Skrevet November 13, 2011 trykk på tåkelys knappen? kjøpt originale leds eller ?
Alex1812 Skrevet November 13, 2011 Forfatter Skrevet November 13, 2011 Altså sånn at de lyser like sterkt som kjørelysa, er ikke det lov? Det er DEPO lykter, http://www.partsandretards.no/belysning ... klykter_1.. Trykker jeg på tåkelysknappen lyser kun venstre side så sterkt som tåkelys skal lyse
gullsakar Skrevet November 13, 2011 Skrevet November 13, 2011 kjørelys og tåkelys er ikke tillatt sammen nei.. samme gjelder foran dessverre
Alex1812 Skrevet November 13, 2011 Forfatter Skrevet November 13, 2011 det er ikke det jeg mener heller Men at tåkelysene lyser samme styrke som kjørelysene, hvis du skjønner åssen jeg mener.
awt Skrevet November 20, 2011 Skrevet November 20, 2011 gullsakar skrev: kjørelys og tåkelys er ikke tillatt sammen nei.. samme gjelder foran dessverre Foran er det ikke lov nei, men det er ingen krav om dette bak. Lovdata.no: TÅKEBAKLYS 10.5 Lyktene må kunne tennes når fjernlys, nærlys eller tåkelys er tent, og må kunne slukkes uavhengig av disse. Når tåkebaklys er tent, må betjening av skiftekontakt for nærlys/fjernlys ikke bevirke at det slukker. Til trådstarter, om det er pærer i tåkebaklyset som lyser med samme styrke som de vanlige baklyktene, må du enten tyvkoble fremme med bryteren, eller trekke en ledning fra baklys til tåkelys. Jeg vil anbefale det siste.
Alex1812 Skrevet November 21, 2011 Forfatter Skrevet November 21, 2011 awt skrev: gullsakar skrev: kjørelys og tåkelys er ikke tillatt sammen nei.. samme gjelder foran dessverre Foran er det ikke lov nei, men det er ingen krav om dette bak. Lovdata.no: TÅKEBAKLYS 10.5 Lyktene må kunne tennes når fjernlys, nærlys eller tåkelys er tent, og må kunne slukkes uavhengig av disse. Når tåkebaklys er tent, må betjening av skiftekontakt for nærlys/fjernlys ikke bevirke at det slukker. Til trådstarter, om det er pærer i tåkebaklyset som lyser med samme styrke som de vanlige baklyktene, må du enten tyvkoble fremme med bryteren, eller trekke en ledning fra baklys til tåkelys. Jeg vil anbefale det siste. Takk, skal prøve det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå