Gå til innhold

E34 Touring vinterbil! :), Kjøpt sommerhjul S2

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hmm, får ikke inn radio i min. Antenne kabel og egentli alle kabler som kan kobles til er koblet på.

Hvor fikk du tak i klistremerkene ?

Kjøpte på ebay, finner masse kult der! :P

Tenkte å kjøpe disse også:

http://viewitem.eim.ebay.no/You-Are-Now ... 10787/item

http://viewitem.eim.ebay.no/2x-OLD-BMWS ... 99334/item

Her er en butikk med masse bmw stickers:

http://stores.ebay.com/Turnerco-Vinyls/ ... 34.c0.m322

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Har bestillt opp en til nøkkel og låsesylinder til førerdøra nå så jeg slipper å låse opp og igjen på bakluka :P

Så planen denne uka er å få fiksa det + å se på tenningslåsen..

Skrevet

Fikk bytta låsesylinder på førerdøra idag, retta eksosen (var skeiv bak så dreiv å slo borti bilen), og monterte ///M emblem i grillen.

Skulle egentlig se på tenningslåsen også, men ble litt sløving og låsesylinderen i døra tok lengre tid enn forventa :P

Så i neste uke er planen å få sett på tenningslåsen, og å bytte paralellstag + endeledd som skaper mye dødgang i rattet.

Tenkte meg litt om etterpå, og ser jo at emblemet står på feil plass!

lf1ulv7owfjchx663o6m.jpg

Puslespill

7ju5zz0sz2cbjr30c3u0.jpg

Lås før

r5nbgucg5gfabu3nxbzv.jpg

Lås etterpå

a8hapf9vuez77lhdyz9n.jpg

• 2 weeks later...
Skrevet

Har ikke oppdatert på en stund her.

Monterte xenon i fjernlysa igår, men så døde ene ballasten etter 3 tester.. (brukt kit) så må kjøpe en ny :P

Så kjøpte jeg meg sommerfelger siden det ikke fulgte med bilen, og pga den skal da være bruksvraket/sleden++ på sommeren også :)

Strøkne M-paralell 18" fra E38, 9,5" bak og 8,5 eller 8" foran (husker ikke i farta)

Fikk tatt enda en "quick fix" på speilet på passasjersiden som var knekt. Limte det liksågreit fast igjen med karrosseri lim :P

WP_000054.jpg

WP_000055.jpg

WP_000053.jpg

Skrevet

Kul vinterbil må jeg si. Jeg hadde veddet noen kronerstykker på at du har tett drenering i luka(men nå er det jo tett :D ) Flott interiør og egentlig en pen bil til tross for noen "flekker".

Lurer også på om paralellstaget på 52en min er gåent. Den "skifter retning" i svingen slik at jeg hele tiden må justere i svingene. Foringer og kuler framme er tighte og byttet i sommer med Mahle? og en Biltema arm. Pene felger også.

P

Skrevet
Så den sto nedfor Trondsen idag ;) liker vinterhjula dine :)

Stemmer det ja skal snart flyttes hjem :)

Vinterhjula er ganske ok, tøft med litt kant 8)

Skrevet
Kul vinterbil må jeg si. Jeg hadde veddet noen kronerstykker på at du har tett drenering i luka(men nå er det jo tett :D ) Flott interiør og egentlig en pen bil til tross for noen "flekker".

Lurer også på om paralellstaget på 52en min er gåent. Den "skifter retning" i svingen slik at jeg hele tiden må justere i svingene. Foringer og kuler framme er tighte og byttet i sommer med Mahle? og en Biltema arm. Pene felger også.

P

Takker for det, den ser nok litt bedre ut på bilder enn i virkeligheten, men interiøret er veldig pent ihvertfall :)

Jeg tenkte og på tett drenering, men viste seg at overføringa var defekt så luka har stått litt åpen hele tiden. Derfor det ble en enkel løsning, lønner seg ikke å reparere/bytte luka.

Å sjekke om paralellstaget er gåent er enkelt, bare på begge forhjulene i luften, få noen til å bryte hjulene sideveis, og kjenn/se hvilke kuler/stag som er slark i ;)

Skrevet

Prøvemonterte sommerfelgene idag, og oppdaga at tenningslåsen jeg fikk med bilen er feil.. :(

Må kjøpe meg nye dekk.. E34a likte ikke buss profilen som er på dekkene, subber i fjærskåla foran :P

WP_000077.jpg

Ellers ser det ut til at dette kan bli kult ;)

WP_000074.jpg

WP_000075.jpg

WP_000076.jpg

WP_000078.jpg

Skrevet

Ble pen med felgene Synes du overdriver litt ang rust Er omtrent som min jo Ikke så ille at det ikke kan tas Min hadde desverre endel under som må tas Kan si dyp "overflaterust" Problemet er at lakk er så himla dyrt blitt :P

• 3 weeks later...
Skrevet

Da er bilen snart eu ok, og vurderes solgt.

Har akutt plassmangel for tiden, og får ikke i nærheten av det jeg vil ha for E39'n.

Så det BMW innstinktet mitt forteller meg, er å kvitte meg med denne, beholde E39'n, og påkoste den enorme summer som jeg aldri vil få igjen. (akkurat som alle bilene jeg har hatt tidligere :oops: )

Hvis noen er interessert i vinterbil/arbeidsbil er det bare å rope ut, tenker å la denne gå for omtrent 17k med sommerfelgene.

Skrevet

Ak ja

Same old story same old song. Eller påkostvisa til E39.

Eller selge begge to og kjøpe seg en 06 Avensis?

Nei nei Helt feil. :lol: BMW er jo tingen for alt annet enn lommeboka. Sitter og hjulerydder i kvitteringer fra de siste års påkost på en E30(solgt med tap), Tre E34er(to solgt med betydelige tap) og tre E36er(en solgt med litt tap) og min gamle 530 dat. Tørr ikke summere dette, men vet med ett raskt overslag at jeg har blåst ett nytt kjøkken og ett nytt bad vi heller kunne ha trengt :(

Har jeg lært noe da? Noen nyttårsforsetter om å holde seg langt vekke fra gamle BMWer? Nei. Etter litt støvsuging og en vaskerunde på stua skal jeg se om det er noen coole oneblock til E36en og kikke over hva jeg trenger av pakninger og foringer til E39en og kanskje begynne å lete etter noen sommerfelger til E39ern. Må være forberedt til årets første mekkedag og dessuten åpner KOED på mandag :lol:

Nytt gåttår til deg også Kenneth

P

Skrevet
Ak ja

Same old story same old song. Eller påkostvisa til E39.

Eller selge begge to og kjøpe seg en 06 Avensis?

Nei nei Helt feil. :lol: BMW er jo tingen for alt annet enn lommeboka. Sitter og hjulerydder i kvitteringer fra de siste års påkost på en E30(solgt med tap), Tre E34er(to solgt med betydelige tap) og tre E36er(en solgt med litt tap) og min gamle 530 dat. Tørr ikke summere dette, men vet med ett raskt overslag at jeg har blåst ett nytt kjøkken og ett nytt bad vi heller kunne ha trengt :(

Har jeg lært noe da? Noen nyttårsforsetter om å holde seg langt vekke fra gamle BMWer? Nei. Etter litt støvsuging og en vaskerunde på stua skal jeg se om det er noen coole oneblock til E36en og kikke over hva jeg trenger av pakninger og foringer til E39en og kanskje begynne å lete etter noen sommerfelger til E39ern. Må være forberedt til årets første mekkedag og dessuten åpner KOED på mandag :lol:

Nytt gåttår til deg også Kenneth

P

Noe Avensis blir nok ikke å se i mitt eie.. :P

Har etterhvert slått meg til ro med at bil aldri blir noe annet enn tapsprosjekt (men for ett gøy tapsprosjekt!).

Er faktisk ikke noe galt med E39'n, men om man skal beholde må det jo customises så det blir en litt morsommere bil å kjøre :D

Godt nyttår til deg og pedro!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...