Gå til innhold

BD Racing - Drifting E30 - Update Side 26,MONTERT BREMSER, PÅ HJUL IGJEN !

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jo da, bare lime ringen et sted og lage et trangt hull til nøkkelen der det :D Så lager du liksom en tenningslås. Eller du kan felle inn hele tenningslåsen et sted.

Joa, er jo sant det :D

Men selvom nøkkelen står i EWS ringen hele tiden, så får man jo ikke start så lenge man ikke har nøkkelen som sitter i tenningslåsen. Altså den orginale E30 tenningslåsen ??

Så klart er jo bare å "tjuvkoble" men så i utgangspunktet så vil man vel ikke få start :)

Blir jo eventuelt bare som en ekstra sikkerthet, pluss at det blir 1 eksta nøkkel å drasse på :lol:

Skrevet

Har samme problematikken selv, og jeg tenkte å lage en type låsesylinder. Den lokale låssmeden ordner det. Også putter jeg den i hanskerommet el.

Da er det jo også en type tyverisikring :)

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk

Skrevet
Har samme problematikken selv, og jeg tenkte å lage en type låsesylinder. Den lokale låssmeden ordner det. Også putter jeg den i hanskerommet el.

Da er det jo også en type tyverisikring :)

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk

Får montere opp en ekstra tenningslås da :)

Så det ikke blir noe kødd under start og kjøring :):D

Skrevet

Det er nok den enkleste løsninga. Og det enkle er jo ofte det beste.

Og E30 tenningslåsen funker som vanlig, starter ikke uten nøkkelen, med mindre den blir tjuvkobla. Men sånn er det jo på alle biler..

Skrevet
Det er nok den enkleste løsninga. Og det enkle er jo ofte det beste.

Og E30 tenningslåsen funker som vanlig, starter ikke uten nøkkelen, med mindre den blir tjuvkobla. Men sånn er det jo på alle biler..

Jepp :D

Skrevet

Jeg har hatt mitt på akuratt denne måten i 2år, og har ikke hatt noe problem med det!

Kan vere det kødder om EWS står med konstant pluss i stedenfor kobla på tenninga.

Edit: Det går igså an å drive litt kirurgi da. Du kan slpitte nøkkelen og ta ut chippen, så opererer du den inn i E30 nøkkelen og limer ringen rundt tennings låsen. Da har du bare en nøkkel og startsperre.

Skrevet
Jeg har hatt mitt på akuratt denne måten i 2år, og har ikke hatt noe problem med det!

Kan vere det kødder om EWS står med konstant pluss i stedenfor kobla på tenninga.

Edit: Det går igså an å drive litt kirurgi da. Du kan slpitte nøkkelen og ta ut chippen, så opererer du den inn i E30 nøkkelen og limer ringen rundt tennings låsen. Da har du bare en nøkkel og startsperre.

Sant :D

Skrevet

Sant :D

Veit der er eit firma i Danmark som leverer chip som står mellom brettet i hjernen og org chippen. Har ein sånn på ein hjerne som er modda frå 2,5 til 3,2, til bruk på stroker motor vanos. RH motorsport. Unngår nøkkel problematikk med denne.

Skrevet

Update :)

I helgen har vi fått vasket hele bilen under, en HELVETTES jobb :evil:

Sprutet på avfetting men det hjalp jo egentlig svært lite, det resulterte bare i at all tectylen ble klissette og sei. Deretter prøvde jeg å høytrykksspyle, det funget litt bedre men all tectylen som falt av bilen festet seg heller på flisene i garasjen og på vannslangen og alt ble bare et sinnsykt klin :evil: Måtte vaske gulvet og alle vannslangene med bremserens og tynner :roll:

Men ble ihvertfall litt renere under bilen til slutt :D

I morgen skal vi sprøyte på ny bodyshyts der hvor alle tectylen er blitt borte og der hvor vi har sveiset inn nye plater. Legger på et tynt lag for å få bedre finish, så blir alt lakket svar under :D

Skal sveise litt rust før vi kan begynne med grunnarbeidet før lakkering :D

Forrige uke fikk vi sveiset inn div braketter i motor rom pluss begynt med bokser i kryssene på buret :D

Har også fått bestilt:

Earls 25 raders oljekjøler

16" el vifte

Porsche Boxster calippere foran og bak med bremseslanger til E30/E36 :D

Pluss et pakke fra Koed, med div stæsj :D

Bilder:

IMG_0274-1.jpg

IMG_0275-1.jpg

IMG_0276-1.jpg

IMG_0277-1.jpg

IMG_0278-1.jpg

IMG_0279-1.jpg

IMG_0281.jpg

IMG_0290.jpg

IMG_0291.jpg

IMG_0292.jpg

IMG_0293.jpg

IMG_0294.jpg

IMG_0295.jpg

IMG_0296.jpg

IMG_0297.jpg

IMG_0298.jpg

IMG_0299.jpg

IMG_0300.jpg

IMG_0301.jpg

IMG_0302.jpg

IMG_0303.jpg

IMG_0304.jpg

IMG_0305.jpg

IMG_0306.jpg

IMG_0307.jpg

IMG_0308.jpg

Slik ble den under etter all vaskingen :)

IMG_0309.jpg

Skrevet

Har snakket med JH Linnerud angående buret og boksene, han sa at buret måtte skrus til boksene på gulvet selv og det hel sveises. Har også lest dette i bilsport boka, kan ikke i det huleste skjønne hva det skal ha å si :roll:#-o

IMG_0123.jpg

Så altså, det er lov å ha det slik som dette? Bare at man skrur buret fast i boksen?

Skrevet

Har snakket med JH Linnerud angående buret og boksene, han sa at buret måtte skrus til boksene på gulvet selv og det hel sveises. Har også lest dette i bilsport boka, kan ikke i det huleste skjønne hva det skal ha å si :roll:#-o

IMG_0123.jpg

Så altså, det er lov å ha det slik som dette? Bare at man skrur buret fast i boksen?

Ja, så lenge røret blir sveiset fast til platen, så må platen sveises fast i boksen :)

oif8ly2fnrdc2h7a29ia.jpg

Skrevet

IMG_0123.jpg

Ja, så lenge røret blir sveiset fast til platen, så må platen sveises fast i boksen :)

oif8ly2fnrdc2h7a29ia.jpg

Jaha?

Satt å leste i bilsport boken i går, der stod det ikke noe om at man måtte sveise platen fast når man skrur. Blir ikke det litt smør på flesk da?

Skrevet

Sant det Larsen-Racing, og det er heller ikke krav til at buret må skrues sålenge det helsveises til karosseriet. Det er bare folk som feiltolker Bilsport boka, og gjør skruingen for sikkerhetsskyld.

Men gjør absolutt ingenting å være på den sikre siden, gjør det tross alt for sin egen sikkerhet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...