Random Hero Skrevet November 19, 2011 Share Skrevet November 19, 2011 Men ja, det irriterer med grenseløst at det skal være så usedvanlig høy medlemsavgift i denne klubben. Hadde vært bedre om de hadde økt prisen gradvis i alle fall og ikke slengt på 50% økning.... Kanskje vi burde stille opp på møtene å si vår mening?? Jeg er på så og si alle møtene i BMWCCN Rogaland, også årsmøter. men gidder IKKE svi av flerfoldige tusen på å reise til østlandet på årsmøte i hovedklubben bare for å si min mening. Har ikke vert på et møte enda jeg, kjenner ikke noen i klubben så har ikke gått på noe møte. Muligens jeg er noe sjenert? Men har heller ikke fått noe mail ang møter osv. Men sjønner at du ikke gidder å dra til østlandet bare for det. Men kan ikke avdelingen si noe om det på årsmøtet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rublings Skrevet November 19, 2011 Share Skrevet November 19, 2011 Unison forsikring må sjekkes ut forstår jeg. Betaler 6000,- i året hos if på en 523i. Får 788 kr i rabatt siden jeg er medlem av "Norges jeger og fiskeforbund" og medlems kontigenten der er på 300, så tilsammen er forsikringen min på 6300 da. Ble bare medlem hos Norges jeger og fiskeforbund pga pris avslag. Blir det noe større hos unison med bmwccn medlemskapet? Ta en telefon til de og hør, de er veldig hyggelige Jeg betaler 5100,- for en 2001 520i, med 16.000 kilometer...jeg klager absolutt ikke. Spesielt ikke siden jeg hadde null startbonus, da dette er første bilen i mitt eget navn. Må jo få til en bra deal da, jeg har 12.000 km nå og 50% bonus, skal uansett gå ned til 8.000km så får vi se om Unison kommer med et bra tilbud Men jeg tegnet forsikringen med IF i mai/juni, må jeg vente 10 mnd før et eventuelt bytte, eller kan det skje med engang? Noen som vet? Du kan bytte når du vil, men hvis du venter til 6mnd etter du skiftet, så kan du gå opp 10%bonus Beste måten å gjøre det på er å skifte selskap 6mnd etter du steg i bonus for da kan du be om å stige igjen, og slipper å vente 12 mnd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Random Hero Skrevet November 21, 2011 Share Skrevet November 21, 2011 Har jo plutselig blitt veldig off topic dette nå da, men jeg ringte Unison forsikring i dag. Senket km avstanden fra 12k til 8k og, økte bonusen fra 50% til 60% og med BMW klubben sin avtale så endte jeg opp på 3200 kr i året. Er kun ansvar da. Var en grei avtale, vet jo ikke hvor mye jeg sparte siden jeg var bmwccn medlem, men var nok en del. Er heller ikke feil å ha 60% bonus i forsikring, når jeg bare er 21 år og hatt forsikringen i mitt navn siden mai i år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 21, 2011 Share Skrevet November 21, 2011 Har jo plutselig blitt veldig off topic dette nå da, men jeg ringte Unison forsikring i dag. Senket km avstanden fra 12k til 8k og, økte bonusen fra 50% til 60% og med BMW klubben sin avtale så endte jeg opp på 3200 kr i året. Er kun ansvar da. Var en grei avtale, vet jo ikke hvor mye jeg sparte siden jeg var bmwccn medlem, men var nok en del.Er heller ikke feil å ha 60% bonus i forsikring, når jeg bare er 21 år og hatt forsikringen i mitt navn siden mai i år Du får bumpa bonusen uansett hvem du bytter til så lenge det er mer enn seks mnd siden sist bonusøkning... men normalt starter en på 40%, så litt rart at du er på 50 allerede? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Random Hero Skrevet November 21, 2011 Share Skrevet November 21, 2011 Har jo plutselig blitt veldig off topic dette nå da, men jeg ringte Unison forsikring i dag. Senket km avstanden fra 12k til 8k og, økte bonusen fra 50% til 60% og med BMW klubben sin avtale så endte jeg opp på 3200 kr i året. Er kun ansvar da. Var en grei avtale, vet jo ikke hvor mye jeg sparte siden jeg var bmwccn medlem, men var nok en del.Er heller ikke feil å ha 60% bonus i forsikring, når jeg bare er 21 år og hatt forsikringen i mitt navn siden mai i år Du får bumpa bonusen uansett hvem du bytter til så lenge det er mer enn seks mnd siden sist bonusøkning... men normalt starter en på 40%, så litt rart at du er på 50 allerede? Er klar over at jeg hadde fått økt bonusen uansett selskap. Normalt begynner en på 20%, jeg klarte å forhandle frem en avtale på 50% siden jeg kjører firmabil daglig. Fint det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 21, 2011 Share Skrevet November 21, 2011 Ja, stemmer det. 20% er det ja. Heldigvis lenge siden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet November 22, 2011 Share Skrevet November 22, 2011 Aldri vært der Begynte rett på 70% Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hjelen Skrevet November 22, 2011 Share Skrevet November 22, 2011 Ringte unison for å sjekke pris på en bil jeg skal kjøpe nå. Halve prisen i forhold til Terra (Som var billigst av de andre alternativene) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Random Hero Skrevet November 22, 2011 Share Skrevet November 22, 2011 Litt tilbake til topic, kan det være mulig at pris stigningen har noe å gjøre med at vi får nye plastikk medlemskort? Men det kan jo heller ikke koste all verden da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Farrukh M Skrevet November 22, 2011 Share Skrevet November 22, 2011 ELSKER dere som begynte med det tråde......hadde aldrig hørt om unison før jeg leste her på bimmers. ringte dem og fikk tilbud på ca 5300kr 8000km og 20%bonus(528i). betaler 23000kr i året på den hoss Enter forsikring som var billigste da jeg ringte rundt når jeg kjøpte bilen Tro meg jeg føler meg sååååååå lettet. betaler jo ca 2000Kr mnd til 30 dager vidre(oppsigelse tid) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet November 22, 2011 Share Skrevet November 22, 2011 Spørsmålet er vel om hvor flinke de er på skadeoppgjør? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet November 22, 2011 Share Skrevet November 22, 2011 Ringte akkurat og fikk flytta forsikringen min fra Gjensidige til Unison nå jeg og: Gjensidige full kasko 12.000km 60% - 11.476,- Unison full kasko 16.000km 60% - 7.455,- De spurte ikke om noe klubbnummer eller noe... Hadde sikkert fått samme prisen uten å si at jeg var medlem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
havardw Skrevet November 22, 2011 Share Skrevet November 22, 2011 Tror jeg skal ha neste bil på meg selv gjennom Unison, slik at jeg får bygd opp noe bonus! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet November 22, 2011 Share Skrevet November 22, 2011 De spurte ikke om noe klubbnummer eller noe... Hadde sikkert fått samme prisen uten å si at jeg var medlem. Du hadde ikke det. Da jeg skulle sjekke første gang drøyde jeg med å si jeg var medlem i BMWCCN. Mener de kom ut ca. like "dyrt" som IF. Men da jeg sa jeg var medlem så sa han bare "Men da blir det jo noe helt annet ja". Så ramla premien med ca. 5000-6000,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet November 22, 2011 Share Skrevet November 22, 2011 Er det en klubb som har stått stille m.t.p medlemskontigent, så er det BMWCCN, at BMWCCN nå endelig tar tak i dette og henger med i tiden, er kjempe bra. Alt av utgifter for klubben har gått opp siden sist økning av medlemskontigenten. For at man forsvarlig skal kunne drive BMWCCN, så måtte medlemskontigentetn opp. For de av dere som er medlem, så er regnskap / budsjett alltid mulig og fremskaffe, da ser man umiddelbart årsaken til at kontigenten måtte opp. Hvis du driver en butikk som selger BUGG, du kjøper den for 10 kr, selger den for 10 kroner, så går du i 0. Om den neste år koster 11kroner, selger for 10, så kan alle forstå at dette ikke er en bedrift som går i 0. Klubben har økt avgiften for og gi deg som medlem, det du forventer å få tilbake : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå