Gå til innhold

E39, problemer med varmeapperatet

BMWE39turbo
 Share

Anbefalte innlegg

Det er en drøss med innlegg om samme tema her på forumet. Det sitter en teperaturføler under dashbordet på høyre side. Kalt både kaktus og pinnsvinet. Den styrer temeraturreguleringen inn i kupeen. Trangt, men går å bytte selv. En av feilkildene. Min e39 ble bra når den ble byttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Fungerer utetemp-sensoren? Går de to viftene bak klimapanelet?

Er det en nødvendighet for at det skal blåse riktig temp.? Har noe av det samme problemet, men min utetemp. sensor fungerer ikke. Kan det løses ved å skaffe en ny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder en knapp på dårlig sirkulasjon i systemet pga vannpumpa jeg.. Det er helt vanlig på E39 med originale pumpa med plast impeller at det her skjer.. Hos meg innkludert.. Man må liksom "holde den litt i gang" for å beholde varmen.. Etterhvert vil bilen begynne å koke på tomgang etc også, å da tror mange det er viskosekoblinga til radiatorvifta som er kaputt.. :P

Pinnsvinet også, men det er ikke et turtallsavhengig problem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Det er en drøss med innlegg om samme tema her på forumet. Det sitter en teperaturføler under dashbordet på høyre side. Kalt både kaktus og pinnsvinet. Den styrer temeraturreguleringen inn i kupeen. Trangt, men går å bytte selv. En av feilkildene. Min e39 ble bra når den ble byttet.

Får man feilkode på denne ved avlesing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en nødvendighet for at det skal blåse riktig temp.? Har noe av det samme problemet, men min utetemp. sensor fungerer ikke. Kan det løses ved å skaffe en ny?

Jeg har opplevd at klimaanlegget levde sitt eget liv når tempsensor fusket. Den er jo både rimelig og enkel å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme symptomene på e36en min.. Lite kjølevæske. Så ikke slik ut i beholder, men fikk luftet den litt mens den stod på så motoren fikk sugd i seg noe. Så var det bare å fylle på til maks-nivå igjen og repeat frem til det var fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Jeg har fylt på endel kjølevæske og da skremmer det meg så klart hvor det har blitt av all kjølevæsken, men fremdeles er varmeapparatet helt merkelig. Blåser varmt som faen selv når det står på 18 grader. Plutselig skyter de kald luft. Noen som har peiling?

---

I am here: http://maps.google.com/maps?ll=60.015840,10.627004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd at klimaanlegget levde sitt eget liv når tempsensor fusket. Den er jo både rimelig og enkel å bytte.

Hvor er temp sensor på e46 03 touring? Og hvordan vet man om den er ødelagt?

---

I am here: http://maps.google.com/maps?ll=60.015665,10.626817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis utetemp sensor ikke fungerer, skal den ikke da vise feil utetemperatur ved speedometeret?

---

I am here: http://maps.google.com/maps?ll=60.015911,10.626948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...